Sivuja: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Perhonsidonta

(Luettu 457313 kertaa)
kalastajaeemeli1
**

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #165 : 22.04.13 - klo:13:46 »

Aloitellessa kannattaa myös vaikka lainata kirjastosta sidontakirjoja esim. Pertti Kanervan kirjat ovat todella hyviä niin vasta-alkajille kuin pidemmälle ehtineillekkin hauskoine ja hyvine resepteineen.

Se oli ainakin näääääin iso.
Axu
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #166 : 26.04.13 - klo:06:09 »

Itseltäni taitaa löytyä P.Kanervan Perhokalastus ja Haukistrasselista pilkkikatkaan.
Lisäksi löytyy Erkki Norellin Kalaretkien perhokalastusopas.

Suosittelen - lisäksi taitavat ainakin PK seudulla löytyä kirjastostakin.

En tiedä kuinka kerettiläistä on linkittää toiselle foorumille, mutta http://www.perhokalastajat.net/index.php?page=perhonsidonnan-ensiaskeleet -sivustolla on ihan asiallinen lista hyvistä perhokirjoista.
kalakaapo
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #167 : 07.06.13 - klo:10:10 »

Moro! Noista liitseistä kuullu paljon hyvää mutta, mulla ei ole mitään hajua miten pyrstö tehdään? Jos jollain olisi antaa hyviä vinkkejä ottaisin niitä mieluusti vastaan.  Nolostunut

Perhokalastuksessa on sitä, JOTAIN?
harvesteri
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #168 : 07.06.13 - klo:11:16 »

Tommonen ohje löytyy, eipä se ole kuin 2-3nippua marabouta ja vaikka nippujen väliin hiukan jotain tiseliä, harjoottelemalla hyvä tulee.

http://www.kalamies.com/kalastus-keskustelut/perhokalastus-ja-perhonsidonta/perusliitsi-vaihe-vaiheelta-31701
kalakaapo
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #169 : 07.06.13 - klo:18:21 »

Tommonen ohje löytyy, eipä se ole kuin 2-3nippua marabouta ja vaikka nippujen väliin hiukan jotain tiseliä, harjoottelemalla hyvä tulee.

http://www.kalamies.com/kalastus-keskustelut/perhokalastus-ja-perhonsidonta/perusliitsi-vaihe-vaiheelta-31701

Iso kiitos!:)
harvesteri
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #170 : 19.06.13 - klo:12:59 »

Nyt löytyy oma tekeleeni liitsistä vaihe vaiheelta tuolla, jos et jo huomannu.

 http://www.kalasaalis.com/kalastusfoorumi/perhokalastus/vaihe_vaiheelta_perhot-t6412.0.html
kalakaapo
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #171 : 18.07.13 - klo:15:02 »

Moro! Voisko joku kokeneempi sitoja laittaa noita perhonsidontavideoita tänne, ku ei meinaa (varsinkaa suomenkielellä) löytyä Youtubesta Surullinen
kalakaapo
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #172 : 28.07.13 - klo:21:40 »

Morjes! Nyt pitäs käyä ostelemas vähä sidonta karvoi ja höyhenii ja tarvisin vähä apuu:D rahaa on semmonen n. 40€, joten mitä yleisest hyödyllisii karvoi kannattais ostaa? Entuudestaan mulla on jo joku kukon ja kanan niska, muutamaa duppinkia, kierteitä, kahden väristä marabouta ja jotain muutakin pikku sälää.
esteri123
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #173 : 07.08.13 - klo:16:57 »

Morjes! Nyt pitäs käyä ostelemas vähä sidonta karvoi ja höyhenii ja tarvisin vähä apuu:D rahaa on semmonen n. 40€, joten mitä yleisest hyödyllisii karvoi kannattais ostaa? Entuudestaan mulla on jo joku kukon ja kanan niska, muutamaa duppinkia, kierteitä, kahden väristä marabouta ja jotain muutakin pikku sälää.

Tälläset tulee nyt ainakin mieleen: Riikinkukkoa, Peuraa, erilaisia kuulapäitä (messinki, tungusten), villalankoja, jänönlärvi, flashbout, fasaani.
Halutessaan voi sitten ostaa näitä pikku härpäkkeitä kuten Nymph skin, erilaiset chenillet, Vinyl ribit, foamit, polyopreeni (kirjotitin varmasti väärin), strutsinsulka.

Kannattaa kattella/ajatella minkälaisia perhoja sitoo ja ostaa sitten siihen tarvittavat matskut.
harvesteri
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #174 : 07.08.13 - klo:17:52 »

Jos sul on joku tietty raha nyt tierossa,
Nyt siis kannattaa miettiä, haluatko heti kalastukseen ne perhot,
vaiko muuten vaan reenaaat sidontaa.
Jos kalastat, mieti mitä perhoja tarttet, sit teet luettelon mitä kamaa kaipaat.
Sillon tolla rahalla saat mitä tarvittet.
Toki sama  pätee myös sit reenailussa.
Sijoita siis järkevästi Hymyilee

Perhospoka
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #175 : 16.10.13 - klo:18:10 »

Olen tässä pohtinut että voiko klinkhammerin sitaista tavalliseen larva/pupakoukkuun? Säästäsin muutaman euron... Cool

><> ----> <())><
pacos
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #176 : 16.10.13 - klo:21:00 »

Toki
 voi. Ellei sitten ole jokin yber iso ja painava koukku. Kyllä
hyvinsidotun, laadukkaan laskuvarjohäkilän pitäisi kannatella isompaakin
 koukkua. Vinkkinä vielä, että kannattaa laittaa tuollaisen
koukun/perhon laskuvarjohäkilään hieman pidempisiikasinen kukonsulka.
Myös pinturiduppingin blendaaminen antron/ice (ym.) duppinkiin antaa
hieman tukea.

Hauki ei ole kala, vaan ELÄMÄNTAPA!
Perhospoka
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #177 : 17.10.13 - klo:09:39 »

Ok, kiitos ja kumarrus Hymyilee leve&#228;sti
Perhospoka
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #178 : 03.11.13 - klo:10:38 »

Voisko joku laittaa tänne puppelipään valmistusohjetta tai videota, kun en itse oikein tiedä millä nimellä tuo sitte kulkee youtubessa  Surullinen
pacos
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #179 : 03.11.13 - klo:13:06 »

Sidoin nopeasti slinkyn puppelipäällä, eli: Kun kaikki muut tavarat (siipi, runko ja pyrstö...) aletaan tehdä päätä.  Ota spigotista hieman lankaa ulos.Ota valitsemaasi antonia pussista ja ala tekemään peittoa antronista. Kun peitto on valmis, taita sidontalangalle kaksin kerroin niin, että lanka jää antronin  väliin. Käännä antron pyrstöön  päin ja pyöritä antron pääksi perholle. Nosta antron alhaalta ylös ja kiinnitä se. Päättele perho. Ohessa vielä epäselvä kuvasarja.
Tagit: Perhonsidonta Perhonsidontapöytä 
Sivuja: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines