Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Joen ja kosken vieheet

(Luettu 5781 kertaa)
stento-z
****

0
Poissa



Profiili
« : 09.04.11 - klo:12:43 »

Olisin menossa koskelle kalaan ensimmäistä kertaa ja nyt kiinostaisi tietää minkälaisiin vieheisiin kannattaa sijoittaa ja joudunko ostamaan uudet virveli vehkeet jos painot pyörii alle 10g  Epävarma
Mäski
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #1 : 09.04.11 - klo:12:45 »

En nyt mitään suurta romania jaksa kirjoittaa, mutta perus Beten Lotto on suosituimpia koskivieheitä. Monta väriä ja kokoa kannattaa testailla. Tietenkin muutkin lipat ja pienet vaaputtimet toimii. Hymyilee

Team Tunturi
Vastarannankiiski
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #2 : 09.04.11 - klo:12:51 »

Myös 5-7 cm lusikoita esim. räsäsiä kannattaa kokeilla, jos taimenta ja kirjolohta yrität.

Hurttarautu
kalakala543
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #3 : 09.04.11 - klo:14:38 »

Rapala mini fat rap toimii ainakin ja abun reflex on vakio viehe kaikille kaloille.

"Mä seuduilla näillä oon tunnettu...mikä se oli!"
Lapamato
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #4 : 09.04.11 - klo:14:41 »

Ja väreistä sen verran, että sinivalkoinen ja ambulanssi esimerkiksi toimivat.
psychocowboy
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #5 : 09.04.11 - klo:15:16 »

Jos mennään ihan luettelona niin hyvä on esim perus Mepps (anglia) koot 0-3 paikasta riippuen, muut suippolehtiset Meppsit, Hornetit vaaput, Salmon pikku vaaput, Seniori- vaaput, Myran lipat, Lotot 12g asti (pikku lotot 6g vaatii koukkujen vaihdon, orkkikseen ei tartu mikään ja jos tarttuu niin oikenee), Kuusamon pikku lipat (Kuf yms) ja jos on syvempi koski niin hyvä on Huopana Fly uiste. Jälkimmäinen on pelastanut päivän monella (syvällä)koskella jos pintauisteet ei toimi.
Ja paikasta riippuen on kepin hyvä olla max 6 jalkaa ja toimia sujuvasti alle 10g uisteiden kanssa.
Nämä ohjeet siis jos ei ole kyse puhtaasti kirjopaikasta. Niistä kokemus rajoittuu Cittarin ja Prisman kalatiskeihin Iskee silmää
stento-z
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #6 : 10.04.11 - klo:16:16 »

Nöyrät kiitokset ja nyt sitten kauppaan tosin on jo valmiina osa noista suosituksista.Mitekähän toimii toi jakki kopio lotosta olis vaan halvempia kun on sellainen mielikuva et noilla koskilla voi viehemenekki olla aika runsasta Virnistää
maikol
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #7 : 11.04.11 - klo:22:58 »

Nöyrät kiitokset ja nyt sitten kauppaan tosin on jo valmiina osa noista suosituksista.Mitekähän toimii toi jakki kopio lotosta olis vaan halvempia kun on sellainen mielikuva et noilla koskilla voi viehemenekki olla aika runsasta Virnistää

noi jakin lipat toimii,ei toimi,toimii...eli se lippa ei tahdo pyöriä,kunnolla kun kelatessa nykäsee niin saatto alkaa pyöriin(kuitusiimalla tuntu sellanen jurina pyöriessä).yritin sitä väännelläkki muttei auttanu.lakka hilseilee ekan hauen hampaisiin.sain sillä tosin haukia ja pari ahventakin,ettei siinä mielessä huono.
Jipee
Vieras
« Vastaus #8 : 12.04.11 - klo:05:57 »

noi jakin lipat toimii,ei toimi,toimii...eli se lippa ei tahdo pyöriä,kunnolla kun kelatessa nykäsee niin saatto alkaa pyöriin(kuitusiimalla tuntu sellanen jurina pyöriessä).yritin sitä väännelläkki muttei auttanu.lakka hilseilee ekan hauen hampaisiin.sain sillä tosin haukia ja pari ahventakin,ettei siinä mielessä huono.

Se että lippa ei ui saattaa johtua mahdollisesta perukkeestasi/lukostasi
maikol
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #9 : 12.04.11 - klo:23:25 »

Se että lippa ei ui saattaa johtua mahdollisesta perukkeestasi/lukostasi

samalla perukkeella bete lotto,calicocat ja mepsin lipat pelitti normaalisti,eli kyllä vika oli siinä jakki lipassa.joissain muissakin halvoissa lipoissa ollu kans pyörimis vaikeuksia,fladenin halppis lippauistimissa(sellanen bete loton tyyppinen) lippa kyllä pyörii mutta se uistin ui kylellään.
Jipee
Vieras
« Vastaus #10 : 13.04.11 - klo:06:12 »

samalla perukkeella bete lotto,calicocat ja mepsin lipat pelitti normaalisti,eli kyllä vika oli siinä jakki lipassa.joissain muissakin halvoissa lipoissa ollu kans pyörimis vaikeuksia,fladenin halppis lippauistimissa(sellanen bete loton tyyppinen) lippa kyllä pyörii mutta se uistin ui kylellään.

jaa-a sitten ei tule  mieleen muuta kuin liian kova virtaus/liian paksu siima tai olet vain saatut surkeita uistimi.(siis uinniltaan)
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines