Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kilpaongen rakentaminen + houkutusaineiden sijainnit

(Luettu 4544 kertaa)
Jipee
Vieras
« : 09.05.11 - klo:20:22 »

Eli olen tekemässä itselleni kilpaonkea,ja tarvitsisin neuvoa.
Siima: olen varannut sufix 0,45mm ja 11,4kg mono siimaa.
Varsi:en ole varma,mutta teleskooppi onki vapa
Koukut.normaaleja onkikoukkuja kolmella hakasella.ovatko kolmihaarakoukut parempia?
koho:onko normaali onkikoho parempi?kilpailu on lammella jossa ei ole aaltoja Hymyilee leveästi joten onko kilpakoho hyvä vaihtoehto
Painot: onko väliä painoilla?normaaleja haulipainoja varmaan laittamassa....

Lisäänkö perukkeen,jos kirjolohi nielaisee koukun?

Voiko onkeen laittaa myös enemmän kuin yhden koukun syönnin varmistamiseksi?
jos voi,niin laitan yhden siiman päähän yhden keskelle,ja yhden kohosta vähän alaspäin.

Sitten ne houkutusaineet:
 ostan trigger-x kirjolohen feromoni geeliä joten:olen itse ajatellut sivellä sitä kohoon,painoon,koukkuun ja syöttiin vähän.

Jotta ei ihan off-topickiksi mene,niin : olen tekemässä itse myös syöttejä.
Onko pullakirjolohelle parasta normi matonen feromoni tahnalla,vai laitanko katkarapuja,vai molempia?Mahdolliseen katkarapusyöttiin olen sivelemässä feromoni tahnaa.

kertokaa onko mahdollista,ja toimivaa,vai ihan unelmointia?
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 21.05.11 - klo:17:18 »

Eli olen tekemässä itselleni kilpaonkea,ja tarvitsisin neuvoa.
Siima: olen varannut sufix 0,45mm ja 11,4kg mono siimaa.
Varsi:en ole varma,mutta teleskooppi onki vapa
Koukut.normaaleja onkikoukkuja kolmella hakasella.ovatko kolmihaarakoukut parempia?
koho:onko normaali onkikoho parempi?kilpailu on lammella jossa ei ole aaltoja Hymyilee leveästi joten onko kilpakoho hyvä vaihtoehto
Painot: onko väliä painoilla?normaaleja haulipainoja varmaan laittamassa....

Lisäänkö perukkeen,jos kirjolohi nielaisee koukun?

Voiko onkeen laittaa myös enemmän kuin yhden koukun syönnin varmistamiseksi?
jos voi,niin laitan yhden siiman päähän yhden keskelle,ja yhden kohosta vähän alaspäin.

Sitten ne houkutusaineet:
 ostan trigger-x kirjolohen feromoni geeliä joten:olen itse ajatellut sivellä sitä kohoon,painoon,koukkuun ja syöttiin vähän.

Jotta ei ihan off-topickiksi mene,niin : olen tekemässä itse myös syöttejä.
Onko pullakirjolohelle parasta normi matonen feromoni tahnalla,vai laitanko katkarapuja,vai molempia?Mahdolliseen katkarapusyöttiin olen sivelemässä feromoni tahnaa.

kertokaa onko mahdollista,ja toimivaa,vai ihan unelmointia?
Itellä ei kyllä minkään valtakunnan kokemusta kilpaonginnasta, mutta silmään pisti tuo mikä on tummennettuna, onko kirressä vai sama vaara kun hauessa?   Järkyttynyt (täh? Huh)
jimboy
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 21.10.11 - klo:19:18 »

kannatta laittaa vain noin 5-7 lukkoleikaria niin ei kirre pääse siimaa syömään.

jimi
lihapiirakka
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 21.10.11 - klo:20:07 »

Jaahas. .    Elikkä koho, painot, koukku.. Virnistää .   Jos kirree ongit ni ei sil kohol nii välii, kunhan ei liian iso oo..  ja ei tarvi ku yhen koukun pohjaan (sielä ne kirretki o) ja syötiks mato/tahnaa. voi katkaravulki tulla mut ite en oo saanu. . Eikä kirreille mitää perukkeita tarvi ku ei niillä nii isot hampaat oo. Iso peruke voi vaikka säikyttää ne kirret.
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 21.10.11 - klo:20:58 »

Jaahas. .    Elikkä koho, painot, koukku.. Virnistää .   Jos kirree ongit ni ei sil kohol nii välii, kunhan ei liian iso oo..  ja ei tarvi ku yhen koukun pohjaan (sielä ne kirretki o) ja syötiks mato/tahnaa. voi katkaravulki tulla mut ite en oo saanu. . Eikä kirreille mitää perukkeita tarvi ku ei niillä nii isot hampaat oo. Iso peruke voi vaikka säikyttää ne kirret.
Joo, kuulostikin hieman oudolta. Onhan se kumminkin lohikala, eikä taimenellekaan kummosia perukkeita (paitsi haukien varalta) tarvitse.  Iskee silmää
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 21.10.11 - klo:21:01 »

Älä laita katkarapuja tahnaan, sen sijaan vehnäleipä voisi olla hyvä vaihtoehto. Ja paino riittävän kauas koukusta, kilpakoho on hyvä.  Iskee silmää. Ja ei peruketta.

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
jimboy
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 23.10.11 - klo:10:35 »

jos sattuu hauki nappaamaan. paappa vaan kerto tollasen hätävarakeinon
Tagit: Mato onki Rakentaminen Tarvikkeet 
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: