Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Suurhauen uistelu sisävesillä

(Luettu 7682 kertaa)
teemu123
**

0
Poissa



Profiili
« : 24.06.11 - klo:09:15 »

Elikkä kertokaa, kokemuksianne suurhauen uistelusta kesäaikaan. Millä vieheellä tulee hyvin kalaa? Miltä syvyydeltä? Mitkä värit toimineet parhaiten? Mikä nopeus olisi paras? Minkä laisissa paikoissa kannattaa uistella?
lahna95
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #1 : 24.06.11 - klo:09:30 »

Muutamia vähän suurempia haukia on tullut uistelemalla. Kokeile vaikka näitä vieheitä: Nils Master Invincible 12-18cm, Karikko 13-18cm, Rapala Magnum, Super Shad Rap... Eli vähän suurempaa kapulaa, sisävesillä mielestäni 18cm on suurin koko joka toimii. Tottakai suuri hauki voi tällätä vaikka 5 senttiseen, mutta aika harvoin. Toimiva vauhti on semmonen 1-2 solmua, kesällä enemmän vauhtia ja kylmällä vähemmän. Väreistä ainakin harmaa ja oranssi on toiminut.

anttix
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #2 : 24.06.11 - klo:09:48 »

ainakin nämä uistimet toimivat hyvin hauen uistelussa, riippuu tietenkin taas minkälainen ilma on, mikä paikka jne.. mutta kokeile : kuusamon räsänen, Rapala Magnum(oranssi), Abu Garcia Hi-Lo katko, Bomber long 15A, Rapala Original. Noilla pitäs tulla jotain.  Hymyilee

EP - tiimi.
Revontuli
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #3 : 01.07.11 - klo:00:13 »

Itse sain jo ehkä "suurhauen" kokoluokkaan laskettavan ~5,5 kiloisen. Uistellessa noin viiden metrin syvyydessä uivalla 11cm ja 20 grammaa painavalla Rapalan BarraMagnumilla. Vaalea uistin, kultainen niska. Väri bunker (bnk). Veneen noupeus oli arviolta 4-6 kilometriä tunnissa

Kun itse tekee, niin saa mitä tulee.
hirviö
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #4 : 13.03.13 - klo:01:09 »

Itse olen yleensä lämpimällä ja aurinkoisella kelillä hakenut suurta haukea matalasta vedestä jostain 1-4 metrin syvyydestä jollain kirkkaalla uistimella suurin minkä olen saanut on 7.5 kg itesellä on toiminut rapala bomber ja milsu ihan hyvin
PFCompany
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #5 : 13.03.13 - klo:09:16 »

Nythän tähän on helppo vastata että Rapala, Nilsu, Karikko ja kaikki muutkin vieheet mitä uisteluun on tehty... auttoiko  Virnistää

Mutta pääpiirteittäin, alkukesä (Toukokuu-kesäkuun puoliväli)isompikin Hauki löytyy aika matalasta 1-4 M, sitten taas kun vesi lämpenee yli 15 asteen, kannattaa keskittää syvemmälle n. 6-10M veteen.  Toisinaan Kuhan uistelun lomassa iskee selältä keskikesällä pinnan tuntumasta/välivedestä ihan yöllä kookkaampaa Haukea.  Monet suurkuhat ovat haavitessa muuttuneet Hauiksi...    Virnistää  Kuten eräs heinäkuinen kala n. 30M syvyisestä vedestä, viehe painokuvan kanssa jossain 6M syvyydessä ja puolenyön aikaan vapa taipuu raskaasti.  No kympin Hauki sieltä tuli, ei suurkuhaa...

Melko pitkälle alkusyksykin vielä on tuota syvemmän veden kalastusta, vähitellen kalat kuitenkin siirtyvät matalampaan ja lokakuun loppupuolella alkaa taas löytymään matalammasta.  Tässä tuo vuoden kierto pääpiirteittäin, toki sattuma isomuksia saattaa tulla erilaisista syvyyksistäkin.


Kovat kalamiehet ei koskaan kuole - ne vaan haisee sille....
AnttiR
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #6 : 13.03.13 - klo:16:58 »

Bomber longit on antaneet aika hyvin haukea, varsinkin savumuikun värinen on erittäin "syöty" ja muutkin "luonnolliset" värit on toimineet tuossa Orivedellä ja Kiteenjärvellä (tumma vesi). Lämpimän veden aikaan ottanut syvänteen penkoilta (2-5m) aika hyvin.
tuomas21
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #7 : 20.05.13 - klo:15:21 »

Esim. super shad rappiä ja muita melko massiivisia vaappuja suosittelen.Syvyys on siinä 2-6 metrissä ja aika hidasta uittoa olen pitäny hyvänä eli ei mitään hiki pässä tempomista Virnistää Virnistää.myös lusikat pelittää parin metrin syvyydessä minun mielestä melko hyvin.yleensä jossain aamu 5-9 on ollut rajuimmat tapahtumat kesä heinä kuussa.silloin olen omat enkat saanut. Näyttää kieltä

no nyt on iso kiinni!...oho se onkin valtava PARTAHAUKI.VOI******
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines