Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kuha ei nappaa :(

(Luettu 17441 kertaa)
junnari
Vieras
« : 25.06.11 - klo:22:51 »

Olen jo kokeillut veto uistelua jonkin verran mutta kuhaa ei vain kuulu.
Mitkä olisi hyviä paikkoja kuhan kalastukseen ja mikä kalastustyyli.
BigPike
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 26.06.11 - klo:15:28 »

Kuha tykkää majailla tietääkseni pohjassa olevan "kohouman" kohdilla.. Itellä tullu kuhaa vetämällä illalla kun kuha nousee pintaan 21-24 aikoihin. Vetonopeus ollut noin 4-4,5km/h!
Vaapuista parhaaksi olen itse todennut Jessen 11cm Kelta-Valkoisen vaapun joka ui 2,5m syvyydessä.

Ja hakua käyttämällä löytää varmasti niksejä!

- Joonas -
junnari
Vieras
« Vastaus #2 : 26.06.11 - klo:17:20 »

pitääkin kokeilla jessejä kun niistä olen paljon lukenut...
anttix

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 26.06.11 - klo:17:44 »

Minulla sama ongelma.. Kuhaa olen yrittänyt uistella, mutta vain yksi tullut ja sekin oli n.100g jonka tietenkin vapautin. Antakaa lisää vinkkejä kiitos.  Hymyilee

EP - tiimi.
junnari
Vieras
« Vastaus #4 : 26.06.11 - klo:19:59 »

kuinkakohan paljon siimaa pitäisi veteen laskea ?
Lapamato

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 26.06.11 - klo:20:44 »

Sillä ei niin ole väliä, normaalisti lasken about. 10-15m, koska pistän väliin joskus siimatapseja.
lammindude
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 26.06.11 - klo:20:45 »

Itse lasken siimaa reilusti 30-60m Hymyilee
zeipeikei
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 26.06.11 - klo:21:28 »

Mielestäni ei ole väli kuinka kaukana siima on kun minäkin sain enkka kuhani (2,2kg) aivan perävirrasta ja siimaa ulkona noin 5m
esteri123

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 26.06.11 - klo:21:36 »

Vetonopeus ollut noin 4-4,5km/h!

Itse olen käyttänyt vetonopeutena n.3-4km/h, näyttää tämäkin juttu olevan makuasia...
Dj_God

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 26.06.11 - klo:21:45 »

Itselläni siimaa perässä 20-60m riippuen vesistöstä. Uistia kannattaa valita myös vesistön ja kellonajan mukaan. Kuhan ollessa syvällä kannattaa luonnollisesti käyttää sopivan syvällä uivaa uistinta ja kuhan noustessa lähemmäs pintaa, joillain suspeilla voisi saada. Tämäkin riippuu hiukan vesistöistä.

Itselläni Rapalan hopeahko countdown ja taimenta etäisesti muistuttava original ovat toimineet kuhalle. Muihin ei ole kuha ottanut täällä pk-seudulla.

The Optimist thinks this is the best of all possible worlds. The Pessimist thinks the Optimist may be correct.
junnari
Vieras
« Vastaus #10 : 26.06.11 - klo:21:53 »

onko järvi jossa kalastat kuinka kirkas vetinen, ajattelin hankkia rapalan deep tail danserin, jonkun jessen ja ehkä jonkun karikon mikä olisi hyvä väri saimaalla?
Açκé
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 26.06.11 - klo:22:51 »

Bomber Long A. Minun saamista kuhista suurin osa on tullut Bombereilla. Pien-Saimaallakin tullut vedettyä jonkun verran (Haukivesi kai lasketaan pien-saimaaseen?) ja sielläkin bomberit ovat toimineet. Värikartasta Tomi2 väri ollut parhaiten toimiva.
Bomberit ovat myös melko halpoja, joten suosittelen myös ostamaan niitä.
make69
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 28.06.11 - klo:20:05 »

stormin 20cm pitkällä neonkeltaisella kala jigillä. 4kpl 2.5kg-4.8kg keskellä kirkasta päivää... Hymyilee
Dj_God

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 28.06.11 - klo:20:46 »

onko järvi jossa kalastat kuinka kirkas vetinen, ajattelin hankkia rapalan deep tail danserin, jonkun jessen ja ehkä jonkun karikon mikä olisi hyvä väri saimaalla?

Oliko tämä tarkoitettu minulle? Puuttui lainaus...

Vetouistelu on tapahtunut merellä Helsingin edustalla. Järvillä en toistaiseksi ole päässyt vetämään uistinta. Ikävä kyllä.
minkkinen
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 30.06.11 - klo:09:26 »

Itellä toiminu hyvin nilsun invinciblen eri värit ja koot kuhalle. Ottipaikkoja itellä ollut syvänteiden reunat ja erilaisten luotojen ja karikoiden kupeet. Varsinkin auringonlaskun aikaan kun kuha nousee vähän pinnempaan ni kuha tuntuu ottavan hyvin kiinni.
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: