Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kokemuksia Zalteista

(Luettu 12505 kertaa)
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« : 28.10.07 - klo:22:26 »

Tullut aikanaan ostettua muutama 14cm suspi Zaltti.. Vaikka monessa paikassa noita Zaltteja hehkutetaan, itse olen onnistunut välttelemään kaikki hauet niillä..

Eli minkälaisella uitolla olette saaneet zaltilla kalaa? Itse olen yrittänyt tasaista kelausta ja katkokelausta, yms. pikkukikkoja.. Mikä mahtaa olla se "oikea" tyyli?

Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu.
Jio
**

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 29.10.07 - klo:09:48 »

Tullut aikanaan ostettua muutama 14cm suspi Zaltti.. Vaikka monessa paikassa noita Zaltteja hehkutetaan, itse olen onnistunut välttelemään kaikki hauet niillä..

Eli minkälaisella uitolla olette saaneet zaltilla kalaa? Itse olen yrittänyt tasaista kelausta ja katkokelausta, yms. pikkukikkoja.. Mikä mahtaa olla se "oikea" tyyli?

-Suspi Zalt? Vai uppo Zalt? Uppo Zaltilla olen iytse kalastellu pohjaa kolistellen ja hitaasti kelaillen ja katkotellen/upotellen yleensä. Välivedessä uitettuna ei ole itsellä juurikaan toiminut.

Jata

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 29.10.07 - klo:19:11 »

Itsekin hankin tuon zaltin kun halvalla sattui saamaan. Itselläni on kelluva malli, eikä se oikein ole toiminut. Luulisin, että tuo Jion tyyli on varmasti tehokkaampi. Laitetaan Poka vähä painoa mukaan, niin rupeaa syvyyttä löytymään. Vaikka miksei se kelluzalttikin saattaisi ihan hyvä olla esim jossain matalassa joessa, jossa tarvii matalassa uivia uistimia?
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 29.10.07 - klo:21:00 »

Mulla on Suspeja molemmat Zaltit.. Saapas nähdä miten oikein kylmissä vesissä, kun vaaditaan pitkiä pysäytyksiä, joko nuo silloin toimis..
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 30.10.07 - klo:08:06 »

Mä luin jostain lehdestä että juuri toi zalt olis hyvä kylmällä sitä kun pystyy uittamaan tosi hitaasti ja vähä jerkkimäiseen tyyliin Iskee silmää
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 30.10.07 - klo:16:22 »

Pitänee niille Zalteille siis antaa vielä vesien kylmetessä mahdollisuus pelastaa maineensa.. Iskee silmää
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 31.10.07 - klo:11:08 »

Jees kyllä kannattaa,mutta hitaasti,vaan noista sinun kirjoituksistasi päätellen et ole eilisen teeren  poikia kalastuksessa joten ymmärrät kyllä Iskee silmää
maula
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 07.02.10 - klo:11:41 »

Tuli hankittua pari 14 cm suspi-Zaltia ja ajattelin nyt kysellä ihmisten kokemuksia zalteista.
Minkälaisissa tilanteissa, kelioloissa toiminut? Missä tilanteissa erityisesti luotatte zalttiin?

Ja tärkeimpänä miten uitatte zaltia?

Joku tarina kertoo että kyseessä olisi kylmän veden työkalu, eli hitaasti katkokelaillen ja välillä vavankärjellä elävöittäen?
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 09.02.10 - klo:14:06 »

Tuli hankittua pari 14 cm suspi-Zaltia ja ajattelin nyt kysellä ihmisten kokemuksia zalteista.
Minkälaisissa tilanteissa, kelioloissa toiminut? Missä tilanteissa erityisesti luotatte zalttiin?

Ja tärkeimpänä miten uitatte zaltia?

Joku tarina kertoo että kyseessä olisi kylmän veden työkalu, eli hitaasti katkokelaillen ja välillä vavankärjellä elävöittäen?

Loistavat hankinnat oot tehnyt. Ite tykkään uittaa Zaltteja nimenomaan keväällä ja syksyllä sen ominaisuuksien vuoksi. Parhaiten toiminut syksyllä. Uitan niitä vähän samalla tavalla kuin jerkkejä uitetaan eli annan vavalla vaapulle vauhtia välillä enemmän välillä vähemmän. Uiton voimakkuus veden lämpötilan mukaan. Zaltin uinti jo itsessään hivelee ainakin mun silmää Iskee silmää Miinuksena Zaltista voisi sanoa kohtuullisen kalliin hinnan.

Zalt Kalasaalis.Comissa

maula
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 09.02.10 - klo:21:56 »

Kalliita? Halvemmalla lähtee kuin esim normi nilsu? Käyppä vilkaisemassa  tälläinen verkkokauppa: http://mekaro.fi/kauppa/cat/product_catalog.php?c=135 sama firma myy myös Buster II hintaan 9,00 €. Lappeenrannan motonetistä 3,33 € kpl, lienee jotain kakkoslaadun kappaleita?

Zaltin koukuista tuli mieleen että onko mieltä vaihtaa niitä? 1/0 Gamakatzuja ajattelin tilailla muutenkin. Muuttuisiko suspi-zalt uppoavaksi?
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 10.02.10 - klo:13:00 »

Kalliita? Halvemmalla lähtee kuin esim normi nilsu? Käyppä vilkaisemassa  tälläinen verkkokauppa: http://mekaro.fi/kauppa/cat/product_catalog.php?c=135 sama firma myy myös Buster II hintaan 9,00 €. Lappeenrannan motonetistä 3,33 € kpl, lienee jotain kakkoslaadun kappaleita?

Zaltin koukuista tuli mieleen että onko mieltä vaihtaa niitä? 1/0 Gamakatzuja ajattelin tilailla muutenkin. Muuttuisiko suspi-zalt uppoavaksi?

No ei kyllä tosiaan ole kovin kalliita tuolla. Muistikuvani mukaan olen omista maksanut lähemmäs 15€ Näyttää kieltä Tietääpähän mistä laittaa keväämmällä tilaukseen noita. Nuohan kävis hyvin myös Kscommin keväthauki kilpailuun. Ei ole kokemusta koukun vaihdosta, mutta jos vaapun paino muuttuu, niin luulis uinnin ja uintisyvyydenkin muuttuvan.
Jokipoika
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 20.02.10 - klo:11:45 »

Oldschoolit, saumalliset Zaltit maksaa hunajaa nykyään ja uivat aivan toisella tavalla kuin nykypäivän saumattomat. Saumalliset samanlaista keräilykampetta ku Truttat.

Saumattomista saa ihan ok-pelejä, pienellä painotuksella ja koukkujen vaihdolla, Motonetistä ostin just 7 kappaletta Zaltteja ja 2 Zamia rakenteluaihioiks. Löytyi uppoavaa, kelluvaa ja leijuvaa mallia eri väreissä ja hinta se 3,33e/kpl.

http://koukkukaislikossa.blogspot.com/
KOUKA-Team´s CEO

©MUISTI-Uistin Mark I©

"Listen son, this aint no icehockey. This is a lifetime deal"
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 27.10.11 - klo:08:14 »

Oldschoolit, saumalliset Zaltit maksaa hunajaa nykyään ja uivat aivan toisella tavalla kuin nykypäivän saumattomat. Saumalliset samanlaista keräilykampetta ku Truttat.

Saumattomista saa ihan ok-pelejä, pienellä painotuksella ja koukkujen vaihdolla, Motonetistä ostin just 7 kappaletta Zaltteja ja 2 Zamia rakenteluaihioiks. Löytyi uppoavaa, kelluvaa ja leijuvaa mallia eri väreissä ja hinta se 3,33e/kpl.
Vanha aihe, mutta pakko kysyä, miten erottaa saumattomat ja saumalliset Zaltit toisistaan? Onko (saumallisissa) Zalteissa sananmukaisesti jokin sauma selässä tai vatsassa?
jv7
Vieras
« Vastaus #13 : 02.03.14 - klo:15:36 »

ehdottamasti pettymys....

* Zalt.jpg (557.5 kilotavua, 1832x3264 - tarkasteltu 703 kertaa.)
Tagit: Zalt Zaltin uitto 
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: