Täytyy tähän ihan kommentoida että normaalisti en kyllä uistimen pohjaan jäämisen jälkeen lopeta kalastamista mutta viime lauantaina jäi kyllä kalastus kesken.. Alla lyhykäinen selostus tapahtumista.
Edellisenä päivänä olin vaihtanut kelaan uuden Spider wiren 0.20 Camo siiman ja ensimmäinen reissu menikin uudella siimalla ilman ongelmia. Noh, lauantaina sitten alamäki alkoi, ensiksi siima napsahti poikki heiton aikana, joudun hieman huonosta asennosta heittämään ja kuului ikävä rusahdus ja sen jälkeen sain seurata katseella kun kolmannella reissulla mukana ollut uistin lensi komeassa kaaressa keskelle jorpakkoa.
Noh, ei muutakuin uutta peruketta siiman päähän ja kalojen perään.
Hetki taas mentiin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, mutta mutta.. Blue Foxin Super Vibrax -lippa lensi hieman vinoon ja päätyi lammen keskellä olevaan ruovikkoon. Pieni nykäisy vavalla, josko vesikasvit antaisivat periksi, vaan eipä antaneet vaan tuo toisella käyttökerralla oleva punottu päätti katketa n. 10 senttiä vavan viimeisen renkaan jälkeen. Hienoa, jo toinen uistin pohjassa, eipä muuta kuin toivotaan toivotaan -mentaliteetilla kalastelemaan siiman päätä lammesta, pää löytyi ja lippa tuli ilman väkivaltaa takaisin rantaan.
Kalastus kyllä loppui tuon toisen episodin jälkeen tuolta illalta, huomenna vaihdetaan uudet siimat ja toivotaan ettei kelalle päädy jälleen maanantai-laatuinen punottu siima.
Eihän noita pohjaanjäämiseksi oikein voi sanoa mutta tappioita meinasi tulla
