Muutaman kerran on uistin jäänyt pohjaan tänäkin vuonna. Yleensä tulee kiedottua siima oksan ympärille ja sitten vain hitaasti ja varmasti siima poikki. Jos ei uistetta enään pinnasta näe (esim. meressä) niin sitten vain uutta menemään. Monesti uistin on jossain sellaisessa paikassa, että on parempi vetää siima poikki ja hakea uistin myöhemmin. Muuten saattaisi olla vaarana, että kahlaa suoraan kalan päälle ja jää kalat saamatta. Pohjaan jäänyttä uistinta voi selitellä itselle sitten, että ompahan syytä ostaa uusi. (ihan kun ei muuten ois uistimia jo liikaa).
Hauenkalastus on sitten eri juttu, kun käytän 30 kg punottuja ja krokodilistakin saa vedettyä koukun suoraksi, testattu on. Hauki ei pelkää, jos paksuakin narua käyttää. Uistimetkin on niin isoja, ettei sen takia kannata ohuita siimoja käyttää.