Multa löytyy myös N8 ja olen siinä käyttänyt
Navionicsin Baltic Sea karttaohjelmaa. Kustansi 10€ Ovi Storessa. Tosin nuo "plotteri" kartat sisältävät merialueiden lisäksi vain suurimmat järvet, joten noilla lähivesillä ei syvyyskäyriä näe. Tästä syystä olen käyttänyt sitä vain nopeuden seuraamiseen, kun mun kaikusta ei sitä ominaisuutta löydy. Muuten kyllä näpsäkkä ohjelma, pystyy piirtämään reittiä, lisäämääm POIta (esim. saadut kalat, merkkaamattomat kivet, jne.), laskemaan etäisyyksiä ja rakentelemaan reittejä.
Ainoat miinukset ovat että GPS ei välillä lähde käyntii, ilman että käyttää jonkin muun GPSää käyttävän sovelluksen päällä. Toinen on että ohjelma ei tue näytönsäästäjää kunnolla, eli joka 60s näyttö pimenee automaattisesti. Tosin tuohon on kyllä toinen pikku
ohjelma, jonka avulla ongelman voi kiertää.
Syksymmällä kun saa veneen Vuohijärvelle, niin pääsee viimein kunnolla käyttämään tota ohjelmaa.
SportTrackerkin puhelimesta löytyy, mutta en ole siihen juuri perehtynyt. Voisi seuraavalla reissulla kokeilla.
Tuon karttaselaimen hommasin, kun psychocowboy sen esitteli. "#¤%"#¤ hyvä ohjelma! Olen jo pitkään tuollaista maastokartta sovellusta etsinyt. Tuossahan on Kansalaisenkarttapaikasta tutut kartat, niin nyt näkee myös lähijärvien syvyyskäyrät.

Nopeuskin näkyy, tosin se kyllä hyppii aivan päättömästi... Saa nähä miten tasoittuu, kun pääsee kokeilemaan vesille.
Tuohon GPSään ja nopeuteen liittyvät ongelmat voivat tosin johtua tosta puhelimen GPS piiristäkin. Kaikkea muuta kivaa tuohon puhelimeen laittoivat, mutta sitten piti laittaa ikusen vanha GPS piiri...