Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Vuoksiviiksen käyttö.

(Luettu 6328 kertaa)
supernils
*

0
Poissa



Profiili
« : 23.07.11 - klo:20:07 »

Joo, elikkä haluaisin tietää voiko vuoksiviiksellä käyttää kahta erilaista vaappua?  Epävarma Muutenkin jos tiedätte antaa jotain hyviä vinkkejä niin otan ne vastaan. Virnistää

- Milloin kala kasvaa nopeimmin?

- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.
lahna95
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #1 : 23.07.11 - klo:22:17 »

Itse olen käyttänyt kahta vaappua. Eli lyhyeen viikseen syvännevaappu (syvänne Jesse, Thunder Crank tai mikä vaan iso leukalappuinen). Pidempään viikseen matalakulkuinen vaappu (Bomber tai vastaava). Tällä virityksellä syvännevaappu vie toisen vaapun syvemmälle ja ne uivat päällekkäin.

supernils
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #2 : 23.07.11 - klo:23:23 »

Itse olen käyttänyt kahta vaappua. Eli lyhyeen viikseen syvännevaappu (syvänne Jesse, Thunder Crank tai mikä vaan iso leukalappuinen). Pidempään viikseen matalakulkuinen vaappu (Bomber tai vastaava). Tällä virityksellä syvännevaappu vie toisen vaapun syvemmälle ja ne uivat päällekkäin.
Kävisikö esimerkiksi yhdistelmä Thundercrank ja Tail Dancer?Oletko muuten saanut kalaa vuoksiviiksen avulla?
lahna95
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #3 : 24.07.11 - klo:10:50 »

Kävisikö esimerkiksi yhdistelmä Thundercrank ja Tail Dancer?Oletko muuten saanut kalaa vuoksiviiksen avulla?
Jos ne kulkee eri syvyyksillä niin käy, muuten ne voi sotkeentua. Ja en oo saanu mitään, kokeilen seuraavaks painokuvalla.
Açκé
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #4 : 01.08.11 - klo:13:17 »

Tällaisen systeemin voi tehdä itsekkin, ei tarvitse rahaansa vuoksiviikseen käyttää.



Eli kolmioleikari, ylempään pidempi siima johon se pintakulkuinen vaappu ja alempaan lyhyempi siima ja syvälle kulkeva vaappu.
Huomattavasti halvempi vaihtoehto kuin tuo vuoksviiksi, vaikka ei tuo vuoksiviiksenkään hinta mikään suuren suuri ole.
Yksi kala tullut vasta tällä tavalla, 5,0kg hauki, kuvassa näkyvät pyyntihetkellä olleet vaaput. Cool
kippis84
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #5 : 27.09.11 - klo:15:26 »

itse oon kans kokeillut noita jokusen kerran, ei ole mennyt solmuun vaikka minkälaisia vaappu
yhdistelmiä olen kokeillut.
Yksi hyvä konsti on laittaa painouistin ja omavalintainen vaappu niin pääsee vähän sinne syvemmällekkin. (10g=1m) noin..
kalaakin on tullut ihan kohtalaisesti..

Suosittelen.
ThC²
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 27.09.11 - klo:16:15 »

Tällaisen systeemin voi tehdä itsekkin, ei tarvitse rahaansa vuoksiviikseen käyttää.



Eli kolmioleikari, ylempään pidempi siima johon se pintakulkuinen vaappu ja alempaan lyhyempi siima ja syvälle kulkeva vaappu.
Huomattavasti halvempi vaihtoehto kuin tuo vuoksviiksi, vaikka ei tuo vuoksiviiksenkään hinta mikään suuren suuri ole.
Yksi kala tullut vasta tällä tavalla, 5,0kg hauki, kuvassa näkyvät pyyntihetkellä olleet vaaput. Cool

Toimiva systeemi tuo kolmioleikarikin. Kylläkin sotkuherkempi ja ikävämpi säilytellä, ellei joka kerta uudestaan väsää.

Vuoksiviiksen etuna on myös mahdollisuus käyttää kahta pintavaappua, niiden menemättä sotkuun. Tämän paketin voi sitten siimapainoilla passailla halutulle syvyydelle. Selvästi edullisempi tuo kolmioleikari kyllä on.

JuhannusKala
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #7 : 08.11.11 - klo:14:40 »

Ostin Viiksen ja sitä nyt pari kertaa testannut, hyvin uittaa vaappuja, ei mene sotkuun, mutta perukkeet kannattaa laittaa vaihtoon.

Jos ne kulkee eri syvyyksillä niin käy, muuten ne voi sotkeentua. Ja en oo saanu mitään, kokeilen seuraavaks painokuvalla.
Ja tähän omaa mielipidettä; Ite oon sitä mieltä, että ei mene sotkuun vaikka oiskin samalla syvyydellä uivat, tai vaikka ihan samat uistimet. Tuo Viiksihän pitää ne erillään, mutta kolmioleikarin kanssa pitää olla toinen syvällä kulkeva ja toinen pinnassa kulkeva. TÄLLÄ tavalla ne uivat rinnakkain.
ThC²
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 08.11.11 - klo:15:03 »

Ja tähän omaa mielipidettä; Ite oon sitä mieltä, että ei mene sotkuun vaikka oiskin samalla syvyydellä uivat, tai vaikka ihan samat uistimet. Tuo Viiksihän pitää ne erillään, mutta kolmioleikarin kanssa pitää olla toinen syvällä kulkeva ja toinen pinnassa kulkeva. TÄLLÄ tavalla ne uivat rinnakkain.

Nimenomaan. Tuohon tuon viiksen idea perustuukin.
JuhannusKala
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #9 : 08.11.11 - klo:21:11 »

Nimenomaan. Tuohon tuon viiksen idea perustuukin.
Niin, samassa tasossa uivien vieheiden kanssa tuo pääseekin parheiten oikeuksiinsa. Kolmioleikari ajaa samalla tavalla tuon eri tasossa uivien uistinten käytön, kun niitä ei tarvitse levittää erilleen mitenkään.
Tagit: Vuoksiviiki Vetouistelu 
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines