Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Viehelukon koko ja väri

(Luettu 3492 kertaa)
KaiZeri
*

0
Poissa

Profiili
« : 24.07.11 - klo:14:31 »

Eli onko lukon koolla ja värillä mielestänne merkitystä kuinka paljon kalastavuuden suhteen?. Aristeleeko tietyt kalalajit liian isoo lukkoo ja onko veden kirkkaudella ja lukon värillä merkitystä.
Itse käytän mahdollisimman pieniä ja mustia. Tähän mennessä ei oo lukko pettäny vielä ainakaa koon takia  Hymyilee.
lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 24.07.11 - klo:15:13 »

Eli onko lukon koolla ja värillä mielestänne merkitystä kuinka paljon kalastavuuden suhteen?. Aristeleeko tietyt kalalajit liian isoo lukkoo ja onko veden kirkkaudella ja lukon värillä merkitystä.
Itse käytän mahdollisimman pieniä ja mustia. Tähän mennessä ei oo lukko pettäny vielä ainakaa koon takia  Hymyilee.
Tottakai lukon koko suhteutetaan vieheen koosta. Pienen vaapun uinti voi kuolla suurella lukolla, kun taas pieni lukko voi pettää jo isoa viehettä heittäessä. Voi olla, että arka kala säikkyy lukkoakin. Tätä ongelmaa ei edes tule, jos osaa suhteuttaa lukon vieheen kokoon, sillä suurelle suurta jne. Itse käytän aina hopeista lukkoa ja olen saanut niin taimenta kuin haukea ja ahventa...

NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 24.07.11 - klo:16:50 »

En pidä ihan pienistä lukoista, tuppaavat pettämään. Liian isot taas estävät uistimen uintiliikettä joskus ja kalat saattavat huomata sen. Väri on usein musta tai muu vastaava mahdollisimman huomaamaton. Pyörittää silmiään

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
sako
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 24.07.11 - klo:17:30 »

Onko perukkeen pituudella tai värillä välii ku välillä tuntuu ettei mustalla perukkeella tuu mitään, mutta harmaalla on tullukin ahvenia ja haukija

Mikä on kalamiehien kansalliseepos? -Kalavale
lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 24.07.11 - klo:17:45 »

Onko perukkeen pituudella tai värillä välii ku välillä tuntuu ettei mustalla perukkeella tuu mitään, mutta harmaalla on tullukin ahvenia ja haukija
No, olen saanut vihreellä, harmaalla, mustalla, hopeisella... Ei sillä ole väliä, ellei nyt mitään hohtovärejä käytä. Pituudenkaan ei pitäisi haitata, paksuus voi vaikuttaa vieheen uintiin ja se menettää pyyntitehoaan.
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 25.07.11 - klo:08:21 »

Kooltaan itsellä ollut käytössä suurin mitä vieheellä on vain voinut käyttää. Mutta lukoista ei niin paljoa kokemusta tosin. Perukkeilla sama systeemi, ja värillä ei mitään merkitystä.

Dafag did I just said...
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: