ETUSIVU
VIDEOT
KUVAT
KALAT
KALAPAIKAT
MÖKIT
UISTIMET
KESKUSTELU
KALASTAJAT
HAKU
Keskustelu
Ohjeet
Kalenteri
Kalastus keskustelu
Yleinen keskustelu
Yleistä keskustelua kalastuksesta
Tarinoita karkuun päässeistä kaloista.
Sivuja: [
1
]
2
Siirry alas
Tulostusversio
(Luettu 17205 kertaa)
Puolustusministeri
0
Poissa
«
:
06.08.11 - klo:19:48 »
Eli täällä voitte kertoa siitä "jättiläis kalan" pakomatkasta. Kertokaa myös missä olitte kalassa ja oliko karkuutus kenties haavimiehen vika. Myös tapahtuman jälkeiset mietteet ovat tervetulleita!
pike97
0
Poissa
Vs: Mikä karkasi tänään?
«
Vastaus #1 :
06.08.11 - klo:20:19 »
Ei tänään, mutta heittelin heinäkuun puolessavälissä minnow spoonia kaislikon rajaan. Yhtäkkiä spooniin iski isoin hauki joka on ikinä ollut minulla kiinni.kala ehti riehua pari minuuttia siiman päässä ja olin jo melkein varma valtavasta saaliista. Sitten, yhtäkkiä tunsin kun kala pakeni. Siinä sitten ketutti ja ketuttaa vieläkin. Kun kelasin siiman takaisin, oli peruke vielä kiinni, mutta hauki oli rikkonut ja vääntänyt perukkeen niin, että viehe luisui ulos perukkeesta ja on vieläkin jättihauen suussa. Paikkaa en viitsisi kertoa.
dallu
0
Poissa
«
Vastaus #2 :
13.08.11 - klo:10:58 »
itekkin olin tuossa eilen kalalla ja nakkasin tosiaan minnowin puskaan. aloin sitte kelaamaan ja yhtäkkiä se tuntu raskkaammalta. aattelin sitte että joku kaisla tms jäi kiinni ku en tuntenu minkäänlaista nykimistä. kelasin sitte lähemmäs ja katoin että perhana parin metrin päässä hauen kyylki vilahtaa. sanoin tyttökaverille että otappas haavi tämä on kesän suurin. venneen vierestä se spurttas sitte 5m kaislikkoon päin vaa sain pijettyä vielä kiinni. sitte taas ku olin saanu sen siihe vieree nii lähti veneen alle ja siitä sain taiteiltua että ei vapa lähteny mukana. sitte kolmannen kerran ku sain viereen sen nii oltiin lilluttu siinä parin metrin päähän tiheää heinikkoa. olin jo varma että nyt se nousee vaa sitte kävi veneen vieressä molskahus ja kels alko huuta hoosiannaa. ja sinne pusikkoon se katos ikiajoiksi
Lapamato
0
Poissa
«
Vastaus #3 :
13.08.11 - klo:22:01 »
Ankkuri karkasi siiman (narun) päästä. Aina on unisolmu pitänyt, mutta tällä kertaa petti :/
mahtaa olla vähän offtopickia, mutta karkasipa kuitenkin.
KKalapoika567
0
Poissa
«
Vastaus #4 :
14.08.11 - klo:21:53 »
kirjolohi karkasi ootto.ongesta...
Jos uistimia ei jää pohjaan nii et saa kalaakaan!
Puolustusministeri
0
Poissa
«
Vastaus #5 :
21.08.11 - klo:17:40 »
Oltiin isän kanssa tänään uistelemassa ja iski ihohko (3-4kg) hauki. No kelattiin kala sitten veneen vierelle ja iskä yritti koukata kalaa haaviin, mutta ei osunut. Ennen uutta yritystä kala pomppasi ja pääsi karkuun...
Tensu
0
Poissa
«
Vastaus #6 :
29.09.11 - klo:14:46 »
Noh niin, elikkä haluaisin kuulla minkälaisia kaloja muilta on karannut.
Oma tapaukseni:
Olin kaverin kanssa kalastelemassa eräällä lammella, ul vavoilla, ahven mielessä. Reissun viimeisellä heitto paikalla minulla otti hauki, pari potkua ja sitten mentiin. Hauki veti ja veti, yhteensä yli 60 metriä siimaa, tauotta. Tyhjä puola alkoi paistaa, kuitenkin hieman ennen siiman loppumista siima meni poikki, varmaan sai perukkeesta huolimatta siiman hampaisiin. Otappa noista nyt selvää. Olisi voinut ihan mukavan kokoinen olla..
zeipeikei
0
Poissa
Vs: Tarinoita karkuun päässeistä kaloista.
«
Vastaus #7 :
29.09.11 - klo:16:04 »
Itselle käynyt näin kun oltin kaverin kanssa veto uistelemassa joella kelaan kalaa veneen vierelle ajattelen että joku 2kg puikkari sieltä tulee mutta sittenkun se on veneen vierellä kaveri yrittää haavata mutta hajottaa haavin kun käyttää liikaa voimaa ja hauki irti paino arvio 8+ kg ja samalla reissulla 50-150metriä paikasta missä minun kala oli kiinni niin kaverille tulee kala kiinni hän kelaa veneen vierellä ja nostan vedestä pituutta 120cm ja paino 10,24 luulisin että sama kala kyseessä kun näytti saman kokoisilta
fisumies123
0
Poissa
«
Vastaus #8 :
29.09.11 - klo:17:54 »
Olin laiturilla heittelemässä bluefoxia ja melkein heti nappas arviolta 4-5 kg hauki. Ei ollu haavia mukana kun en kuvitellu saavani muuta kun joitain ahvenia joten hauen huuli repes ja pääs takas vapauteen
JuhannusKala
0
Poissa
«
Vastaus #9 :
30.09.11 - klo:14:13 »
Lapin reissulla eräällä (todella) pienellä "ojalla" sain Meppsini koukkuun (suhteessa) suuren harrin. Painoa sille olisi kertynyt varmaankin jotain 500-700 grammaa, joka on paljon semmoiselle pikkuojalle, keskileveys jotain pari metriä. No tietenkin se oli vain yhdestä koukusta huulessa kiinni (eikä edes kunnolla kiinni) ja irtosi ennen ylösaantia. Kyllähän se laittoi hiljaiseksi, koska muutenkaan en ollut tuohon mennessä saanut paljoa kalaa ja kaverit vetelivät minkä kerkesivät.
No onneksi sain viimeisenä päivänä reissun suurimman harrin (ja kalan) ja jäi hyvät muistot.
Revontuli
0
Poissa
«
Vastaus #10 :
11.12.11 - klo:19:28 »
Olin
erään
foorumilaisen kanssa kalassa ja "ainakin" 3kilon kuha iski. Haavi oli sotkussa uistimessa joka oli virvelissä, oli siis käytettävä nostokoukkua. Kala pääsi irti noskokoukulla noston aikana ja karkuutushan oli tietysti koukuttajan vika. loppu.
Kun itse tekee, niin saa mitä tulee.
NonProkalastaja
0
Poissa
«
Vastaus #11 :
11.12.11 - klo:19:42 »
Kaverin kanssa edelliskesänä (2010) oltiin pohjaongella, ja jumalauta lähes kilon ahven nappasi kiinni! Katsoin että "JES, nyt nieli koukun, tulee aika varmasti veneeseen!", ja eihän kaveri ollut isänsä kanssa tietysti vaihtanut siimoja pariin vuoteen ja veneen vieressä napsista vain. Hitusen on jäänyt kaivelemaan, mutta kaverille en missään nimessä ole vihainen.
-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
Pazzo
0
Poissa
«
Vastaus #12 :
11.12.11 - klo:19:54 »
Viime talven iskukoukuilla tapahtunutta: Olin erään pienen järven iskukoukkuja kokemassa. Olin vetänyt jo muut koukut pois, eikä mitään merkkiä kalasta. Vielä viimeinen koukku. Alkuun luulin taas olevan tyhjää, mutta eipäs vaan ollutkaan. Kala tempoi vastaan, ja väsyttämistä kesti arviolta noin 5min. Sain kalan reiän suulle, mutta ei ollut mitään mahdollisuuksia saada kalaa ylös, sillä reikä oli kairattu 4 tuuman kairalla..
Eihän siinä mitään, kotoa tuuraa hakemaan. Hain tuuran ja hakkasin ympäriltä jäätä pois reilusti. Uusi yritys. Kalaa saa taas väsytellä. Pumppaa vaikka kuinka, ja painon tuntee. Taas sain kalan reiälle, mutta ei. Vieläkin liian pieni, vaikka kuinka kiskoo! Vielä alan suurentamaan reikää. Paukutan jäätä oikein kunnolla. Nyt on kunnon avanto, jaa siitä mahtuu tulemaan kyllä vaikka poikittain. Rupean nostamaan, mutta mutta.. Painoa ei enää tunnu, ja vain vääntynyt iskukoukku tulee avannosta. Voi *****!
Kala oli varmasti suuri. Vähän myöhemmin sain reilu 4kg kalan järven toiselta puolelta, eikä sitä ylös nykiessä ollut mitään ongelmia. Karkuun päässeeseen verrattuna se tuntui jopa pieneltä. Mutta eihän siinä mitä, jospa se iso vielä sieltä joskus tarttuisi! (Sen karkuutuksen jälkeen en ole enää leikkinyt kairalla, avannot teen jääsahalla!
)
-On vapaus olla älyvapaa-
Sohjokauha
Vieras
«
Vastaus #13 :
14.12.11 - klo:16:09 »
marraskuusta 2011, menin heittelemään nilsua ruohikkoiselle lahdelle noin 1 metrin syvyiseen. olin jo lopettamassa kun ei tullut 1 pikkuhauki alkuheitoilla, mutta silti vajaa metrinen hauki nappas pinnasta kun pysäyttelin viehettä ja annoin tulla pintaan. Tuntui vaan että iski ohi mutta kun katsoin pohjaan siellä se makoili nilsu poikittain suussa, sitten kun nykäisin se lähti vetämään kunnolla. Sitä sitten väsyttelin noin 1 minuutin, mutta huomasin ettei ole mistään kiinni,(puree vaan vaappua). Koitin saada sen oikeakylki venettä päin,koska se puri vaan vaapun päätä mutta peruke oli hauen suussa vasemmalla puolella. Sain sen veneen viereen,koitin kädellä ottaa liplockin mutta se vaihtoi vasemmankyljen venettä päin ,ja meni lumpeen taakse,kun vedin näkyi vaan vaappu,haukea ei missään
muistoksi vaan jäi hampaan jälki nilsussa.
E:korjailin virheitä ja kahden sanan lisäsin
Suurkalastaja
0
Poissa
«
Vastaus #14 :
22.12.11 - klo:22:07 »
Ehkä parhaiten mieleen jäänyt karkuutus on seuraava:
Olin elokuussa aamukalalla järvellä. Hauki oli ihan hyvin otillaan, kappaleita oli tullut kymmenkunta, pieniä vaan olivat. Olin juuri vaihtamassa paikkaa kun päätin huvikseen heittää sellaiseen kortteikkoon niitettyyn "venevalkamaan". Kyseisestä kohdasta en ole ikinä saanut tärppiäkään. Heitin Minnarin valkaman suulle ja melkein saman tien näin kuinka jäätävän kokoinen vana lähti tulemaan muutaman metrin päästä. Ihan kuin siellä olis ollut sukellusvene tai jtn. Stoppasin kelauksen ja sitten mentiin. Kala pisti järkyttävän turbovaihteen päälle, siimaa hävisi yli 20 metriä muutamissa sekunneissa ja se ei tuntunut välittävän mitään kireällä olleesta jarrusta. Sitten kala vain irtosi. Aika tyhjä olo oli sen jälkeen ja piti hetki istua vain hiljaa paikallaan ennen kuin jatkoin kalastusta. Todennäköisesti se olisi ollut kauden suurin hauki. Vaikea tietysti arvioida kun en päässyt kalaa näkemään, mutta uskoisin että kasin yli mentiin ja reippaasti. En pidä kymppiäkään mahdottomana. No, näitä sattuu ja joskus se vielä tulee yös asti.
Team Hazardin blogi
Sivuja: [
1
]
2
Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Yleinen keskustelu
-----------------------------