Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Hauen jerkkaus

(Luettu 20771 kertaa)
Lahmajärven kauhu

0
Poissa

Profiili WWW
« : 20.09.11 - klo:15:18 »

Jerkkaus Kokemuksia, näkemyksiä, saaliita ja tarinoita yms..jne..

Jerkkauksen perus settiä : http://www.heittokalastus.info/jerkkaus.html

Suosikki Jerkkisi?

”Huono päivä kalassa on parempi kuin hyvä päivä töissä”  Jompan seikkailut Kivikangas Oy:n Facebook sivuilla-> https://www.facebook.com/pages/Kivikangas-Kalastus-ja-Vapaa-aika/519480784743481
BigPike
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 20.09.11 - klo:20:10 »

Itse aloitin Jerkkauksen noin kuukaus sitten. Hommaan sai aika nopeasti näppituntuman, mutta hankalammat Jerkit ei vielä oikein meinaa uida. Eli harjoitusta vain!  Hymyilee Tänään sain 2 haukea, hyökkäävät erittäin rajusti jerkkeihin. Kokonaisuudessaan vasta 4 haukea. Johtunee varmaan siitä, että suuremmat ovat vielä syvemmällä.
Jerkkaus ei ehkä sovi tavalliselle "kesäloma" kalastajalle, välineet ovat kalliimpia kuin tavan heittovehkeet ja jerkkaus on erittäin aktiivinen laji, jota täytyy harjoitella.
Näistä ylläolevista teksteistä voi olla tietysti montaa eri mieltä.  Hymyilee

Tämän hetken suosikki jerkkini on: Bomberin Herky Jerky väri SAL86* (*Honkkarin mukaan)
Toisena tulee: Salmo Slider 10S FT värityksellä. Tämä on erittäin helppouittoinen!

- Joonas -
Lahmajärven kauhu

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 21.09.11 - klo:08:30 »

Onko käytännön kokemuksia Jesse Jerkistä? Itse ostin tämän Korkiakosken uistimen Motonetille tekemän Jorma Special 60g, koe uittoa luvassa viikonloppuna Nokian Pyhäjärvellä..

Samalla tarttui matkaan edullinen 4.9 euron 11 cm Jakki jerkkivaappu joka saa ensi kosketuksensa veteen myös tulevana viikonloppuna..

Saalis raporttia ja käyttökokemuksia laittelen ehkäpä sunnuntaina.  Näyttää kieltä
Lahmajärven kauhu

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 21.09.11 - klo:08:34 »

"Tämän hetken suosikki jerkkini on: Bomberin Herky Jerky väri SAL86* (*Honkkarin mukaan)
Toisena tulee: Salmo Slider 10S FT värityksellä. Tämä on erittäin helppouittoinen!"

Pitää lisätä nuo ostoslistalle ja lähteä koe uittamaan Näyttää kieltä Asiallisen oloisia pelejä Näyttää kieltä
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 21.09.11 - klo:13:19 »

Kuumeisesti odottelen milloin pääsen syyskauden korkkaamaan, kun on nyt "vähän" päässyt venähtämään. Ollu sen verta kovat kelit ettei ole pienellä purkilla innostunut lähteä keikkumaan sekä flunssaa pukkaa, ilmalämpötilat sen verran alhaiset että pahenisi vaan. Pintaveden lämpötila oli eilen 14 astetta metrin vedessä, eli hieman ulompana on jo kylmää. Kymmenet uistimet odottaa ensiuintia...

Laitoksesta karannut rantahörhö.
Jakeo
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 25.09.11 - klo:07:51 »

itse aloitin jerkkauksen tosissani tänä kesänä, ostin kelaksi shimano citica e:n ja vapana käytän daiva procasteria, 120 grammaan asti voi heitellä jerkkejä. Olen käynyt testaamassa salmo slideria, savagegear deviatoria, bomber herky jerkyä ja jesse jerkkiä yms. Salmon jerkki ui kelauitolla jo aika näppärästi, muita pitää uittaa. Olen heitellyt sekä veneestä että rannalta Helsingin merialueilla, mutta kalan syönti on tänä kesänä ja syksynä ollut todella huono, kaislikoiden ja kivikoiden lähellä on heitelty, mutta mitään ei ole tullut, jos olisin kalastanut tämän ajan kesämökin lähijärvillä, olisin saanut vähintään kymmenen haukea.
BigPike
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 25.09.11 - klo:11:58 »

Eilen tosiaan käytiin veljen kanssa kalassa, itellä oli jerkkivehkeet mukana. 2 haukea sain, kilon painoisia. Mukava noilla jerkeillä kalastaa kun hauet käy rajusti kiinni jerkkeihin!
Nousin eilen veneen penkille heittelemään, siinä sitten opin lisää jerkkien uitosta, kun näin pinnassa uivan Herky Jerkyn koko uiton ajan.
Olen aina "nypyn" jälkeen kelannut liikaa löysiä pois jolloin jerkki on muttanut suuntansa kohtisuoraan minua päin. Eihän se silleen nätisti ui.. Nyt Herky ui nättiä siks-sakkia!
Ja taas olen viisaampi jerkkien suhteen!  Hymyilee
kalakala543
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 25.09.11 - klo:15:24 »

Olin tossa mökillä kalassa ja mustaan glidin rappiin otti hauet innoissaan. Hienoja tärppejä tuli kun hauet melskasi pinnassa uivaan jerkkiin.

"Mä seuduilla näillä oon tunnettu...mikä se oli!"
Lahmajärven kauhu

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 26.09.11 - klo:11:22 »

Sunnuntaina koitin hieman uusia Jerkkejä, Jerkkailin joku 10-15 minuuttia (2 haukea 1kg ja 750 g) pientä vähän oli Hymyilee leveästi Polte oli vielä tuohon vetouisteluun niin kova, joten päätin vetää uistinta.. mutta kalat vaan oli ronkeleita ainut kunnon tapahtuma oli n. 1kg ahvenen karkuutus veneen vieressä(bete crokoon kävi).  Vihainen
kalamies5

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 12.11.11 - klo:18:15 »

Minulle kävi kesällä niin että olin heittämässä jerkkiä ja istuin veneessä samalla kun heitin ja löin käteni airoon ja samalla 100e arvoinen jerkkivapa ja kela vieheineen upposi järveen Hymyilee leveästi kyllä rupesin nauramaan pirusti mutta samalla harmitti kyllä pirusti Hymyilee leveästi Mutta nyt kevääksi aion varmaan hankkia uudet jerkki välineet voisitteko kertoa jotain hyvän hintaisia vapoja,keloja ja sitten jerkkejä joita olisi aika helppo uittaa ja että jerkki ei olisi mikään hirveän suuri. Itse tykkään buster jerkeistä paljon. Jerkkaus intoni alkoi kun heittelin baby bustereita avokelalla Hymyilee niillä tuli silloi kesällä paljon kalaa Hymyilee

-Mikko
super leets
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 12.11.11 - klo:20:24 »

mä oon heiteelut jerkkiä tuloksetta  Surullinen vaikka sen on mukavaa   Virnistää

välineenä on jaxon casting mantta(kela)
normark 210cm vapa ja veihe suositus 5-20g
ja vieheenä on ollut buster jerk 2 ja buster jerk

ja sit viellä kysymys onkohan toi vapa ehkä liian löysä  Epävarma
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 12.11.11 - klo:20:33 »

mä oon heiteelut jerkkiä tuloksetta  Surullinen vaikka sen on mukavaa   Virnistää

Vapa on "vähän" turhan löysä normi Busalle. Uskoisin  Hymyilee leveästi
Christian

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 12.11.11 - klo:21:13 »

Ei liene epäselvyyttä, että normijerkeille tuo vapa on höyhensarjaa. Todennäköinen lopputulos on, että vapaa menee enemmin tai myöhemmin poikki. Vapojen toleranssit ovat siellä syystä, vaikka niitä voikin monesti ylittää hiukan ilman sen suurempaa murhetta. En tiedä miten uitto onnistuu, mutta veikkaisin, että kelauiton puolelle menee :-). Osta nyt vaikka joku pikkujerkki esim. Salmo Slider 6S/6F, jota voit heittää ilman huolia välinerikoista.

"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
Christian

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 12.11.11 - klo:21:17 »

Minulle kävi kesällä niin että olin heittämässä jerkkiä ja istuin veneessä samalla kun heitin ja löin käteni airoon ja samalla 100e arvoinen jerkkivapa ja kela vieheineen upposi järveen Hymyilee leveästi kyllä rupesin nauramaan pirusti mutta samalla harmitti kyllä pirusti Hymyilee leveästi Mutta nyt kevääksi aion varmaan hankkia uudet jerkki välineet voisitteko kertoa jotain hyvän hintaisia vapoja,keloja ja sitten jerkkejä joita olisi aika helppo uittaa ja että jerkki ei olisi mikään hirveän suuri. Itse tykkään buster jerkeistä paljon. Jerkkaus intoni alkoi kun heittelin baby bustereita avokelalla Hymyilee niillä tuli silloi kesällä paljon kalaa Hymyilee

Jerkeistä suosittelisin toki Salmo Slideria 10 cm tai 12 cm koosta. Lisäksi minulla on toiminut pirun hyvin tuo 11 cm Siek-M Glappy. Noita itse suosittelisin :-)

Vavoissa ja keloissa, kun valitsee Shimanon niin harvoin todella isoa virhettä tekee. Shimanon Beastmaster AX jerkkivapa on toiminut itselläni ainaki pirun hyvin. Toleranssia riittää 140 gr asti, mutta toisaalta ihan 20 gr vieheetkin lentää vielä. Keloista on sen verta vähän kokemusta, että en uskalla paljon suositella. Ainakaan halpojen osalta.
pike97

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 13.11.11 - klo:09:38 »

Ostin vähän aikaa sitten salmo sliderin ja isoin minkä olen ehtinyt sillä saamaan on 6,1kg
Tagit: Jerkki  jerkkaus  hauki  ennätys  syksy 
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: