Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Matojen säilytys

(Luettu 5067 kertaa)
ampuja1
*

0
Poissa

Profiili
« : 06.10.11 - klo:10:59 »

Miten saa alkutalveksi tai vaikka ihan talvemmaksi säilymään matoja?
Onko kukaan kokeillut ns. matoviljelyä?
Olisiko järkeä johonkin tilavaan astiaan laittaa multaa, puun lehtiä, vähän pientä oksasilppua ja kansi siihen päälle, tietysti että ilmaa pääsee ja kosteutta sopivasti. Kellari löytyy talon alta, joka ei mene pakkaselle...
köntsä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 06.10.11 - klo:14:37 »

Itselläni on 1kg karkkilootassa ns. matofarmi. Noin. 30 matoa taitaa kaiken kaikkiaan siellä elelellä. Viikon välein ruiskautan suihkupullolla hieman vettä ja ruisjauhoja. Jauhojen sijaan juotuisampaa olisi tietenkin käyttää lehtiä, kostutettua sanomapaperia tai salaatia. Talvea ajatellen olen itsekin nuita alkanut kasvattaa, ettei joka kerta tarvitsisi niitä kärpäsentoukkia ostaa, sillä sinä säästää jo pikkuisen pennin.  Iskee silmää

---> tuolla myös hyvia ohjeita: http://www.mato.fi/index.php?pinc=10

Katohan kun on hyvän kokonen!
Pirkanmaan Kalakamut 2012
VWonKale
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 13.05.12 - klo:08:14 »

Mulla on reilu tuhat ISOA kastematoa kellarissa,noin kuution puulaatikossa.Kahden sateisen yön saalis:) Katsoin parhaax kerätä itse,kun katselin millasia hintoja niistä pyydetään!Vielä ois tarkoitus laajentaa, tunkiolieroille ja multamadoille omat lootat.Eipä ainakaan tyssää onkireissut syöttien puutteeseen;)Talvex aattelin säilöä jätesäkeissä puolix maatunutta kompostia jätesäkkeihin latoon.Saavat sitte lierot ainakin luonnon mukaista muonaa..Kireitä siimoja kaikille!
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: