Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Minkälaisia kalastus välineitä Norjaan?

(Luettu 1702 kertaa)
popperi
*

0
Poissa

Profiili
« : 15.10.11 - klo:17:33 »

Elikkä kiinnostas tietää, että minkälaisia vapoja, keloja, vieheitä ja kuinka paksua siimaa kannattaa ottaa Norjaan.  Hymyilee
lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 16.10.11 - klo:08:17 »

Elikkä kiinnostas tietää, että minkälaisia vapoja, keloja, vieheitä ja kuinka paksua siimaa kannattaa ottaa Norjaan.  Hymyilee
Itse olen kerran tuolla käynyt kalassa. Heitot saavat olla aika pitkiä, jotta ne tavoittaisivat ne turskat ja seit. Pisimmät heitot saa n.3 metrin vavalla. Kela saa olla aika suuri ja siimaa runsaasti. Kuitusiiman kestävyys saisi olla ainakin 15kg, sillä pohjatärpit Norjassa ovat usein liikaa siimalle. Tuommoisia siis jos rannalta aiot heitellä. Veneestä kalastukseen eli syvänmeren kalastukseen saavat välineet olla jo erilaiset.

popperi
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 16.10.11 - klo:16:56 »

Joo itse olen menossa sitten veneellä, mutta kiitos tiedosta Hymyilee leveästi
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 20.10.11 - klo:15:53 »

Itsekkin kalastin rannalta, tosin vain 180cm vavalla. Kyllä silläkin saa heitettyä. Taisi olla jopa monofiilien aikaa. Mutta kuitua suosittelisin nyt, ja pitkällä vavalla lentää kauemmas. Varaa painavia lusikoita, vaaput ja muut vastaavat ei oikein pelitä. Ainakaan rannalta. Bete Krokodil, aivan ehdoton sinne. Ei mitään hifistely vieheitä tarvita.

Dafag did I just said...
lihapiirakka
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 20.10.11 - klo:16:37 »

Norjaan heittelyyn kannattaa hankkii jotai paikallisia pilkkejä (60g - 100g väliltä), väriks oranssia ja sinistä! siima kannattaa olla aika vahvaa ettei jäis nii paljoo pilkkei pohjaa . . mä suosin jotain 20kg kuitua, kelaks joku hyrräkela tai isohko avokela et mahtuis siimaa paljo. vapaki kannattais olla aika jämäkkä. Ja jos veneestä meinaat ni sitte jotai +250 pilkkei + vähän muita rilluttimia siihe ennen pilkkiä.
popperi
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 21.10.11 - klo:14:12 »

OK, kiitos uusista tiedoista. Hymyilee leveästi
Tagit: Norja  kalastus  välineet 
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: