Että mihin tilanteeseen mikäkin koukutus olisi toimivin?
Teoriassa, siis teoriassahan tuollainen ketju näkyy paremmin kuin esim. pätkä siimaa, mutta käytännössä asialla ei liene suurta merkitystä. Itellä on pilkkikukkarossa useampi valmis tapsi, osassa kiinni on morri, osassa ykshaaravärikoukku. Niitä voi sitten mieltymyksen mukaan vaihdella, jos jaksaa
Pääsääntöisesti varmaan värillisen koukun / morrin tarkoitus on lisätä toukan tms. syötin houkutusta. Vaikea uskoa, että pieni väriklöntti ainakaan hirveästi kaloja karkoittaa, jos on väärän värinen, toisin kuin isommissa uistimissa jne. Mutta kai vaihtelemalla pääsee parhaaseen tulokseen. Kelin mukaan osa vaihtaa itse pystäreitä, miksei siis myös tapsin päässä killuvia lisähoukuttimia. Pääsääntöisesti morri siimatapsilla on ainakin itellä toiminu hyvin. Morrissa on usein myös painoa enemmän kuin pelkässä värikoukussa, joten se uppoaa syvemmässä vedessä (oikenee alas) paremmin.
Ite oon käyttäny testimielessä vähän tuhdimpaa fluorocarbonia tapsisiimana jäykkyytensä vuoksi. Tuntuu pysyvän morri/värikoukku paremmin erossa itse pystypilkistä, varsinkin jos pystäri on kovasti poukkoilevaa mallia. Toiset käyttää pääsiimaa ohuempaa siimaa, mutta ite en oo koskaan ymmärtäny ongissa ja muissa siiman ohentamista päätä kohti. Miksei voi sitten koko setissä käyttää sitä heikointa siimaa

Tosin jää tietty sit ainakin pystypilkki siimaan kiinni jos kala vääntää tapsin poikki.
Henkimaailman juttuja ylipäätään. Kyllä se abbo nappaa, jos kohdalle sattuu

edit: Niin ja ite käytän ainoastaan ykshaarakoukkuja esim. ahvenen onginnassa. Tarttuu hyvin ja on helpompi irrottaa. Kolmihaara toki pysyy kiinni tarttumisen jälkeen aika pommin varmasti, mutta on kurjaa ku pikkuahvenella on vaikka koko suu naulattu kiinni ku on jokainen koukku kolmihaarasta läpi. Tietty väkäset voi painella pois.