Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Pilkkireppu vs pilkkipönttö

(Luettu 18176 kertaa)
himopilkkijä
*

0
Poissa

Profiili
« : 01.12.11 - klo:21:54 »

Voisitteko kertoa omia mielipiteitä kumpi kannattaisi hankkia?

Edit (TuMi):Otsikko
Sohjokauha
Vieras
« Vastaus #1 : 02.12.11 - klo:08:22 »

melkein ihan sama, mut reppua on helppo kantaa ja pönttö ei maksa paljoa, mut sanon et pilkkireppu
lahnauttaja
Vieras
« Vastaus #2 : 02.12.11 - klo:18:54 »

Riippuu ihan repusta ja pöntöstä. Reppu voi olla helpompi kantaa jos pöntössä ei ole kantotelinettä/vyötä. Pöntön voi pestä, kestää hyvin vettä ja se pitää kalat hyvinä.
Reppu taas hyvä selässä, jakkara kannattaa olla Hymyilee leveästi, mahtuu vapoja ja pilkkipenaaleja.
Prismasta saa mielestäni loistavan pöntön olikohan hinta 30€. En osaa sanoa kumpi on parempi sillä molemmat hyviä ja kannattaa vertailla.
(valitettavasti kuvaa tuosta Prisman pöntöstä en löydä, mutta tarkoitan sellaista muovista, ruskeaa...)
lahnauttaja
Vieras
« Vastaus #3 : 03.12.11 - klo:18:25 »

Noniin löysin sen pöntön, mutta honkkarista. http://kalastus.hongkong.fi/fi/talvikalastus/muut-talvikalastustarvikkeet/master-ice-pilkkipontto/p/177558/ Tuota tarkoiti ja kestävä se on. Ellei jollain ole parempaa kokemusta kertoa laadusta.
ProKalastaja99
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 03.12.11 - klo:20:46 »

Kumpi pitäisi ostaa paikallisesta liikkeestä tuommoinen master pilkki pönttö (lahnauttaja laittoi tuon linkin) niin sellainen vai abu carcian pilkkireppu 30e molemmat saman hntaisia?

Tuleeko kalaa? Minulla on jo monta!
lahnauttaja
Vieras
« Vastaus #5 : 04.12.11 - klo:15:53 »

Riippuu paljolti siitä kummasta pitää (ei paljoa auttanut Hymyilee leveästi) ja pilkkireissuista. Esim. jos käyt pitkillä ja kävelet kauan voi pöntön kantaminen olla hankalaa, mutta siinäkin on puolensa js/kun saa kalaa.
KABANOSSI

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 05.12.11 - klo:12:16 »

Itse käytan pilkkireppua ja olen täysin tyytyväinen siihen.
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 05.12.11 - klo:15:18 »

Mullaki pilkkijakkara/-reppu. Ite oon siihen kyllä tyytyväinen, enkä vaihda näillä näkymin.
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 05.12.11 - klo:15:25 »

Tämmönen löytyy. Ei tosin samanlainen, mutta melkein samanlainen Ron Thompson. Ulkoasu melkeen sama, sekä mitat varmaan sentilleen samat.
Kätevä vekotin, toiminut kauden jerkkikassina, eli silloin jää pönttö kotiin ja imaisee mukavasti rasioita ilman sitä. Kun taas lähden vaikka ahvenia onkimaan, tulee pönttö mukaan. Jos erehdyn talvipilkille, tulee pönttö silloinkin mukaan.

Aika hiertävä selässä... Ainakin kun sullotaan haukikamaa täyteen niin painaa sen 20kg termareineen  Hymyilee leveästi

Laitoksesta karannut rantahörhö.
rantarosvo
Vieras
« Vastaus #9 : 06.12.11 - klo:09:12 »

Löytyy myös noista yhdistelmiä, siis reppuja missä pönttö sisällä. Itse (niinku johonki toiseen viestiin kirjoittelinkin) aattelin tehdä moisen ite, niin saa just sellaisen ku haluaa ja voi kantolaitteeseen vähän panostaa, niin ei ole niin keljua kantaa pönttöä.
Terapia
Vieras
« Vastaus #10 : 01.12.12 - klo:01:47 »

Pilki reppu paljon parempi! Mukavampi helpompi käsitellä, enemmän taskuja ja muutenkin kätevämpi.
Pro-Rapala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 09.12.12 - klo:07:56 »

Ehdottomasti pilkkireppu, jossa on paljon taskuja ja reppu kestää joten kuten vettä

Satunnaiskalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 19.02.13 - klo:14:16 »

Lyhyillä reissuilla saatan mennä reppujakkaran kanssa.
Ahkio ja pilkkipönttö kuitenkin miellyttää. Tässä perusvarustus joilla homma pelaa sujuvasti. Ahkio nykäistään selän taakse, otetaan kaira ja tehdään reikä, kaira takaisin ahkioon, istutaan ja vapa käteen. Pidemmällä reissulla tuossa kulkee grillausvarusteetkin.
Ongelmat: 1) Styroxlaatikon kansi ei kestä istua rojauttaa kunnolla, tarvitsee vahvistuksen. 2)Styroxlaatikon kansi lähtee kovalla tuulella lentoon, siksi kiinnitysremmi. 3) Pisimmät vavat eivät mahdu kunnolla boksiin. Siellä kun yleensä on lähes kymmenen vapaa, eväät, varavaatetusta, kalapussi suojassa jäätymiseltä y.m. roinaa, niin saisi olla tuotakin tilavampi niin että vavat saisi siististi sisäreunoille - ei korkeampi, mutta pitempi.
Hyvät puolet: 1) Mukaan mahtuu sitä sun tätä. 2) Erittäin toimiva ja nopea käyttää. 3) Siirtymillä kädet jäävät vapaiksi.

* Ahkio.jpg (99.43 kilotavua, 800x500 - tarkasteltu 1732 kertaa.)
Juhotsu
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 19.02.13 - klo:18:13 »

No jos ottaa tällaisen pöntön( http://www.motonet.fi/images/pages/etusivun_kuvat/544909.jpg ), on siinä pönttö kaloille, mutta myös kantohihnat ja kaikki, serkullani on tuollainen... Itse olen tykänny paljon sellaisesta kankaisesta pilkkirepusta jossa on penkki.  Ongelma oikeasta kankaasta tehdyssä on se, että kun koukku jää kiinni nii siinä on ja pysyy:D  Kalat kulkee ihan hyvin muovipussissa. Vapojen katkeaminenhan se vaarana on, pitäisi kehitellä jonkinlainen teline tonne reppuun niille, mutta onneksi en käytä mitään ohuita vapoja hirveästi.

Kalastusta ja kitaransoittoa.
MR Hauki
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 03.03.13 - klo:20:36 »

Käytän pilkkireppua ja se on mielestäni iha hyvä'

-Kato.. kato kuin iso hauki,ai se oli vain umpitukki!
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: