Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Ongelmia kärpäsentoukkien kanssa

(Luettu 9820 kertaa)
iippana1
*

0
Poissa

Profiili
« : 19.02.12 - klo:11:11 »

Eli tänään oli tarkotus mennä käymään pilkillä, vaikka pyryttää aivan hulluna:DD
katoin sitte 3 matopurkkia joita säilytän jääkaapissa. Huomasin, että monet toukat oli koteloituntu. aukasin purkit ja vaikka kuinka yritin, niin löysin kaikista 3 matopurkista VAIN 5 toukkaa(Jotka ei ollu koteloitunu)Vihainen
Vauhkosin vaan äitille että "Nyt äkkiä tokmannille!", mutta eihän se ees oo auki!
Nakkasin madot pakastimeen siinä toivossa, että ne kuoriutuis(Tuskin, mut yritetään).

Onko teille koskaan käyny noin?
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 19.02.12 - klo:11:40 »

Kahlaappas tämä läpi, niin saattaapi jotain löytyä. Iskee silmää Jos ei löydy, niin silti kannattaa tuonne laittaa kysymystä.

E: Ainiin, tämä olisi kyllä kuulunut pilkinnän alle, mutta Ylläpito siirtää sinne.
Sohjokauha
Vieras
« Vastaus #2 : 21.02.12 - klo:15:47 »

tää on varmaa tyhmä kysymys mut onks ne koteloitunu ku ne muuttuu tummiks ja lakkaa liikkumasta?

Juuri näin.
Lahmajärven kauhu

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 22.02.12 - klo:15:31 »

luulin et ne oli kuollu joten heitin pois Virnistää

Ihan oikein ja kaupasta uusia!

”Huono päivä kalassa on parempi kuin hyvä päivä töissä”  Jompan seikkailut Kivikangas Oy:n Facebook sivuilla-> https://www.facebook.com/pages/Kivikangas-Kalastus-ja-Vapaa-aika/519480784743481
Vetouistelija
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 22.02.12 - klo:15:37 »

Itse kysyisin sitä että missä vaiheessa ne kotiloituu, silloinko kun ne ovat olleet tarpeeksi kauan lämpimässä ?
Sohjokauha
Vieras
« Vastaus #5 : 22.02.12 - klo:15:40 »

Itse kysyisin sitä että missä vaiheessa ne kotiloituu, silloinko kun ne ovat olleet tarpeeksi kauan lämpimässä ?

Ne koteloituu eriaikaan ja ne koteloituu helpommin jos ne on ollut lämpimässä. Jos ne on kylmässä niin ne ei niin nopeasti koteloidu.
Zaikka
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 24.02.12 - klo:03:41 »

Toukat kun ovat koteloituneet niillä ei tehe mitää enää. (paitsi kärpäsiä nimimerkelli kokemusta on) Ja tosiaan lämpimässä ne koteloituu ja kuoriutuu mutta jos pakastat ja otat tarpeeksi ajoissa ennen pilkkireissua sulamaan niin toimii. Se riittää kun laitat edellisenä iltana jääkaappiin niin aamulla sitten ovat virkeitä.

Korken,RedTag,Nallepuh,Mudler,Coachman,
RoyalCoachman,G&HSedge,Zulu,Bomber,
PeacockCaddis,Skater,GreenHighlander
jamael

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 24.02.12 - klo:12:22 »

Pysyiskö ne pidempään paremmassa kunnossa, jos niille antais jotain sapuskaa?

"Helppoa kuin heinänteko..."
http://13metrinenhauki.blogspot.fi
Joonas93
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 09.03.12 - klo:10:53 »

Itse olen yhdessä kalastukseen erikoistuneessa kaupassa töissä, niin sieltä olen oppinut että toukat tulisi säilyttää noin +2 asteen lämpötilassa ja mieluiten myös avonaisessa astiassa missä hieman purua seassa.
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 09.03.12 - klo:14:21 »

Pysyiskö ne pidempään paremmassa kunnossa, jos niille antais jotain sapuskaa?
Ruoasta en tiedä, mutta ainakin jossain neuvottiin laittamaan vesipisara.
Itse olen yhdessä kalastukseen erikoistuneessa kaupassa töissä, niin sieltä olen oppinut että toukat tulisi säilyttää noin +2 asteen lämpötilassa ja mieluiten myös avonaisessa astiassa missä hieman purua seassa.
Joo, Pikkujättiläisessäkin luki, että säilytys siinä jääkaapin kolkassa, jossa lämpötila on mahdollisimman lähellä nollaa. Tuosta avonaisesta astiasta en tosin tiennyt. Tarkoittaako se sitä, että muovipurkit, joissa madot yleensä säilytetään, ovat liian umpinaisia? Ja mitenkäs sitten, kun ne toukat tulevat ulos siitä astiasta? Sittenhän niitä on pitkin jääkaappia, eikä se oo enää mitään kovin mukavaa, kun elintarvikkeiden seassa kiemurtelee toukkia... Pyörittää silmiään
Joonas93
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 09.03.12 - klo:16:22 »

Ruoasta en tiedä, mutta ainakin jossain neuvottiin laittamaan vesipisara.Joo, Pikkujättiläisessäkin luki, että säilytys siinä jääkaapin kolkassa, jossa lämpötila on mahdollisimman lähellä nollaa. Tuosta avonaisesta astiasta en tosin tiennyt. Tarkoittaako se sitä, että muovipurkit, joissa madot yleensä säilytetään, ovat liian umpinaisia? Ja mitenkäs sitten, kun ne toukat tulevat ulos siitä astiasta? Sittenhän niitä on pitkin jääkaappia, eikä se oo enää mitään kovin mukavaa, kun elintarvikkeiden seassa kiemurtelee toukkia... Pyörittää silmiään

Muistaakseni sen takia säilyy paremmin avonaisessa astiassa, koska toukat erittävät virtsaa joka myös nopeuttaa heidän kehittymistään suljetussa astiassa.
Silloin kun toukat ovat noin +2 asteen lämpötilassa niin ne eivät juuri liiku vaan ovat " horroksessa " lämpötilan takia.
köntsä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 09.03.12 - klo:20:13 »

Itsellä on hyvin säilynyt toukat jääkaapissa puolitoista viikkoa. Sen jälkeen tulee se mustuminen ja vauhdilla. Näin tuossa kerran matoja ostaessani vanhahkon miehen, joka kertoi että ei kannatakkaan niitä mustia toukkia heittää menemään, vaan odottaa että niistä tulee kärpäsiä. Ja sitten kun nämä kärpäset munivat, niin saa taas lisää matoja... Itse en ainakaan tuohon hommaan ryhdy, sillä kesäisin matofarmin hoitaminenkin tuottaa tuskaa.  Virnistää

Katohan kun on hyvän kokonen!
Pirkanmaan Kalakamut 2012
jamael

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 09.03.12 - klo:20:24 »

Taas opin jotain uutta lukiessani teidän kommentteja.
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: