Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Mäskääminen

(Luettu 8164 kertaa)
kalakaapo
**

0
Poissa

Profiili
« : 14.06.12 - klo:23:52 »

Moi! Sellanen tuli tässä mieleen, että miten tekisin hyvän mäskin? Kun läihesellä joella ei meinaa tulla ongella oikein mitää niin ajattelin auttaisikohan mäskäys. Tarvisin ohjeen ja muutkin vinkit ovat tervetulleita.

Perhokalastuksessa on sitä, JOTAIN?
Sopuli

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 17.06.12 - klo:13:42 »

Käyppä kattomassa Motonetistä. Siellä on valmiita sekoituksia. Taitaa olla joku kilon pussi, eikä ole hirveän kallista. Siihen sekoitetaan vain vesi sekaan ja ei muuta kuin mäskäämään. Itsellä on tuota, muttei ole vielä tullut käytettyä.

edit. 750 g pussi ja vitosen maksaa:
http://www.erakala.fi/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=455&OpenGroups=321
kalakaapo
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 22.06.12 - klo:09:20 »

Kiitti paljon tuosta vinkistä! Käynkin ensi viikolla motonetistä ostamassa tuollaisen pussin. Pistähän viestiä kun olet pistänyt tuon mäskin ja kokeillut toimivuuden:-)
Joukahainen
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 22.06.12 - klo:09:58 »

Ja mäskäämisestä lisää juttua Kalasaalis.comissa: http://www.kalasaalis.com/kalastusfoorumi/onginta/maeskin_kaeyttaeminen-t3211.0.html

-edit

Team Tunturi
vepatus
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 01.07.12 - klo:09:55 »

itse olen harrastnut kilpaongintaa ja on myös erikseen niin sanottuja mäskikilpailuja ja oon hommannut tuolta http://www.onkitukku.fi/maskit-traper-gold-series-maskit-c-41_237.html ja on mäskit toiminut ja kun soittaa niin omistaja neuvoo et mikä mäski mihinkin toimii esim:virtaavaan veteen ja seisovaan veteen ja minkä värinen mäski pitää olla mustaan mäskiin saa paremmin lahnaa ja särkee ja kalliiks ei tuu kun pistää leipäjauhoa sekaan.Mäskin sekaan vaan matoja silputtuna ja toukkia et mäskipalloon tulee väriä niin kala kiinostuu paremmin mäskistä.
KABANOSSI

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 08.08.12 - klo:05:33 »

Itse en ole raaskinut ostaa kaupan mäskejä, vaan on tullut viskottua veteen kaikenlaista, mitä kaapista löytyy..
Ruutanolle ovat hyvin kevanneet maissi, kaura, keitetty peruna, vehnä, juusto.
Sekaan olen välillä laitellut vaniliinia, sokeria, siirappia ja kaakaota, ainakaan en ole huomannut niistä olevan haittaakaan.
Daiwa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 11.08.12 - klo:20:55 »

Itse en ole raaskinut ostaa kaupan mäskejä, vaan on tullut viskottua veteen kaikenlaista, mitä kaapista löytyy..
Ruutanolle ovat hyvin kevanneet maissi, kaura, keitetty peruna, vehnä, juusto.
Sekaan olen välillä laitellut vaniliinia, sokeria, siirappia ja kaakaota, ainakaan en ole huomannut niistä olevan haittaakaan.
Ite vaan loppuenlopuksi huomannu, et yhtäkalliiksi tai jopa kalliimmaksi tulee nuo omat sekotukset, kun esimerkiksi kaupasta ostettuna kilon pussi lahnamäskiä viisi euroa. Että ei ole hinnalla pilattu.

TEAM Tunturi
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: