Sivuja: 1 [2]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kelojen laatu?!?

(Luettu 18875 kertaa)
Sohjokauha
Vieras
« Vastaus #15 : 13.07.12 - klo:13:52 »

Okumaa ei tainnu kukaan haukkua, eli oisko se sitten ok merkki?

Okumasta vielä sen verran miinusta, että moni sanoo että Okuma Trio tekee pahoja siimasotkuja.
psychocowboy

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #16 : 13.07.12 - klo:14:22 »

Dodiin...

Yhteenvetona vissiin voi ilmeisesti vetää sen että joka merkillä on omat heikot mallinsa ja omat hyvät... Okumaa ei tainnu kukaan haukkua, eli oisko se sitten ok merkki?

Halpiskeloista (alle 100€) lienee oikeasti paras merkki. Toki siitäkin, kuten kaikista muistakin löytyy maanantaikappaleita. Sen verran varoitusta että jos olet isokourainen niin kokeile kaupassa ensi kelata sillä kun on kepissä kiinni. Sen jalka on hieman kerkivertoa lyhyempi. Itselläni hakkaa helpolla se sanka sormille.

Lainaus
Tossa tuli ilmi sekin, että ilmeisesti olen huonosti (ilmeisesti väärällä öljyllä ja liian vähän) hoitanutkin kelojani. Siihen täytyy ilmeisesti ekana nyt puuttua.

Tässä on yksi tapa pilata kelat eli huoltamattomuus tai huolto väärillä aineilla. Kalliinkin kelan saa tuhottua helpolla. Silti veikkaan että se huoltamattomuus on se syy 99% tapauksista. Toisinpäin se menee lähinnä jos omistaa vaikka Shimanon "öljykelan" ja tunkee sinne vaseliinia Iskee silmää. Itse avaan kaikki uudetkin kelat ja kurkkaan sisään että rattaissa on oikeasti rasvaa. Esim kun ostin cardinal 801 niin totesin että rasvaa oli kelan sisällä vaikka kuinka mutta ei yhtään rattaissa tai akselissa....

Mitä tahansa ostat niin kokeile kaupassa kunnolla että sopii kouraan Hymyilee leveästi

Raato81
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #17 : 13.07.12 - klo:14:59 »

Ok, tossa tuli hyviä vinkkejä. En koskaan ole edes ajatellu raapasta auki uutta kelaa tossa mielessä. Tuli hyvä vinkki...
Raato81
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 13.07.12 - klo:19:08 »

-Abu Garcia, Cardinal 63 nro:3
-Shimano R4000
-Shakespeare Omni X RD

Siinä on mun tän hetkiset kelat jotka on käytössä. Piti oikein käydä ne tarkistamas ja samalla purin auki ja yriti vähä rasvata. Tosin se öljy jota mulla oli, ni en sit tiijä miten hyvää ja sopivaa se on. Se kun on lähinnä kompressoreiden voiteluun tarkoitettu alunperin. Mut kyllä siellä sisällä sitä vaseliinia näytti olevan. Olikos sitä sit oikeissa paikoissa, ni sitä en osaa sanoa.

Mitäs mieltä kyseisistä keloista ollaan? Onkos noi verkon painoja vaiko ehkä ihan käyttökelpoista kamaa?

Raato
rantarosvo
Vieras
« Vastaus #19 : 14.07.12 - klo:06:46 »

-Abu Garcia, Cardinal 63 nro:3
-Shimano R4000
-Shakespeare Omni X RD

Siinä on mun tän hetkiset kelat jotka on käytössä. Piti oikein käydä ne tarkistamas ja samalla purin auki ja yriti vähä rasvata. Tosin se öljy jota mulla oli, ni en sit tiijä miten hyvää ja sopivaa se on. Se kun on lähinnä kompressoreiden voiteluun tarkoitettu alunperin. Mut kyllä siellä sisällä sitä vaseliinia näytti olevan. Olikos sitä sit oikeissa paikoissa, ni sitä en osaa sanoa.

Mitäs mieltä kyseisistä keloista ollaan? Onkos noi verkon painoja vaiko ehkä ihan käyttökelpoista kamaa?

Raato

Eiköhän ne oo hyviä keloja, jos niillä pystyy uistinta heittämään ja tarvittaessa kalankin väsyttämään Hymyilee

Shimanoissa käyttävät esim. huolloissa sellaista "töhkä" rasvaa keloissa, ne öljyputellit mitä ainakin vähän arvokkaampien kelojen matkassa tulee ovat lähinnä rasvojen notkistamiseen / ylläpito"rasvausten" tekemiseen. Hämää monesti, kun öljylle on näppärä aukko kelan kyljessä, mutta nimensä mukaisesti se on "easy mainteance"a varten, eli ylläpitoa. Sisälle kunnon jöötit jos meinaa esim. putsata koko kelan tms.

Ite oon kans vähän laiskan lainen tuohon rasvaustouhuun. Pitäis hommata kunnon tavaraa ja avata kans omat kelat. Jännittää vaan aina, että sieltä lentää 100 jousta ja mutteria heti ku avaa Hymyilee Vaikka suht simppelejä ovatkin sisältä, mitä esim. avausvideoita on tullu katteltua.
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: