Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

mitä siimaa hyrräkelaan

(Luettu 9844 kertaa)
jonzku
**

0
Poissa

Profiili
« : 01.08.12 - klo:15:18 »

Olen ostamassa itselleni ensimäisen hyrräkelasetin ja siihen siiman mutta en oikeen tiedä millaista siima siihen laittaa.Monoa vai kuitua ja kuinka paksua.Toivoisin että te kokeneet uistelijat kertoisitte mitä siima te esimerkiksi käytätte.Siima pitää maksaa korkeintaan 20e.

-jonzku
psychocowboy

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 01.08.12 - klo:15:27 »

Olen ostamassa itselleni ensimäisen hyrräkelasetin ja siihen siiman mutta en oikeen tiedä millaista siima siihen laittaa.Monoa vai kuitua ja kuinka paksua.Toivoisin että te kokeneet uistelijat kertoisitte mitä siima te esimerkiksi käytätte.Siima pitää maksaa korkeintaan 20e.
Onko kyseessä eka hyrräkela? Onko käyttötarkoitus uistelu vai heittäminen? Millainen hyrrä kyseessä?
jonzku
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 01.08.12 - klo:19:32 »

Joo anteeksi että en tarkemmin laittanut tietoja.Joo on ensimmäinen hyrräkela ja uistelu käyttöön.
Tällaista oon miettiny.
Lahmajärven kauhu

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 01.08.12 - klo:19:49 »

Tästäpätästä... Itsellä muistaakseni 0.48 vetohyrrissä. Joissakin hyrrissä on kuitujakin, mutta tässä on hinta laatu kohallaan ja kestää hyvin!

”Huono päivä kalassa on parempi kuin hyvä päivä töissä”  Jompan seikkailut Kivikangas Oy:n Facebook sivuilla-> https://www.facebook.com/pages/Kivikangas-Kalastus-ja-Vapaa-aika/519480784743481
psychocowboy

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 01.08.12 - klo:19:52 »

Joo anteeksi että en tarkemmin laittanut tietoja.Joo on ensimmäinen hyrräkela ja uistelu käyttöön.
Tällaista oon miettiny.
Eli selkeästi ollaan sitten monofiili osastolla joten tuosta vaikka eka mahdollisuus
http://kalastus.hongkong.fi/fi/siimat/monofiilisiimat/berkley-big-game-monofiilisiima/p/27081/
Itsellä käytössä osaa vetokeloja paksuudessa 0,46mm; toimii hyvin joskin hieman on jäykkä siima mutta siihen voi luottaa. Esim kuhalla ja hauelle toimii hyvin.
Toinen mono mitä itse käytän on SUFIX XL STRONG jota saa vaikka Motonetistä 600m rullan paksuudessa 0,45 hintaan 13,90€ ja värinä keltainen. Sitä käytän hieman himmeämmällä kelillä, joustaa pikkaisen enempi mutta on selkeästi taipuisampaa eli toimii paremmin vaikka affen jahdissa ja pikku vaapuilla. Käyttömukavuudeltaan sopii mun makuun paremmin.
Nuo nyt sellaisia mitä itse käytän ja todennut toimiviksi kuha/hauki/taimenuistelussa. Kalapaikkojasi tuntematta niin jos kalat on selkeästi pieniä esim haukia niin aina voi hieman ottaa ohuempaa siimaa mutta suurta eroa ei siitä saa ellei vaaput ole todella pikkuisia.

Edit: Ostit mitä siimaa tahansa niin kireitä ekalle uistelureissulle Iskee silmää
jonzku
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 02.08.12 - klo:07:32 »

Kiitos vinkeistä ja kireitä siimoja sinnekkin Hymyilee
Kalamies13
**

0
Poissa

Profiili