Joo anteeksi että en tarkemmin laittanut tietoja.Joo on ensimmäinen hyrräkela ja uistelu käyttöön.
Tällaista oon miettiny.
Eli selkeästi ollaan sitten monofiili osastolla joten tuosta vaikka eka mahdollisuus
http://kalastus.hongkong.fi/fi/siimat/monofiilisiimat/berkley-big-game-monofiilisiima/p/27081/Itsellä käytössä osaa vetokeloja paksuudessa 0,46mm; toimii hyvin joskin hieman on jäykkä siima mutta siihen voi luottaa. Esim kuhalla ja hauelle toimii hyvin.
Toinen mono mitä itse käytän on SUFIX XL STRONG jota saa vaikka Motonetistä 600m rullan paksuudessa 0,45 hintaan 13,90€ ja värinä keltainen. Sitä käytän hieman himmeämmällä kelillä, joustaa pikkaisen enempi mutta on selkeästi taipuisampaa eli toimii paremmin vaikka affen jahdissa ja pikku vaapuilla. Käyttömukavuudeltaan sopii mun makuun paremmin.
Nuo nyt sellaisia mitä itse käytän ja todennut toimiviksi kuha/hauki/taimenuistelussa. Kalapaikkojasi tuntematta niin jos kalat on selkeästi pieniä esim haukia niin aina voi hieman ottaa ohuempaa siimaa mutta suurta eroa ei siitä saa ellei vaaput ole todella pikkuisia.
Edit: Ostit mitä siimaa tahansa niin kireitä ekalle uistelureissulle