Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kuvien tähdet

(Luettu 6198 kertaa)
eemail

0
Poissa

Profiili
« : 13.12.12 - klo:18:24 »

Aluksi en kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta nyt on pakko kysyä mitä jotkut käyttäjät arvostelee kuvissa. Käyvätkö "kateelliset" antamassa hienoihin 4-5 tähden kuviin 1-2 tähteä? Olen huomannut tätä etenkin isompien kalojen kuvissa, perhokuvissa ja paljon maisemakuvissa. "Vähän" kummastuttaa joidenkin kuvien tähdet.
Sopuli

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 14.12.12 - klo:14:04 »

Osuit asian ytimeen. Tästä on väännetty ennekin.
Typeyks

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 14.12.12 - klo:14:36 »

Huomannut myös saman ilmiön. Taitaa perustua ajatukseen, että mielestäni tuo on korkeintaan kolmen tähden, joten yhdellä tähdellä se tiputetaan sinne.

No mitäpä lottoot!
T11Mika
Vähälahjaiset
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 14.12.12 - klo:17:42 »

Huomannut myös saman ilmiön. Taitaa perustua ajatukseen, että mielestäni tuo on korkeintaan kolmen tähden, joten yhdellä tähdellä se tiputetaan sinne.

Tuo logiikka vaikuttaa olevan monessa kohtaa.

Tästä aiheesta on tosiaan keskusteltu aikaisemminkin. Ongelmana on vain se, että tuolle ei oikein voi mitään. Eikä se toisaalta ole niin merkittävä ongelma. Kuvan lisääjän kannalta tietysti ikävää, että "totuus" ei välttämättä käy ilmi kuvan saamista pisteistä.
Ongelmana kuitenkin sitä sorttia, että ei ole koettu tarpeelliseksi tehdä muutoksia.

Ideoita toki vastaanotetaan jos keksitte esim. miten tuolta saisi tuotua esiin kuvia jotka eivät ole tähtiloistoa saaneet vaikka olisivat sen ansainneet.

Mika
Trust me - I know what I'm doing
ThC²

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 14.12.12 - klo:18:29 »

Muutaman kerran ihmetellyt tätä samaa. Kai se on kauneus katsojan silmässä tai jotain...

Taannoin emäntä näytteli naamakirjasta jotain kuvia ja siinä samalla sattu silmän sellainen "nähnyt" nappula, tai mikä lie linkki? Sitä painamalla ilmeisesti näkee ketkä on katsonut tai nähnyt kyseisen kuvan tai tekstin...? Kuitenkin, auttaisikohan samantyylinen nappula noissa kuvissa. Eli siis siitä näkisi ketkä on kuvaa arvostellu ja kuinka monella tähdellä... Saattaisi ehkä karsia niitä ilkeimpiä veijareita. Ehkä...

Taitaa kyllä olla turhan työläs toteuttaa asian painoarvoon nähden. Ehkä parempi keskittyä niihin kuvan kommenteihin ja jättää ne tähdet omaan arvoonsa.

PFCompany

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 14.12.12 - klo:18:38 »

No se on kans kuka mitenkin katselee...  Ite en seuraaville kuville kyllä ainakaan viittä tähteä antaisi.

http://www.kalasaalis.com/kuva/6577/
http://www.kalasaalis.com/kuva/2100/
http://www.kalasaalis.com/kuva/1976/

Jos ois ees saamisen iloa kuvissa, hyvä asetelma taustamaisemassa ja vaikka kalat ois kymmenesosan noiden painosta, niin voisin hyvinkin antaa...ja jos iskä antais poikansa ees kalaansa koskea..

Ainakin kuvassa pitäisi olla se jokin...niinku tässä suurkalastajan ottamassa.

http://www.kalasaalis.com/kuva/12138/

Voisivat vaikka Kineticin maahantuojat jotain maksaa tuosta kuvasta   Virnistää

Kovat kalamiehet ei koskaan kuole - ne vaan haisee sille....
jamael

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 14.12.12 - klo:18:51 »

Olen kans huomannu tämän saman ilmiön monta kertaa. Pistää miettimään, että tarvitaanko niitä tähtiä? Tähdet voisi olla vain kilpailukuvissa tms. 

"Helppoa kuin heinänteko..."
http://13metrinenhauki.blogspot.fi
Pro-Rapala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 14.12.12 - klo:20:26 »

Muutaman kerran ihmetellyt tätä samaa. Kai se on kauneus katsojan silmässä tai jotain...

Taannoin emäntä näytteli naamakirjasta jotain kuvia ja siinä samalla sattu silmän sellainen "nähnyt" nappula, tai mikä lie linkki? Sitä painamalla ilmeisesti näkee ketkä on katsonut tai nähnyt kyseisen kuvan tai tekstin...? Kuitenkin, auttaisikohan samantyylinen nappula noissa kuvissa. Eli siis siitä näkisi ketkä on kuvaa arvostellu ja kuinka monella tähdellä... Saattaisi ehkä karsia niitä ilkeimpiä veijareita. Ehkä...

Taitaa kyllä olla turhan työläs toteuttaa asian painoarvoon nähden. Ehkä parempi keskittyä niihin kuvan kommenteihin ja jättää ne tähdet omaan arvoonsa.
Se ois kyllä hyvä keino se kuka on nähnyt tai antanut tähtiä kuvalle. Ylläpidolle ehkä tosiaan liian työläs. Harmittaa vaan kuvan ottajan puolesta, jos joku/jotkut antaa kuvalle yhden tähden, vaikka kuva olisi parempi tai jopa tosi hyvä.

eemail

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 14.12.12 - klo:23:21 »

Onhan noita kuvia joissa on annettu tähtiä reilusti yläkanttiin... mutta enemmän ärsyttää hienot kuvat, joille on annettu liian vähän tähtiä.
Sopuli

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 15.12.12 - klo:16:14 »

No se on kans kuka mitenkin katselee...  Ite en seuraaville kuville kyllä ainakaan viittä tähteä antaisi.
http://www.kalasaalis.com/kuva/6577/
http://www.kalasaalis.com/kuva/2100/
http://www.kalasaalis.com/kuva/1976/

Samaa mieltä näistä ylläolevista. Kuvana ei ole kovinkaan hyvä, vaikka kalaa on yli oman tarpeen ->huono kuva, mutta hyvä saalis -> perus saaliskuva.
TuMi
Vieras
« Vastaus #10 : 15.12.12 - klo:22:18 »

Nuo tähdet on kyllä hieman hankalia. Eipä niitä oikein ylläpidon suunnastakaan voida lähteä moderoimaan kun se menee jo sensuurin puolelle. Mutta kullakin käyttäjällä on yksi ääni annettavissa ja keskiarvolla mennään joten demokratia on tässäkin valttia. Sellasen jutun ainakin ite pistin merkille, että kuvakisoihin osallistuvat kuvat saavat keskimäärin huonompia tähtimääriä mitä muut kuvat. Mutta kuten sanottua, kaikki voivat äänestää joten äänestäkäähän siten miten itse parhaaksi näette. Mitä useampi antaa tähdet sitä "todellisempaa" tulosta se näyttää. Eli toisin sanottuna niiden muutamien veijareiden jotka antavat muusta massasta poiketen isoja tai pieniä tähtimääriä tähdet eivät vaikuta niin paljoa.
Kamake
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 15.12.12 - klo:23:49 »

Olen itsekkin saman huomannut kun olen näillä sivuilla vähän aika pyörinyt, mutta mielestäni kaiken huippu on kalle vaarasen pyytämä 2.87kg ahven, jolle on annettu arvosteluissa 3.5 siis SE-ahvenelle. Tässä touhussa on pakko olla ollut sellaista 1-2 tähden antoa sillä kyllä suurin osa "oikeista" arvostelijoista antaisi 4-5.
nuusk1s

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 16.12.12 - klo:08:44 »

Olen itsekkin saman huomannut kun olen näillä sivuilla vähän aika pyörinyt, mutta mielestäni kaiken huippu on kalle vaarasen pyytämä 2.87kg ahven, jolle on annettu arvosteluissa 3.5 siis SE-ahvenelle. Tässä touhussa on pakko olla ollut sellaista 1-2 tähden antoa sillä kyllä suurin osa "oikeista" arvostelijoista antaisi 4-5.

Sehän oli samalla myös ME ahven..

Mutta tähtiä olen itse antanut kuvien mukaan, en saaliin. Eikä tuo maailmanennätys ahvenen veripönö nyt mitenkään erityisen hieno kuva ole. Saaliina toki mahtava.
T11Mika
Vähälahjaiset
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 16.12.12 - klo:10:24 »

Sehän oli samalla myös ME ahven..

Mutta tähtiä olen itse antanut kuvien mukaan, en saaliin. Eikä tuo maailmanennätys ahvenen veripönö nyt mitenkään erityisen hieno kuva ole. Saaliina toki mahtava.

Tässä tuleekin hyvä pointti esille. Käyttäjät arvioivat kuvissa eriasioita. Minkä vuoksi olisi vielä vaikeampaa lähteä moderoimalla noita korjaamaan "oikeiksi."
Toiset arvostelevat kuvia valokuvauksen näkökulmasta toiset taas kalastuksen jolloin arvoa annetaan ihan eri asioille ja arviot voi heitellä paljonkin.
Olisiko kuvissa sitten parempi jokin "Tykkää"-painike tyylinen ratkaisu niin kuin fb:ssä? Joko tykkää tai ei.
nuusk1s

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 16.12.12 - klo:11:36 »

Tässä tuleekin hyvä pointti esille. Käyttäjät arvioivat kuvissa eriasioita. Minkä vuoksi olisi vielä vaikeampaa lähteä moderoimalla noita korjaamaan "oikeiksi."
Toiset arvostelevat kuvia valokuvauksen näkökulmasta toiset taas kalastuksen jolloin arvoa annetaan ihan eri asioille ja arviot voi heitellä paljonkin.
Olisiko kuvissa sitten parempi jokin "Tykkää"-painike tyylinen ratkaisu niin kuin fb:ssä? Joko tykkää tai ei.

Mun mielestä tuo tykkäys painike olisi ihan hyvä idea.
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: