Kyllähän tuota vois osallistua. Tähän siis passaa myös iskukoukkukalat? Itellä olis semmonen pyyntö, että jos pyyntimuodoista eihyväksyttäviä olis verkko- ja muut esim nuotta ja rysäkalastus, sillä varsinkin keväällä täälläpäin porukka nostaa kutemaan meneviä haukia +20kpl kerralla, joista isoimmat muilla pyyntitavoilla mukavaa +5kg kalaa. Tämä oli siis esimerkki...
Ajattelin itse nyt ainakin alustavasti että pyyntitapaa ei rajata koska se on aiemminkin näissä kisoissa ollut täysin vapaa. Ehkä jos palkintoa tulee niin sitten lienee hyvä karsia ainakin joitain passiivipyydettyjä pois, tai ehkä sitten kuitenkin pelkkä vapakalastus olisi tasapuolisin mutta katsellaan miten sen palkinnon suhteen käy ja niin edelleen.
Ja siitä mahdollisesta palkinnosta ei ole mitään käsitystä. Tämä kisa ollut kuitenkin aina ihan hupia ja viihdettä ilman viihdearvoa. Koskaan siis olla ketään tai mitään sponsoroimaan kysytty joten tuskin tälläkään kertaa. Mutta jos joku tätä lukiessaan haluaa sponsoroida esimerkiksi omavalmisteella niin en ainekaan minä kiellä, ja itse voin tarvittaessa toimia palkintojen kerääjänä / lähetän voittajalle.
Yksi ihan hyvä palkinnon keruu tapa voisi toki olla se, että jokainen kisaan osallistuja ostaa xx,xx hintaisen haukivieheen, yksi vastaanottaa jokaisen vieheen ja kisan päätyttyä lähettää ne voittajalle.
Tällöin toki paras ja reiluin poikkeus sääntöön olisi, että kilpailu alkaa vasta kun kaikki ovat vieheen kerääjälle toimittanut eli kisakalat tulisi pyytää sen jälkeen.
Jos nämä ja muut seikat kiinnostavat, ja niihin haluaa jossakin määrin vaikuttaa niin nyt on hyvä hetki kaikkien halukkaiden osallistujien kertoa mielipiteensä.