|
pacos
|
 |
« : 10.06.13 - klo:20:59 » |
|
eli sitooko jotkut täällä omia leechejä heittokalastukseen? paljon on ollut muilla saiteilla puhetta, mutta täältä en ole erillistä aihetta löytänyt. eli havahduin tähän sitomis hommaan kun koskella uistinhävikki on TODELLA suuri joten ajattelin tämän olevan halvin ja helpoin tapa tehdä pyytäviä vieheitä. Ja sitten ensimmäinen kysymys: voiko marabou-sulkaa käyttää häkilänä?
|
Hauki ei ole kala, vaan ELÄMÄNTAPA!
|
|
|
|
rantarosvo
Vieras
|
 |
« Vastaus #1 : 11.06.13 - klo:07:52 » |
|
Ite en oo mikään "karvaisten vieheiden expertti", mutta lähtisin kokeilemaan rohkeasti kaikennäköistä. Kun unohtaa ns. ammattilaisten reseptit, niin voi löytää jotain uutta ja tehokasta 
|
|
|
|
|
|
pacos
|
 |
« Vastaus #2 : 11.06.13 - klo:09:30 » |
|
Joo eli tarkennetaan vähän: Tarkoitus oli ostaa jigipäitä, sidontapenkki, sidontalankaa, marabou-sulkia, dubbinkia, akryylimaaleja, kynsilakkaa, koristehileitä ja jtn häkiläsulkia. Eli kommenttia, kuvia ja neuvvoja tulemaan!
|
|
|
|
|
|
jamael
|
 |
« Vastaus #3 : 11.06.13 - klo:09:58 » |
|
Miksipä ei voisi käyttää häkilänä, marabouta löytyy pienenäkin versiona. Kaikkee kannattaa tosiaan kokeilla, itse olen muutamia sitonut talvella ja pitäis nyt alkaa kokeilemaan järvellä.
|
|
|
|
|
pacos
|
 |
« Vastaus #4 : 11.06.13 - klo:10:51 » |
|
joo tosiaan oon nähny niitä mini marabou-sulkia. ja mistpoolissa oli paljon eri värejä ja erilaisia tarvikkeita.
|
|
|
|
|
|
pacos
|
 |
« Vastaus #5 : 11.06.13 - klo:21:25 » |
|
Miksipä ei voisi käyttää häkilänä, marabouta löytyy pienenäkin versiona. Kaikkee kannattaa tosiaan kokeilla, itse olen muutamia sitonut talvella ja pitäis nyt alkaa kokeilemaan järvellä.
voisitkos muuten lisätä kuvia niistä leecheistäsi, vähän niin kuin esimerkkinä? 
|
|
|
|
|
|
eemail
|
 |
« Vastaus #6 : 11.06.13 - klo:22:06 » |
|
Häkilämatskuksi kelpaa kiinalainen 5€ kukonniska. Ite käytän niitä ja toimii hyvin. Olen tehnyt muutamia liitsejä pieniin jigipäihin sidottuna, musta maraboupyrstö, musta Häkilä, hopea kierre, musta runko ja jos musta pää jigissä niin oranssi iskupiste kuulan viereen. En ole vielä ehtinyt kokeilla.
|
|
|
|
|
|
pacos
|
 |
« Vastaus #7 : 12.06.13 - klo:07:10 » |
|
Häkilämatskuksi kelpaa kiinalainen 5€ kukonniska. Ite käytän niitä ja toimii hyvin. Olen tehnyt muutamia liitsejä pieniin jigipäihin sidottuna, musta maraboupyrstö, musta Häkilä, hopea kierre, musta runko ja jos musta pää jigissä niin oranssi iskupiste kuulan viereen. En ole vielä ehtinyt kokeilla.
Kiitti vastauksesta. Resepti kuulostaa sen verran hyvältä, että pitää itekkin kokeilla. Ja kukko ostoslistaan! Mikä muuten on toi kierre? Eikös se oo sellasta metallilankaa mitä pyöritetään lopuks sen rungon ympärille?
|
|
|
|
|
|
pacos
|
 |
« Vastaus #8 : 12.06.13 - klo:20:34 » |
|
Joo eli kaks ensimmäistä sulilla turboahdettua "leechiä". Ekan teossa (puola) meni n. 30 min ja seuraavassa enää n. 15min. Eli tosiaan elämäni ekat leechit tässä nyt.
|
Kuva0067.jpg (24.16 kilotavua, 480x640 - tarkasteltu 1280 kertaa.)
|
|
|
|
|
|
|
|
eemail
|
 |
« Vastaus #9 : 12.06.13 - klo:21:02 » |
|
Juu sitähän se kierre on. Lagartunin ovaali tinseli vois olla aika bueno pienimmässä koossa. Löytyy mistpoolista. Aika tuuheita on pacosin liitsien pyrstöt mun silmään, kalat voi hyvinkin olla eri mieltä
|
|
|
|
|
|
pacos
|
 |
« Vastaus #10 : 12.06.13 - klo:21:25 » |
|
Ovat tosiaan todella tuuheita. Huomenna uimakouluun ja sitä mukaan operoidaan kun tarvetta löytyy. Nii ja kunhan ne kelpaa kaloille.
|
|
|
|
|
|
pacos
|
 |
« Vastaus #11 : 13.06.13 - klo:11:54 » |
|
Tälläinen leech tuli tehtyä. Mielestäni onnistui aika hyvin.
|
Kuva0068.jpg (12.58 kilotavua, 480x640 - tarkasteltu 1198 kertaa.)
|
|
|
|
|
|
|
|
pacos
|
 |
« Vastaus #12 : 13.06.13 - klo:20:13 » |
|
Illalla tuli väsättyä taas pari.
|
|
|
|
|
|
pacos
|
 |
« Vastaus #13 : 14.06.13 - klo:10:19 » |
|
Ja taas 3 uutta. Tääl on aika hiljasta muitten käyttäjien osalta. Vois luulla, et näiden väkertäminen ois toimivuuden ja helppouden takia suosittua. Mutta ei...
|
|
|
|
|
|
kalastajaeemeli1
|
 |
« Vastaus #14 : 14.06.13 - klo:14:23 » |
|
Hyvinhän se jo onnistuu  ! Itekin voisin laittaa illemmalla kuvaa omista tekeleistä.
|
Se oli ainakin näääääin iso.
|
|
|
|