Kiitoksia vastauksista. Jotain tuommoista predatorin tapaista olen miettinytkin, onko se sellaista tosi notkeaa ettei mene sykkyrälle millään? Onko ohut predator solmittavissa vai pitääkö käyttää holkkeja? Mistähän predatoria saa? Nuo valmiit UL perukkeet ovat periaatteissa hyviä, mutta niissä on juurikin liian iso lukko ja leikari, ja päivän kalastuksen jälkeen ovat niin sykkyrällä ja rispaantuneita, että joutaa roskiin.
Notkeaa on ja jos kierrettä syntyy sen saa kynsien välissä vetämällä suoristettua. Tuokaan ei ole ns. tuhoutumatonta verrattuna oikeaan teräslankaan tai vastaavaan, joten usean hankaamisen jälkeen tuossa saattaa ilmetä rispaantumista, mutta tavara kuitenkin kestää. Predator on solmittavaa, mutta suhteellisen nihkeätä. Tässä topikissa on aiheeseen liittyen omia kokemuksia solmuista jne:
http://www.kalasaalis.com/kalastusfoorumi/teeseitse/itse_tehdyt_perukkeet-t2539.45.htmlJos lukkoja hamuat, niin ite suosittelen ehdottomasti juurikin noita profi-blinkereitä. Omassa käytössä ei ole yhtään kertaa lukko pettänyt vaikka olen käyttänyt pienimpiä mahdollisia lukkoja. On tullut kokeiltua useampia ja esim. aikaisemmin mainitut GTR:t on muuten hyviä (nimenomaan lukoissa), mutta kovassa vedossa ja esim. pohjasta viehettä kiskoessa ne vääntyilevät ja kääntyilevät täysin muodottomaksi (vaikka siimassa ei vetolujuutta ole kuin 5-7kg). Kooltaan ovat kuitenkin samankokoisia kuin blinkerit, joskin hiukan ohuemmasta langasta.
Noita muita edellä mainittuja vastaavia lankoja kannattaa myös kokeilla, mutta toi Predator ainoana itse kokeilemanani on ainakin toimivaa.
Ja kuten Christian edellä mainitsi, on esim. tuo ~10kg vetolujuuksinen predator melkoisen tuhtia tavaraa (ilmoitettu paksuus taisi olla 0,40mm tjsp), mutta väri on hyvä eikä todennäköisesti näy vedessä liikaa (ainakin kalaa on tullut

). Ohuempikin riittäisi ainakin itselle, mutta en ole moista vielä löytänyt. Toki jos haluaa huomaamattoman perukkeen niin fluorocarbon jää oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi. Tai sitten jos ei-taipuisat perukkeet käy, niin holkkisavotan siivittämänä jostain kunnon ohkaisesta vaijerista saa varmasti myös hyviä perukkeita. Notkeuden toki voi sitten unohtaa.
edit: nyt sattui silmään fortressista ainakin pykälää ohuempi versio, 0,30mm.. vetolujuus taisi olla 5kg korvilla, jos oikein muistan.