Äänestys
Kysymys: Kumpaan sävyyn luulet kokemuksesi mukaan suurhauen iskevän paremmin?
Luomu - 34 (43.6%)
Värikäs - 44 (56.4%)
Äänestäjiä yhteensä: 71

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Hauelle Värikäs vai Luomu?

(Luettu 78550 kertaa)
Koukkuk

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #30 : 01.08.13 - klo:22:50 »

onpas hankala kysymys! Mutta vastaampas kysymyksellä kysymykseen: Mikä väri erottaa luomun värikkäästä? itse vastasin värikäs koska minun mielestäni (vihreäkeltainen mustilla täplillä) ei ole luomu! Jos Esim Chrisun violetti lasketaan luomuksi niin sitten minunkin vastaus olisi ehkä luultavasti ollut luomu.  Cool

Ekaksi mun pitää huomauttaa, että olen luultavasti hölmö.
Tuo on mielenkiintoinen ajatus mikä on luomua? Nimittäin vesistöstä löytyy aika värikkäitä kaloja, jotka kuitenkin maistuvat myös täällä paikallisille hauille. Ensin tulee mieleen kaikkien tuntema Nemo http://4.bp.blogspot.com/-CT4oIspfzO0/Tfu8Zlv3YwI/AAAAAAAABK0/ENDBUMoPev0/s640/gf.jpg

Itse pidän luomuna lähinnä sellaisia hillittyjä sävyjä joita tapaa myös kotivesissäkin..
Ahvenväri oranssilla vatsalla on mulle luomu.

Virvelillä heitettävät perhot: RajuVirppa, PikkuVirppa, RajuRosvo.
Koukkuk

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 01.08.13 - klo:22:51 »

Tuosta määritelmästä voitaisiin varmaan väitellä seuraavan vuosikymmenen. Jos vielä vahventaa omaa mielipidettä luomun suuntaan siten, että jos oikeasti pitäisi vaikka viskoa yhtä jerkkiä koko vuoden ajan vain yhdessä värissä, niin kyllä minä luomuvärin ottaisin. Todennäköisesti vielä ahvenvärityksen. Toisaalta veden alla monet väriyhdistelmät luovat helposti samanlaisen värivaikutelman kuin luomuvärit. Esim. tumman violetti jigihäntä ja spinnerin hopeinen lippa. Väittäisin, että vaikutelma veden alla on enempi luomu kuin 'värikäs'.

Sama Cool
Jyrize

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #32 : 02.08.13 - klo:01:25 »

Noh enää ei voi vaihtaa Hymyilee leveästi luomuun olisin sitten päätynyt näillä uusilla nk. luomuväreillä jolloinka luomu olisi tällä hetkellä johdossa...

Jos luet tämän olet HÖLMÖ!!!!
pacos

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #33 : 02.08.13 - klo:08:19 »

Nonii.. Nyt olis äänestys tulos tasan 16/16.. alkuun tuo tulos oli kovastikkin värikkään puolella.

17/17. Luomun suuntaan ruvettiin kallistumaan heti kun nää professional haukimaisterit tänne ilmestyi. Iskee silmää

Hauki ei ole kala, vaan ELÄMÄNTAPA!
Koukkuk

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #34 : 02.08.13 - klo:08:29 »

Professional..? Minä ainakin olen vain puoliammattilainen, nimittäin tästä "harrastuksesta" joudun vielä maksamaan. vaikkakin kalastustunnit ovat ammatilaisen luokkaa, kun taas saaliit ei Cool
Taidampa lähteä kalalle testailemaan värejä.
nuusk1s

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 02.08.13 - klo:08:42 »

Ärsy, koska firetiger  Cool
pacos

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 02.08.13 - klo:09:29 »

Professional..? Minä ainakin olen vain puoliammattilainen, nimittäin tästä "harrastuksesta" joudun vielä maksamaan. vaikkakin kalastustunnit ovat ammatilaisen luokkaa, kun taas saaliit ei Cool

No olisiko kalastus niin hienoa jos sitä työkseen tekisi? Voihan sitä olla professional, vaikka siitä kalastamisesta joutuukin maksamaan  Hymyilee
Koukkuk

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #37 : 03.08.13 - klo:19:15 »

Rankkahan tuo ammatiksi kalastus on, mitä minä heitä tunnen. Osa heistä eläkeellä, osa jo kuollut mut sitkeimmät jatkaa vielä.
Koukkuk

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 03.08.13 - klo:19:52 »

Ai nii, testisessio muuttui jigittelyksi. Vähäisten haukitapahtumien vuoksi.
Appurat purivat ärsyjä (chartti, punainen ja FT) ja  isommat hauet "luomuun" tärppi hillittyyn kelta/ruskeaan spinneriin sekä toinen karkuutus.
Koukkuk

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #39 : 05.08.13 - klo:14:45 »

Nyt kaikki arvon kalastaja veljet äänestämään ja kommentoimaan!
Olisi hienoa jos saataisiin muutama sata ääntä tai enemmän, niin tulos olisi varmempi Pyörittää silmiään
Toisaalta mitenkä se menikään? Vale, emävale ja tilasto.
Koukkuk

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 13.08.13 - klo:21:38 »

Taitaa mennä hetki tällä tahdilla, et saadaan parisataa ääntä Cool

Hohoi nuoriso! Nyt äänestämään!
Suurkalastaja

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #41 : 16.08.13 - klo:20:19 »

Katselin tuossa huvikseen saamieni +vitosten ottivärejä ja kyllä vaan ärsyväreillä olen saanut ylivoimaisesti eniten isoja. Täytyy myöntää että niitä toki tulee uitettuakin enemmän kuin luomuja ja sillähän saa millä pyytää. Iskee silmää Mutta itellä on kuitenkin kovin luotto ison kalan pyynnissä ärsyväreihin, mm. firetiger, pumu, ormu, pinkki... Johtuu osittain myös siitä että kalastan aika sameissa vesissä, joten luomuvärit eivät siinäkään mielessä tunnu luontevilta valinnoilta.
Nää on makuasioita!

PFCompany

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 16.08.13 - klo:21:57 »

Juurikin tuo samea vesi on minusta se pointti....

Kovat kalamiehet ei koskaan kuole - ne vaan haisee sille....
Koukkuk

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #43 : 17.08.13 - klo:02:44 »

Eli Suurkalastajakin vastaa Värikäs Hymyilee leveästi
Koukkuk

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #44 : 28.08.13 - klo:19:04 »

Tilanne 24/24.