Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Perämoottorin nopeudensäätö

(Luettu 3339 kertaa)
Seppo
*

0
Poissa


Profiili
« : 07.09.13 - klo:19:51 »

Moottori on Evinrude 40 ja en oikein saa sitä kulkemaan uistelunopeudella (siis sillä nopeudella kuin itse haluaisin tarpeeksi hitaasti), mikä auttaisi muu kuin joku "ämpäri" perään?
rantarosvo
Vieras
« Vastaus #1 : 08.09.13 - klo:08:09 »

Moottori on Evinrude 40 ja en oikein saa sitä kulkemaan uistelunopeudella (siis sillä nopeudella kuin itse haluaisin tarpeeksi hitaasti), mikä auttaisi muu kuin joku "ämpäri" perään?

Ootko kokeillu säätää esim. syöttöä ym. suoraan koneesta? Lienee mahdollista, että joitakin koneita ei vain saa hyrisemään riittävän pienillä kierroksilla uistelua ajatellen. Potkuri toki vaikuttanee vauhtiin jne. mutta kannattaa miettiä onko järkevämpi ostaa vielä uistelukone erikseen vai koittaa säätää tuota "pääkonetta". Vai heittää juurikin tuo ämpäri perään.
Pro-Rapala
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #2 : 08.09.13 - klo:13:07 »

Moottori on Evinrude 40 ja en oikein saa sitä kulkemaan uistelunopeudella (siis sillä nopeudella kuin itse haluaisin tarpeeksi hitaasti), mikä auttaisi muu kuin joku "ämpäri" perään?
Tyhjäkäyntiä säädät pienemmälle tai vähennät öljyseosta, jota sekoitat bensan sekaan. Ja muutenkin seosruuvia pienemmälle. Ostat vaikka erillisen tankin, johon sekoitat laihempaa seosta. Ei ainakaan tukehdu niin herkästi.

Itse en oikein muuta keksi.

Alla olevassa kuvassa itsellä uistelumoottorina 4hp Johanssoni 2-T. HYvin pelittää.  Iskee silmää


* 133.jpg (324.69 kilotavua, 1280x960 - tarkasteltu 522 kertaa.)

Terapia
Vieras
« Vastaus #3 : 03.11.13 - klo:14:49 »

Just mitä aijemmin olikin että kannattaa seos ruuvvia kokeilla säätää. Ja öljy seosta pienentää, eikä vaan heittää lonkalta bensan sekään öljyä niinkun suurin osa tekee. Mikä on koneelle suositeltu öljy prosentti sitä kannattaa vahvasti käytää. Koska kone on sille seokselle parhaiten toimiva. Ja tc-w3 merkittyjä öljyjä pelkästään kannatta käyttää.
Agiles
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #4 : 12.01.14 - klo:02:15 »

Öljyissä kannattaa huomioida se, että niissä on tapahtunut kehitystä..
Esimerkkinä aggregaatti vuosimallia -63, 2T-bensan seokseksi suositellaan 4%, mutta nykyisillä 2T-öljyillä oikea seossuhde on 2 - 2,5%.

"Alea iacta est - Uistin on heitetty"
- Mr. C&R -
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines