Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Ristiretki Haukilandiaan

(Luettu 20887 kertaa)
erkkipena
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 11.11.13 - klo:17:35 »

Kauhajoella itse, eli siis etelä-pohjanmaalla. Tuo rannikko näilläkin korkeuksilla kiinnostais, mutta umpimähkään paikkojen ettiminen ei oikien oo tulosta tuottanu. Venettä kun ei oo käytössä niin hankala mitään paikkoja löytää rantoja kävelemällä (jos niihin edes pääsee)..
nuusk1s

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #16 : 11.11.13 - klo:17:35 »

Eiköhän suunnitella suosiolla tää homma ens kaudelle..

En ajatellut lopettaa kautta tänä vuonna ollenkaan Hymyilee

Viime vuonna aloitin näköjään 15.02 heittokauden:
nuusk1s

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #17 : 11.11.13 - klo:17:38 »

Kauhajoella itse, eli siis etelä-pohjanmaalla. Tuo rannikko näilläkin korkeuksilla kiinnostais, mutta umpimähkään paikkojen ettiminen ei oikien oo tulosta tuottanu. Venettä kun ei oo käytössä niin hankala mitään paikkoja löytää rantoja kävelemällä (jos niihin edes pääsee)..

Rannoilta itsekkin kalastelen, lähijoille on ihan hyvät haukipaikat jo haettu tässä parin vuoden aikana Hymyilee Asuin itsekkin lyhyen pätkän nuorempana kauhajoella Hymyilee mut tää menee nyt kahden keskeiseksi, onko sulla fb tai vastaava käytössä? voin heittää yv:llä omat tietoni niin voi tsättäillä tarkemmin?

essk
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 11.11.13 - klo:17:41 »

En ajatellut lopettaa kautta tänä vuonna ollenkaan Hymyilee

Viime vuonna aloitin näköjään 15.02 heittokauden:

Onhan se kiva, jos pystyy..

mutta niin.. Keväälle/alkukesälle kun alkais suunnittelemaan, niin olis aikaa ihmetellä aikatauluja, vaihtoehtoja, ketä kaikkia haluaa mukaan ja päivätkin ois pidempiä. Itselläni tuskin on täysin vapaata viikonloppua enään tän vuoden puolella mahdollista pitää, toivottavasti ylipäätänsä edes kerran vielä ehtisi kalaan:)
nuusk1s

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #19 : 11.11.13 - klo:17:43 »

keväälle tietty kerkeää järjestelemään aikataulutkin natsaamaan, sinne on vaan niin julman pitkä aika Hymyilee leveästi
ThC²

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 11.11.13 - klo:17:56 »

Tosiaan unohtu mainita, että mun kausi loppu juhannuksena talokaupan myötä. Eli tälle syksylle en reissuun pääse. Lähinnä  meinasin ensi kevättä tms.

Veneestä sen verran, että se on samanlainen kippo kun fisustajalla. Eli ei mikään meripeli, mutta kyllä sillä rantoja jotenkin koluaa.

Etelä rannikon vuokramökeistä tai paikoista mulla ei ole mitään tietoa eikä kokemusta. Setä käy joka syksy porukalla tuolla Pyhtään Munapirtillä. Kuulemma ihan mukava mesta, tosin ne narrailee raitapaitoja pääsääntöisesti.  Pyhtäänvuokramökit.fi löytyy tietoa sen alueen mökeistä.

fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 11.11.13 - klo:17:59 »

Joo kyllä se on varmaan parempi katella ens kaudelle. Jos reissu suuntautuisi merelle (tänä vuonna) niin saisi kyllä tuli perseen alla katella kun todennäköisesti kuukauden päästä vesi vaihtaa olomuotoaan kovaan tahtiin.

Laitoksesta karannut rantahörhö.
essk
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 14.11.13 - klo:00:25 »

No niin..

Ollaan fisustaja92:n kanssa pohdiskeltu asiaa nyt sen verran, että sopiva mökki haukivesien(Loviisa) äärellä olisi mahdollisesti tiedossa.
Kiinnostuneet pitäis nyt saada kasaan mahdollisimman pian, jotta saatais alustava varaus hoidettua ennen kuin joku muu vie mökin nenän edestä.

Infoa itse paikasta:
Linkki.
Mökistä löytyy 10. nukkumapaikan lisäksi kaikki tarpeellinen; sähköt, jääkaappi, liesi, uuni, kahvinkeitin, mikro, grilli, ulkohuussi, puusauna jne..
Laituriin pitäis mahtua tarvittaessa 3 venettä ja laskuramppi löytyy noin 50m päässä mökistä, eli helppo tuoda veneetkin mukanaan.
Kyseessä ei ole mikään 5. tähden hotelli, mutta hintakin ois sitten sen mukainen. Vuokra ois varovaisen arvion mukaan 100-150 euroa, riippuen kokoontumisen pituudesta.

Ajankohta osuis johonkin viikonloppuun 15.5 - kesäkuun alkupuolisko, joko torstai(12:00) - sunnuntai(18:00) tai perjantai(12:00) - sunnuntai(18:00).

Suurin ongelma todennäköisesti tulee olemaan se, että veneitä pitäisi saada kasaan sen verran, että kaikki pääsee kalastelemaan kunnolla.
Itse otan oman veneeni mukaan, johon mahtuu kerralla nätisti 3 innokasta kalamiestä heittelemään. Neljännen kanssa alkaa mennä jo sohimiseksi, mutta tarvittaessa onnistuu sekin.
Mökiltä löytyy tietenkin soutuvene ja fisustaja92 voi myös tarvittaessa ottaa kuuluisan, paljon parjatun purkkinsa mukaan, mutta sillä ei kuulemma tee vähänkään kovemmassa kelissä mitään.
Eli jos löytyisi pari KUNNON venettä lisää, se olisi loistavaa, riippuen porukan koosta.

Omia ideoita, ajatuksia, ehdotuksia ja kritiikkiä saa vapaasti esittää aiheesta.

6-10 henkeä olis sopiva määrä, niin saatais varmasti mukava ja kohtuuhintanen kokoontuminen hauenkalastuksen merkeissä järkättyä. Ikäraja 18v, eli kaikki tulee sitten omalla vastuulla, paikalla ei ole lapsenvahteja Näyttää kieltä

Tällä hetkellä kiinnostuneet(ilmoittautuneet):

essk (vene)
fisustaja92
erkkipena
muroniac
nuusk1s

ThC
Christian (vene)

EDIT: Laitoin linkin.. + kahvinkeittimen
nuusk1s

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #23 : 14.11.13 - klo:01:42 »

Kyllä mut voi mukaan laskea, veneettömänä tosin.
muroniac
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #24 : 14.11.13 - klo:06:24 »

Mukana veneettömänä.  Juttelen veneellisen kaverin kanssa viikonloppuna jos vaikka hänkin innostuisi ja saataisiin Bella laituriin.

Nyt on kala!
erkkipena
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 14.11.13 - klo:10:52 »

Mutkin voi liittää mukaan, mutta veneettömänä. Todennäkösesti saan mukaan järjestettyä pienen jollan mutta ei sillä kovin kauas rannasta lähdetä..

Oliko toi hinta-arvio siis per nuppi vai kokonaiskustannukset?
essk
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #26 : 14.11.13 - klo:11:22 »

Mutkin voi liittää mukaan, mutta veneettömänä. Todennäkösesti saan mukaan järjestettyä pienen jollan mutta ei sillä kovin kauas rannasta lähdetä..

Oliko toi hinta-arvio siis per nuppi vai kokonaiskustannukset?

Fisun linkistä selviää enemmän hinnoista ja kuten se totesikin, niin sen faija on majaisäntä, eli varmaan ois mahis saada jäsenhinnalla mökki.
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 14.11.13 - klo:13:05 »

Jeps, laitan kaiken epäselvyyden keskellä hinnat tähän eli (nämä siis -12, en tiedä onko noussut/nousemassa):

- Vuorokausimaksu      30 euroa
- Viikon maksu          200 euroa
- Viikonloppu maksu 90 euroa (alkaa pe klo 12.00 ja loppuu su klo 18.00)
- Vuorokausi alkaa ja päättyy klo 12.00 ( poikkeuksena sunnuntai )
- Avaimen palautuksen yhteydessä ilmoitettava mahdollisista vahingoista.

Ulkopuolisille:
- Vuorokausimaksu on      50 euroa
- Viikon maksu on            320 euroa
- Viikonloppu maksu on 125 euroa (alkaa pe klo 12.00 ja loppuu su klo 18.00)
- Vuorokausi alkaa ja päättyy klo 12.00 ( poikkeuksena sunnuntaI )

Jälkimmäisen mukaan siis elettävä, koska tuolla lukee myös näin:
- Maja on varausaikana ainoastaan varaajan ja hänen seurueensa käytössä.
- Vuokrausta ei saa suorittaa muille kuin itselle.
- Vuokraajan on oltava mukana majalla vuokra-aikana.
- Varaaja vastaa majasta ja irtaimesta varauksen ajan.

Tosiaan, jos päädytään ihan kevätkevät reissuun niin todennäköisesti tämä mökki jää pois vaihtoehdoista. 2012 ollut näköjään ulkopuolisten vuokrattavana vasta 6.6. Tosin ei ainakaan minun mielestä huonoa haukiaikaa kesäkuu ole, ja mökkikin olis lämpösempi.

Telkkari tuolta tosiaan löytyy, pieni ja vanha mutta kattoo siitä uutiset. Jos osuu reissu MM-kisoihin niin siihen hommaan huono mutta kai menee...
Makuuhuoneita 2. Sängyt rumat, mutta käyttökelvolliset. Molemmissa makkareissa on kerrossängyt sekä parisängyt jotka kyllä minun muistaakseen on toisistaan irroitettavia. Tuvan puolella levitettävä sohva, 3 ja 2 hengen sohvat.
Mökistä laituriin joku 30m rinne ja rannassa notskapaikka, myöskin Terhi385 (tms) soudari airoineen. Ei ole tosiaan mikään häävi, mutta kyllä sillä noita vieruskaisloja haravoi varovaisesti. Veneramppi tosiaan tietä pitkin reilu sadan metrin päässä, kalan teitä kulkemalla puolet.

Alue on kivinen niin metsästä kuin merestä, sekä vain about 2km päässä ydinvoimalasta. Toistaiseksi kuitenkin olen selvinnyt joka kesä hengissä tuolta kotiin.
Jos joku koitti Googlesta kuvia etsiä, niin kyseisestä mökistä itse en löytänyt.

Ja koska itse olen tuolla tosiaan joka kesä ollut niin pystyn vastailemaan kysymyksiin todnäk hyvin, ja koska mökki-isäntä löytyy saman katon alta niin kimurantteihin pulmiinkin saadaan nopeesti vastaus.

Edit: Muistutuksena vielä, että tuo on vuokrattavissa vasta kun kevättalkoot on hoidettu eli tarkempaa ajankohtaa ei juuri auta talvella sumplia. Ja onhan niitä mökkejä muitakin, tämä nyt vain ensimmäinen esille nostettu vaihtoehto.
erkkipena
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #28 : 14.11.13 - klo:16:11 »

Kyllähän se oikein kevät olis ehkä mielekkäämpää tollaselle reissulle, ehkä varmempi ja isompi saalis.. Toki tuohan olis vallan edullinen vaihtoehto, mutta jos enemmän on porukkaa lähdössä niin vois suunnitella vaikka hintavampaakin mökkiä.

Äkkiä kun vähän googlettelin ja ihmettelin nopeesti niin pari vaihtoehtoa osui mahdollisia.. Ehkä..

Tämä

Tässä alemmassa listasta nro. 60 Nymalmin mökki oli se mitä meinasin.
Tai tämä

essk
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #29 : 14.11.13 - klo:17:23 »

Kyllähän se oikein kevät olis ehkä mielekkäämpää tollaselle reissulle, ehkä varmempi ja isompi saalis.. Toki tuohan olis vallan edullinen vaihtoehto, mutta jos enemmän on porukkaa lähdössä niin vois suunnitella vaikka hintavampaakin mökkiä.

Äkkiä kun vähän googlettelin ja ihmettelin nopeesti niin pari vaihtoehtoa osui mahdollisia.. Ehkä..

Tämä

Tässä alemmassa listasta nro. 60 Nymalmin mökki oli se mitä meinasin.
Tai tämä

Itse olen eri mieltä saalisvarmuudesta keväällä ja liputan loppukevään/alkukesän puolesta. Varsinkin tuntemattomilla seuduilla voi olla vaikeaa ennen kutua/kudun aikaan. En myöskään ole niin innoissani ulkosaaristosta hauen kalastuksen suhteen nykypäivänä. Toki sieltä kalaa tulee.

joka tapauksessa fisun mökki oli vain yksi ehdotus, jossa moni asia ois kohdillaan; hinta, paikka, ramppi jne., mutta toki tässä on aikaa kartottaa muitakin vaihtoehtoja, eli hyvä kun tuli ehdotuksia. Pernajan mökkiä esim. Itsekin tutkiskelin aikasemmin varteenotettavana vaihtoehtona. Omalta osalta ehkä tärkeimmät kriteerit ois hyvät veneet ja kalavedet. Mökillä ei niin väliä, kunhan on lämmin ja ruokailu onnistuis Hymyilee leveästi
Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: