Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Mikä tapsimateriaali Hauelle kestää???

(Luettu 9487 kertaa)
PFCompany

0
Poissa

Profiili
« : 30.07.14 - klo:10:16 »

Haluis kuulla mikä ei katkea, kerron sitten mitkä ei ainakaan kestä...  Virnistää

Kovat kalamiehet ei koskaan kuole - ne vaan haisee sille....
nuusk1s

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 30.07.14 - klo:10:40 »

Haluis kuulla mikä ei katkea, kerron sitten mitkä ei ainakaan kestä...  Virnistää

Tapsi vai peruke?

Tämä 1.1mm on ollut vuosia käytössä, tuhansia kaloja eikä ole kertaakaan katkennut, toki nuo kuluu  eikä kestä ikuisesti.. nyt ostin myös tuota 1.2mm kokeeksi rullan mutta se alkaa olemaan jo vähän jäykkää. Positiivisena puolena nää on melkein ilmaisia, luokkaa 15e/190M

jos perukkeisiin niin on yksi ja oikea..

7-säikeinen titaani, kestää isältä pojalle eikä vedä kiharalle ja on mukavan notkeaakin. Ainut nega on hinta, mut laatu maksaa. Mulla on käytössä 50cm pitkät 120lbs titaanit käytännössä pelkästään.
PFCompany

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 30.07.14 - klo:11:52 »

Tapsi vai peruke?

Tämä 1.1mm on ollut vuosia käytössä, tuhansia kaloja eikä ole kertaakaan katkennut, toki nuo kuluu  eikä kestä ikuisesti.. nyt ostin myös tuota 1.2mm kokeeksi rullan mutta se alkaa olemaan jo vähän jäykkää. Positiivisena puolena nää on melkein ilmaisia, luokkaa 15e/190M

jos perukkeisiin niin on yksi ja oikea..

7-säikeinen titaani, kestää isältä pojalle eikä vedä kiharalle ja on mukavan notkeaakin. Ainut nega on hinta, mut laatu maksaa. Mulla on käytössä 50cm pitkät 120lbs titaanit käytännössä pelkästään.

Heh, no sulta just oottelinkin vastausta ainakin...

Mut 7-säikeinen titaani purtiin eilen poikki..  Iskee silmää  Oli kyl Patriot, joten mikäs merkki ois sellanen joka kestäs.  p.s. linkki ois kiva  Hymyilee
Kalamies15
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 30.07.14 - klo:15:16 »

Itse olen jo useamman vuoden käyttänyt Kuusamon 25 cm titaaniperuketta, eikä vielä ole pettänyt. Ei vääntyilekään, vaan pysyy suorana. Aiemmin käytin myös jonkun toisen valmistajan titaaniperuketta. Käyttäisin vieläkin, mutta en ole sellaista mistään löytänyt, enkä kyllä enää muista nimeäkään.

Linkki

Kerran kalamies, aina kalamies.
nuusk1s

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 30.07.14 - klo:15:54 »

25cm on vain hauelle auttamattomasti liian lyhyt..
nuusk1s

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 30.07.14 - klo:17:58 »

Heh, no sulta just oottelinkin vastausta ainakin...

Mut 7-säikeinen titaani purtiin eilen poikki..  Iskee silmää  Oli kyl Patriot, joten mikäs merkki ois sellanen joka kestäs.  p.s. linkki ois kiva  Hymyilee

Jos hyvää laatua saisi suoraan kaupasta niin ei munkaan tarvisi tehdä itse..
Kalatunnus

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 30.07.14 - klo:18:58 »

riippuu ihan haukien koosta. ittelle riittänyt ihan hyvin perushauille eli alle5kg täälä päin, mutta sä oot tommonen hc haukijäbä niin ei kauppakamat riitäkkään  Virnistää

en jaksa edes yrittää, koska tyhjän saa ilman yritystä.
Kalamies15
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 30.07.14 - klo:19:45 »

Niin se riippuu haukien koosta. Hymyilee leveästi Mun hauet on suurin osa lähes sellaisia, että 25 cm on jo syvällä mahassa. Kai tollasta titaanivaijeria saa jostain pätkiä joihin voi itse kiinnittää leikaria ja lukkoo.
nuusk1s

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 30.07.14 - klo:20:21 »

Niin se riippuu haukien koosta. Hymyilee leveästi Mun hauet on suurin osa lähes sellaisia, että 25 cm on jo syvällä mahassa. Kai tollasta titaanivaijeria saa jostain pätkiä joihin voi itse kiinnittää leikaria ja lukkoo.

Mulla on jossain arkistoissa hyvä esimerkki kuva miten parin kilon puikkari on vetänyt 30cm jigin niin ettei näy koko kumia. Yleensä vielä sivustapäin tälläävät saaliiseensa niin siinä saa huonolla tsägällä vähentää uistimen mitan perukkeesta ja äkkiä onkin siima hampaissa..
nuusk1s

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 30.07.14 - klo:20:23 »

Tämä ei ole mitään brassailua sitten vaan itse kantapään kautta opittua, käytän järeitä kamoja koska jokainen välineiden takia menetetty kala on melkeinpä turha.. 40cm perukkeellakin on purtu siima poikki. 50-60cm perukkeilla ei ole purtu vaikka välillä sekin on ollut vain tuurista kiinni.
PFCompany

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 30.07.14 - klo:21:19 »

Tämä ei ole mitään brassailua sitten vaan itse kantapään kautta opittua, käytän järeitä kamoja koska jokainen välineiden takia menetetty kala on melkeinpä turha.. 40cm perukkeellakin on purtu siima poikki. 50-60cm perukkeilla ei ole purtu vaikka välillä sekin on ollut vain tuurista kiinni.

Joo mulla oli aiemmin 30cm titaanitapsi, mutta kun samana päivänä meni 2 JIO:n jerkkiä kun Hauet puri vielä siiman poikki (Eli 30cm tapsi on ollut ihan kokonaan suussa), niin nyt on 45cm pitkät titaanit ollut jo viime syksystä. 

Mutta eilen tosiaan meni 45kg:n titaaniperuke poikki, kun Hauki sen PURI katkipoikki!  Tietääkseni Haita ei vesistössä ole...  Virnistää  Eli kyse on siitä, ettei Patriotin titaanilanka kestänytkään Hauen hampaissa!   Ja harmittaa yhtälailla se, että kalat kärsivät kun viehe jää kitusiin/leukoihin. 
PFCompany

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 30.07.14 - klo:21:21 »

Eli kyse ei ollut riittävän pitkästä perukkeesta, vaan siitä että mikä materiaali kestää.  Nähtävästi siis Patriotin titaanilanka ei...
nuusk1s

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 30.07.14 - klo:23:13 »

Joo mulla oli aiemmin 30cm titaanitapsi, mutta kun samana päivänä meni 2 JIO:n jerkkiä kun Hauet puri vielä siiman poikki (Eli 30cm tapsi on ollut ihan kokonaan suussa), niin nyt on 45cm pitkät titaanit ollut jo viime syksystä. 

Mutta eilen tosiaan meni 45kg:n titaaniperuke poikki, kun Hauki sen PURI katkipoikki!  Tietääkseni Haita ei vesistössä ole...  Virnistää  Eli kyse on siitä, ettei Patriotin titaanilanka kestänytkään Hauen hampaissa!   Ja harmittaa yhtälailla se, että kalat kärsivät kun viehe jää kitusiin/leukoihin. 

en ole noita patriotin perukkeita käplinyt, mutta ainakin niiden lukot on niin karmeaa kuraa että veikkaisin laadun olevan aika samaa tasoa? heitä pfc osoite yv:nä niin laitan malliksi tulemaan sellaisen jota ei purra poikki Iskee silmää

Kalatunnus

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 31.07.14 - klo:00:57 »

mullaki on menny patriotin perukkeita useampia jo poikki erilaisissa tilanteissa. Nyt oon käyttäny noita kuusamon perukkeita ja hyvin toiminu.
PFCompany

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 31.07.14 - klo:05:53 »

en ole noita patriotin perukkeita käplinyt, mutta ainakin niiden lukot on niin karmeaa kuraa että veikkaisin laadun olevan aika samaa tasoa? heitä pfc osoite yv:nä niin laitan malliksi tulemaan sellaisen jota ei purra poikki Iskee silmää

Lukot noista juu on mennyt vaihtoon ihan välittömästi uutena...  BFT:n lukot on kestäneet kyllä.

..ja tulee..  Virnistää
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: