Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

omien uistinten teko

(Luettu 6335 kertaa)
vimm00
**

0
Poissa

Profiili
« : 23.05.08 - klo:15:46 »

pitäisk kaikki uistimet tehdä palsa puusta vai voisiko vaikka käyttää esim mäntyä koivua kuusta
tai näitä puulajeja jota suomessa on
samsala
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 23.05.08 - klo:16:38 »

Kyllähän ne kotimaisetkin puulajit menettelee isoissa vaapuissa. Huonopuoli on niiden työstettävyys balsaan ja apassiin verrattuna. Pikkupulikoihin en suosittele raskaita puulajeja(tappaa tehokkaasti uinnin).
vimm00
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 30.05.08 - klo:14:31 »

mistä sitä palsa puuta vois hankkia
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 02.06.08 - klo:10:16 »

Joistakin kaupoista, jossa on lennokkeihin liittyvää materiaalia, löytyy myös useimmiten balsaa. Tai sitten voit netistä tilata esim. täältä: http://www.hobbylinna.fi/kauppa/index.php?cat_id=43&catname='Levyt%20ja%20rimat'. Balsa itsessään on aika halpaa kamaa vaapun teossa. Jos meinaat tehdä heittelyä varten vaappuja, suosittelisin käyttämään apassi-puuta tai sitten laittamaan noihin balsa-vaappuihin esimerkiksi lyijyä painona. Balsa on materiaalina niin kevyt, että ilman sisään upotettuja painoja ne ei lennä mihinkään.
Juha
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 03.06.08 - klo:18:36 »

Onkos kukaan näillä omatekemillä saannut mitään? Laittakaa mahdollisia kuvia  Hymyilee
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 04.06.08 - klo:23:01 »

Vaaput-topikissa on muutamia kuvia omatekoisista vaapuista. Yhden kuvan oon omistakin vaapuista laittanut. Niillä olen saanut kirjolohta hyvin ja ompa pari haukeakin käynyt vaappuja telomassa..

Topikkiin pääset tästä.
vimm00
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 11.06.08 - klo:19:49 »

vielä ois että jostain kuparista vääntelis jotain lusikoita harrastatteko ite semmosta oisko ohjeita kerrottavana mitä välineitä käyttää
vimm00
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 11.06.08 - klo:20:13 »

niistä väreistä aattelin  suunitella sen mun lähikoskeen tavottelisin jalokaloja kertokaapas hyviä värejä aika ruskeaan veteen
vimm00
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 11.06.08 - klo:20:54 »

vielä miten teette oma tekosista lusikoista tasásen jos pyöreä päisellä vasaralla hakkaa niin siihen jää hirveät lommot vai käytättekö jotain prässiä
TuMi
Vieras
« Vastaus #9 : 11.06.08 - klo:21:54 »

Joskus vuonna miekka ja pipo oon viimeks tehny lusikkauistimia ite, mutta tein siten että minulla oli vastakappale jota vasten löin vasaralla. Prässäyksestä kai se jo jossain määrin menee. Mutta ei siihen ihmeempiä välineitä välttämättä tarte, riitää joku puupala johon kovertaa hieman koloa. Ikävien kolhujen vähentämiseksi voi vasaran kanssa käyttää vaikka nahkapalasta (tosin ei kannata omia sormia siihen laittaa  Iskee silmää ).
jimboy
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 21.11.11 - klo:18:23 »

Itte tein lusikan tinasta ja tuli kyllä tosi painava,mutta 1 hauki sillä on tullut.

jimi
vekeeeee
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 03.12.11 - klo:09:44 »

Olen kyllä veistänyt 4cm vaapun apassista ja uinti täydellinen.
Revontuli
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 03.12.11 - klo:14:02 »

Nämäkin asiat on jo puitu tuhanteen kertaan muissa keskusteluissa. Kannattaa ensin lukea läpi muuta asiaan liittyvät keskustelut ja sitten vasta aloittaa uusi aihe.  Vihainen

Kun itse tekee, niin saa mitä tulee.
Tagit: Uistinten teko 
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: