Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Haukea shadellä

(Luettu 2679 kertaa)
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« : 16.04.20 - klo:09:14 »

Onkos porukat kuinka innokkaita käyttämään shadeja hauen kalastuksessa? Itse innostuin muutama vuosi sitten siinä määrin, että hauen perhostus jäi lähes kokonaan. Eniten käytössä on Pig Jr., Captain Ollien Ipana ja Mama, sekä muutamia mcrubbereita ja mcpikejä.
Koukutuksena käytän noilla pienemmillä kumeilla joko yhtä kolmihaarakoukkua tai heinikon sekaan offsetkoukulla rigattuna. Isompiin kumiin tulee sitten laitettua kahden kolmihaaran rigaus.
Kalojakin noilla tuntuu tulevan ihan mukavasti koko avovesikauden ajan.

Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu.
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 16.04.20 - klo:21:15 »

Viitisen vuotta sitten itsekin hurahdin näihin leluihin ja voin sanoa, että jäi jerkit paitsioon. Tai noh, aika vähiin jäänyt kuningaslajin virpominen eri syistä mutta... Tuntuvat kyllä vievän lähes kaiken ajan haukireissussa.
Big McRubber on oma ehdoton suosikki. 30cm Real Eel ollut jo pidempään luottolelu, jota ei ilmeisesti ainakaan Suomeen enää tuoda. Vähän kaikkea tullut kokeiltua noista mutta eipä tuohon tarvii käytännössä kuin McRubberin seuraksi niin avot. Tulevalle kaudelle kaavailin SG Goby Shadia ja River Roachia (tjsp) haastamaan peliaikaa, Snackbaitseja unohtamatta.
Offsettiä täytyy kokeilla, tähän asti käyttänyt lähinnä yhden tai kahden stingerin koukutuksia.

Luulin jerkkibuumin kolahdettua, että mikään sukkana kelattavana ei enää toimi. Erehdyin.

Laitoksesta karannut rantahörhö.
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 17.04.20 - klo:11:28 »

Jep, itsekkin ajattelin silloin kun jerkit tuli, että näitä on niin kiva uitella, että ei taida enään vaihtua. Toki nyt on myös spinnerit yms tullut tuohon kumien rinnalle.

Mulla on muutama noita pikku Gobyjakin ja ainakin se firetiger oli viime syksynä kova peli.
tuo offsetti on kyllä kiva, kun voi kasvustoon heitellä aivan huoletta. Toki tuon yhden sinkun kans pitää olla väri haukien mieleen, että iskevät kunnolla kiinni. Pikku pusuja tuolla ei saa kyytiin.
fisustaja92

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 17.04.20 - klo:12:47 »

Oon kyllä ihmetellyt näiden kaikkien kestoa. Ollut kyllä varmasti onneakin matkassa, mutta ensimmäistäkään en ole saanut poikki ja kuitenkin luotto Rubbereilla varmasti + 30kpl + tärpit päälle. Yhden stingerin sain kerran katki. Virnistää Tietty paksu kumi kestää sinäänsä hyvin viiltoa, itse vedän kolvilla pahimmat kiinni. Jigiliimaa täytyy myös joskus testata, se ei ainakaan sotke maalattujen kumien värejä keskenään.
poka
SP-Team
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 19.04.20 - klo:12:25 »

Noissa rubbereissa onkin aika paksu tuo pyrstön tyvi. Mulla on puolenkymmentä pyrstötöntä shadia. Noilla jigihartseilla olen itse niitä paikkaillut, mutta nyt sen saatavuuden kans on ollut ongelmaa. Pitänee alkaa testailemaan tuota kolvihommaa. Noita kaasukolveja tuntuu moni käyttävän, niin voi suoraan vesillä tarvittaessa korjata pahimpia vaurioita
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: