Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Tarvikkeet hauen pilkintään

(Luettu 6986 kertaa)
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« : 21.06.08 - klo:13:54 »

Elikkäs mimmosia vehkeitä kannattaa varata jos aikoo haukea pilkkiä? Mulla on ennestään ihan normaali pilkkivapa, ja siinä jotain siimaa mikä siinä oli kun sen osti. Nyt ajattelin aloittaa hauen pilkkimisen. Ostin Rapalan Jigging Shad Rapin, sellasen joka loistaa pimeässä (toimii kuulemma hauelle kuin unelma).

Niin millaista pilkkivapaa siihen kannattais miettiä ja mimmosta vapaa? Kun tuskin tollasella normaalilla mitään kolmekilosta ylös vedetään...

-EDIT otsikkoa paremmaksi

Jyssi

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 21.06.08 - klo:14:35 »

mul on jonkilainen keltainen 10 maksava vapa ja se on tosi hyvä. pitää ettii ja kattoo merkki en muista sitä Hymyilee leveästi

kesä, suomi iskelmä, tyyni-ilta, Kalastus ja nuotiolla tehdyt makkarat.
-"Mennään kalaan !"
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 24.06.08 - klo:15:45 »

Elikkäs mimmosia vehkeitä kannattaa varata jos aikoo haukea pilkkiä? Mulla on ennestään ihan normaali pilkkivapa, ja siinä jotain siimaa mikä siinä oli kun sen osti. Nyt ajattelin aloittaa hauen pilkkimisen. Ostin Rapalan Jigging Shad Rapin, sellasen joka loistaa pimeässä (toimii kuulemma hauelle kuin unelma).

Niin millaista pilkkivapaa siihen kannattais miettiä ja mimmosta vapaa? Kun tuskin tollasella normaalilla mitään kolmekilosta ylös vedetään...

Aika ison hauen voi ihan normi vermeilläkin ylös saada. Vaatii vaan vähän kärsivällisyyttä. Itse olen pilkkinyt sellasella kympin arvosella pienellä kelalla tai normaalilla tasurivavalla, jossa on vähän järeämpää siimaa. Tosin koskaan ei ole vielä pari kiloista isompaa tarttenut alkaa pilkillä väsyttelemään..

Meinasitko nyt kesällä veneestä pilkkiä vai talveako jo ajattelit?
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 24.06.08 - klo:19:31 »

Aika ison hauen voi ihan normi vermeilläkin ylös saada. Vaatii vaan vähän kärsivällisyyttä. Itse olen pilkkinyt sellasella kympin arvosella pienellä kelalla tai normaalilla tasurivavalla, jossa on vähän järeämpää siimaa. Tosin koskaan ei ole vielä pari kiloista isompaa tarttenut alkaa pilkillä väsyttelemään..

Meinasitko nyt kesällä veneestä pilkkiä vai talveako jo ajattelit?

ihan talvea ajattelin. En tykkää venepilkkimisestä Hymyilee leveästi ajattelin että nyt vois saada jostain jotain vermeitä halvalla kun ei oo sesonki-aika.
LakeBodom
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 17.08.08 - klo:18:50 »

Itselläni oli viime talven tuollainen mikrohyrrä. Sanotaan, että ihan tosi jees setti.
Enstalvena laitan kyllä Ambassadeur 6000 - kelan, saa hieman lisää vääntövoimaa.

* haukipilkille.jpg (24.17 kilotavua, 300x225 - tarkasteltu 1630 kertaa.)
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 18.08.08 - klo:16:10 »

Itselläni oli viime talven tuollainen mikrohyrrä. Sanotaan, että ihan tosi jees setti.
Enstalvena laitan kyllä Ambassadeur 6000 - kelan, saa hieman lisää vääntövoimaa.

Mulla oli tuollainen samannäköinen, mutta en tykännyt siitä yhtään. Mielummin perinteisellä kelalla ja käsin väsyttelen haukiakin Iskee silmää Viimein siitä kampikin joutui hukkaan, joten se on roskiin menoa vaille valmis kela..
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 02.11.08 - klo:21:18 »

Kertokaas te hauen pilkkijät, että kun lähette haukea hakemaan niin laitatteko jotain peruketta siiman jatkoksi, suojaamaan krokotiilin hampailta??
tonko__
Vieras
« Vastaus #7 : 09.11.08 - klo:19:49 »

Kertokaas te hauen pilkkijät, että kun lähette haukea hakemaan niin laitatteko jotain peruketta siiman jatkoksi, suojaamaan krokotiilin hampailta??

kyllä. sehä on melkein itestään selevyys..  Iskee silmää
ollimaha

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 09.11.08 - klo:22:08 »

kyllä. sehä on melkein itestään selevyys..  Iskee silmää

Tarkoitus oli vähän kysellä että minkämoisia ratkaisuja ootte tehnyt. Onko ihan teräsperuke, vai ootteko itte tehneet perukesiimasta siihen perukkeen.
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: