Äänestys
Kysymys: Paras valmistajasi mielestäsi on...
Abu - 66 (25.5%)
Yasuco - 0 (0%)
Shakespeare - 17 (6.6%)
Shimano - 111 (42.9%)
Storm - 0 (0%)
Daiwa - 24 (9.3%)
Okuma - 29 (11.2%)
Quantum - 2 (0.8%)
Viva - 2 (0.8%)
Penn - 3 (1.2%)
Kinetic - 1 (0.4%)
JN - 0 (0%)
Fladen - 4 (1.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 235

Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Neuvoja kelan valintaan

(Luettu 116833 kertaa)
lahna95

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #105 : 10.07.11 - klo:18:59 »

Kokemusta on Shimanosta, Okumasta ja Abusta. Vetokelojen ykkönen on ehdottomasti Abu, ei epäilystä. Haspeleista paras kelan valmistaja on mielestäni Okuma, lähinnä Trion ansiosta. Shimanon halpishaspeli on edelleen varakelana, elikkä pitkäikäinen kela on. Ominaisuuksiltaan hintaan nähden Okuma voittaa Shimanon.

KKalapoika567

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #106 : 10.07.11 - klo:21:20 »

kyllä shimanon rarenium CI4 on paras!! okuma tekee kans pennin kanssa laatua Hymyilee leveästi

Jos uistimia ei jää pohjaan nii et saa kalaakaan!
Braven

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #107 : 10.07.11 - klo:22:56 »

kyllä shimanon rarenium CI4 on paras!! okuma tekee kans pennin kanssa laatua Hymyilee leveästi

Komppaan! Mulla Stradic CI4, eli melkeen sama kela. Kyllä pelaa ja on mukava käyttää.
Revontuli
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #108 : 10.07.11 - klo:23:20 »

Kokemusta ei ole saman hintaluokan keloista. Omistan Shimanon, Abun ja Shakespheren.
Shimano kallein, Shakesphere halvin. Shakesphere on uusin, ja siitä ei ole oikein kokemusta.
Shimano on toiminut parhaiten, onkohan ihme kun on kalleinkin.( Maksanut luultavasti setti ~80€)
Abu on toiminut -Ok-, kelasta läystyy jatkuvasti kammen toisella puolella oleva napukka, joka pitää sen kammen kiinni. (Setti maksanut ~40€)
Shakesphere on toiminut hyvin tähän asti, yksi käyttökerta, joten en voi vielä antaa oikein palautetta.(Kela maksoi 15€ siksipä ostinkin)
 Kokemusten perusteella paras: Shimano.

Kun itse tekee, niin saa mitä tulee.
KKalapoika567

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #109 : 24.07.11 - klo:00:11 »

Komppaan! Mulla Stradic CI4, eli melkeen sama kela. Kyllä pelaa ja on mukava käyttää.
CI4 sarjan kelathan eivät mitään halpoja pelejä olekkaan (300-400e) mutta laadusta kannattaa maksaa Hymyilee ja jos hyvin käyttää niin kestää kuulemma parhaimmillaan eliniän Järkyttynyt
timex
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #110 : 17.08.11 - klo:04:17 »

Tarttis hommata uusi avokela ja olen vähän kattellu tollasta Patriotin Ambidex Shadowta niin oisko kellää tietoa / kokemusta,
rapala_
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #111 : 17.08.11 - klo:06:02 »

Mikä ois hinta suositus? Vähän helmpompi auttaa jos tietäs.  Iskee silmää
Niemis
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #112 : 17.08.11 - klo:06:21 »

Itse olen ollut okumaan tyytyväinen. Hinta/laatu suhde hyvä.

timex
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #113 : 17.08.11 - klo:15:43 »

kuutisenkymppiä, olis näin loppukesän budjettiin sopiva
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #114 : 17.08.11 - klo:15:52 »

http://kalastus.hongkong.fi/fi/kelat/avokelat/c/11901/#SA_1276690246644*SA_1276690246644_Etujarru&0&68&page_1

Tuossa on honkkarin verkkokaupan tarjonta hintaluokassa. Ja etujarrulla.

http://kalastus.hongkong.fi/fi/kelat/avokelat/okuma-cimeron-pro-avokela/p/39002/

Ja tuota nyt äkkiä voisin sanoa ihan varteen otettavaksi vaihtoehdoksi, varsinkin kun saa tuolla klubi edulla alta neljänkympin.

Dafag did I just said...
Percho

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #115 : 22.08.11 - klo:21:35 »

Tarttis hommata uusi avokela ja olen vähän kattellu tollasta Patriotin Ambidex Shadowta niin oisko kellää tietoa / kokemusta,
En todellakaan voi suositella tuota kelaa. Itsellä kesti hieman vajaa puoli vuotta jonka jälkeen lähes kaikki ruuvit tippuivat yms. muuta vikaa tuli. Älkää ostako Patriot Ambidex Shadowia!!!  Epävarma

COME BACK!!! ; )
Hoplaa
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #116 : 22.08.11 - klo:21:40 »

Allekirjoitan tuon Barran esityksen tuosta cimeron pro:sta. Kokemusta ei tosin ole kuin tältä kesältä (koossa 40) mutta pelittänyt kyllä tähän mennessä loistavasti. Ja tuo hinta kanta-asiakkaalle...huhhuh... Hymyilee leveästi Suosittelen.

rantarosvo
Vieras
« Vastaus #117 : 23.08.11 - klo:11:38 »

Minkä kokoluokan vehjettä oot aatellu? Kannattaa näin "loppukesästä" kattella vähän tajouksiakin, saattaa saada hyvinkin yli satasen kelan tuohon budjettiin sopimaan - se että onko moiselle tarvetta on sitten oma päätös Hymyilee

Noista Okuman keloista on ollu paljon hyvää juttua, ite kun kaupassa vähän moisella kelailin niin tuntui melko "kookkaalta". Pitkä kampi yms. Muuten ihan passelin oloisia pelejä. Itellä käytössä Abun ja Shimanon kela ja tähän mennessä kokemukset on sellaiset, että Shimanon kela on himpun verran "laadukkaamman" oloinen. Rullailee huomattavasti mukavammin ja on jämymmän oloinen ku Abu. Tosin ovat eri kokoluokkaa, ja vähän eri hintaluokasta, mutta noin yleiskuvallisesti.

Kannattaa käydä jossain liikkeessä vähän kelailemassa noilla mahdollisilla vaihtoehdoilla. Siitä saa aika hyvän yleiskuvan ku pääsee käpistelemään moisia, eikä tarvi kuvan ja speksien perusteella ostaa..
Jokipoika
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #118 : 10.09.11 - klo:11:48 »

Okuman Cimeron Prosta olen kertoillut täällä useampaan otteeseen, tiivistänkin nyt:

Kokemuksia kolmesta kelasta (2x CIP-40 ja 1x CIP-15), joista vanhin on kohta kolme vuotta vanha ja nuoremmat on parivuotiaita. Kalastus on tapahtunut niin järvillä, koskella, kuin merellä. Merellä pääasiallisesti ja yhdenkään reissun jälkeen en ole noita huoltanut millään tavalla, en edes huuhtelemalla maavedellä. Ominaisuudet on kohdallaan, varapuola on mukana ja jarru on hyvä, sekä helposti säädettävissä.

Eilen (9.9.2011) tehty ensimmäinen huolto tuohon vanhimpaan kelaan. Paljon pientä osaa tottakai, mutta looginen huoltaa ja maltilla, sekä tarkkuudella selvisi. Sisällä ei syöpymiä, ei viallisia laakereita/tms.

Putsasin enimmät moskat, iskin uudet rasvat sisään ja pistin nippuun. Josko sillä taas kalastais muutaman vuoden?

Näyttäkää mulle Shimanon kela tuosta hintaluokasta, joka toimii kevät-talven pakkasilla koskella ja kestää merellä sitä rääkkiä, mitä se on meikäläisen kanssa saanut sietää.

http://koukkukaislikossa.blogspot.com/
KOUKA-Team´s CEO

©MUISTI-Uistin Mark I©

"Listen son, this aint no icehockey. This is a lifetime deal"
peruke96

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #119 : 11.09.11 - klo:10:08 »

Pflueger Asaro on aika hyvä. Itsellä on viime syksystä ollu sellanen ja hyvin toimii. Herkkä kelaus, tasanen jarru ja muutenkin tosi asiallinen kela. Ovh ~60€ mutta alennuksesta voip saada paljonkin halvemmalla.

Vastuu on täysin lukijalla.
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: