Äänestys
Kysymys: Paras valmistajasi mielestäsi on...
Abu - 66 (25.5%)
Yasuco - 0 (0%)
Shakespeare - 17 (6.6%)
Shimano - 111 (42.9%)
Storm - 0 (0%)
Daiwa - 24 (9.3%)
Okuma - 29 (11.2%)
Quantum - 2 (0.8%)
Viva - 2 (0.8%)
Penn - 3 (1.2%)
Kinetic - 1 (0.4%)
JN - 0 (0%)
Fladen - 4 (1.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 235

Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 [10] 11 12   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Neuvoja kelan valintaan

(Luettu 116837 kertaa)
fisustaja92
*****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #135 : 13.11.11 - klo:20:37 »

Tosiaan olipa hyvä että sanoit ton Hymyilee leveästi mutta kela edelleen vähä hakusessa

Tämän jos ostat niin tuskin petyt. Jos tuon kertaa saa puoleen hintaan eli ~80€.

Laitoksesta karannut rantahörhö.
Pontifex
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #136 : 18.11.11 - klo:17:25 »

Okuma Trio. Oon ennenkin tätä kelaa ylistänyt, mutta hinta/laatusuhde on paras näkemäni. Kestää kovaakin rääkkiä vikisemättä, eikä vaadi paljoa huoltoa. Kaikin puolin tyylikäs ja jämäkkä kela, mukava kelata (9/1 kuulalaakeria!!!) Etujarrullinen täytyy joka tapauksessa kelan olla.
Omasta mielestänikin se oli todella hyvä kela, mutta minulla se vain teki järkyttävän paljon sotkuja.. Vaihdoin siiman merkkiä, kuitusiimaa kuitenkin käytin. Mistäköhän se johtui? Lisäsin ja vähensin niitä "lätysköjä" puolan alla, mutta silti se yleensä jätti ainakin yhden ylimääräisen lenkin muun siiman alle ja myöhemmin siitä tuli sotku Epävarma
ThC²
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #137 : 19.11.11 - klo:19:52 »

Omasta mielestänikin se oli todella hyvä kela, mutta minulla se vain teki järkyttävän paljon sotkuja.. Vaihdoin siiman merkkiä, kuitusiimaa kuitenkin käytin. Mistäköhän se johtui? Lisäsin ja vähensin niitä "lätysköjä" puolan alla, mutta silti se yleensä jätti ainakin yhden ylimääräisen lenkin muun siiman alle ja myöhemmin siitä tuli sotku Epävarma

Mulla sama kela ja alussa sama onkelmakin. Oon siinä käyttänyt 3 eri kuitusiimaa; Fireline 0.15, Whiplash 0.15 (todellisuudessa lähemmäs 0.3) ja sitten Sufix 832 0.15. Näistä tuo Fireline teki aivan pirusti niitä lenkkejä. Whiplash sitten vain muutamia hassuja. Ja parhaiten on toiminut tuo nykyinen Sufix, sillä ei ole tullut ainuttakaan lenkkiä. No yhden kerran teki jigatessa, mutta se oli käyttäjän vika... Säätelin myös niillä "lätysköillä" puolauksen, tosin nyt tuo siima puolautuu hiukan painottuen puolan alaosaan, mutta siimalenkkejä ei enää ole tullut.

Edit (1.8.2012): Päivityksenä viestiini että eipä toiminut tuo Sufix, eikä mikään muukaan siima. 4 kuidulla (0.15) ja yhdellä monolla (0.28) on kokeiltu ja kaikilla tulee syheröitä. Parhaiten toimi mono ja Power Pron kuitu.

Janzzki
Vieras
« Vastaus #138 : 06.01.12 - klo:16:38 »

Shimano AX4000RB avokelasetti- minkälainen, onko kestävä yms.?
EräKarhu
Vieras
« Vastaus #139 : 06.03.12 - klo:21:33 »

Joo voi panna vaikka lukkoon koko foorumin,nyt on käytössä 2500 fa shimano nexave.



Ite petyin  shimano neksaveen ja möin pois . Sanka oli huteran tuntuinen, Jarru ei ollut hyvä. Ja muutenkin jäi paha maku suuhun, Tykkään ite abusta!!! Pusu   Ja oon nyt hommaamassa abu garcia soörn stx10  Cool
tompson82
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #140 : 06.03.12 - klo:22:26 »



Ite petyin  shimano neksaveen ja möin pois . Sanka oli huteran tuntuinen, Jarru ei ollut hyvä. Ja muutenkin jäi paha maku suuhun, Tykkään ite abusta!!! Pusu   Ja oon nyt hommaamassa abu garcia soörn stx10  Cool


Oliskohan ollu "maanantai malli", itellä ollut tuo nexave 4000fb kela käytössä 3 vuotta ja ei ole mitään ongelmaa ollut millään osa-alueella. Jarrukin käsitteli paria lohta varsin mallikkaasti.

Ja kyselyyn vastatakseni olen hyvin vannoutunut shimanon kannattaja. muutaman kerran kokeillut muita (daiwa ja abu joiden mallia en nyt äkkisellään muista) mutta mennyt hermo esim. luokattomaan puolaukseen ja jarrun surkeaan toimintaan..

*SHIMANO*
KKalapoika567
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #141 : 07.03.12 - klo:22:56 »


Oliskohan ollu "maanantai malli", itellä ollut tuo nexave 4000fb kela käytössä 3 vuotta ja ei ole mitään ongelmaa ollut millään osa-alueella. Jarrukin käsitteli paria lohta varsin mallikkaasti.

Ja kyselyyn vastatakseni olen hyvin vannoutunut shimanon kannattaja. muutaman kerran kokeillut muita (daiwa ja abu joiden mallia en nyt äkkisellään muista) mutta mennyt hermo esim. luokattomaan puolaukseen ja jarrun surkeaan toimintaan..
Joo.. itekki just kokeillu tuota juuri kyseistä nexavea ja komppaan eräkarhun arvostelun.. ei ihan tyypillistä shimanoa. Mutta kuitenkin Shimano on se kärkinimi meikäläisen listassa ja muutosta tuskin tulee käyttö kelaan. Tosin mulla on Daiwan RSi 2000 vara kelana ja nyt on ollu talvella käytössa rankasti ootto-ongessa ja on kyllä kestäny pakkaset tosi hyvin. Ja Okumaa on hyrräkelana.

Jos uistimia ei jää pohjaan nii et saa kalaakaan!
Vaparengas
Vieras
« Vastaus #142 : 30.07.12 - klo:20:56 »

Onko kokemuksia Penn Battlesta? Ainakin tuo Honkkarin sivuilla myytävä Battle on jämerän näköinen.Mä oon nyt Shimanon ja Pennin vaiheilla.Battle näyttää kestävältä ja jämerältä,Shimanossa taas on kaikkia hienoja ominaisuuksia.Onko tuo Battle kuitenkin hyvä ostos?
rantarosvo
Vieras
« Vastaus #143 : 30.07.12 - klo:22:58 »

Onko kokemuksia Penn Battlesta? Ainakin tuo Honkkarin sivuilla myytävä Battle on jämerän näköinen.Mä oon nyt Shimanon ja Pennin vaiheilla.Battle näyttää kestävältä ja jämerältä,Shimanossa taas on kaikkia hienoja ominaisuuksia.Onko tuo Battle kuitenkin hyvä ostos?

Ite pyöräytin ohimennen pari kierrosta Battlea muuan liikkeessä käydessä ja tuntui ihan passelilta kelalta, jos vain suinkin ko. kelan paikan päältä löytää, niin kannattaa käydä hipelöimässä. Nämä Shimanon hienot ominaisuudet lienevät noita hienoja keksittyjä sanoja? Siinä missä Pennissä on kampi niin Shimanossa on SuperMegaPowerHandle II Hymyilee Ei ole siis tarkoitus parjata Shimanoa (ite Shimanosta pidän paljon), mutta ei kannata hienojen sanojen takia kelaa ostaa Hymyilee
Vaparengas
Vieras
« Vastaus #144 : 31.07.12 - klo:14:25 »

Ei mullakaan oo mitään Shimanoa vastaan.Battle vaan tuntuu niin jämerältä ja kestävältä ainakin netin perusteella.Ei kai se Penn mikään karvalakkimalli ole? Pyörittää silmiään
Avvk
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #145 : 12.07.13 - klo:09:27 »

Paras kela on Abu garcia ja shakespeare Hymyilee

Kalamies ilman kaloja.
Dj_God
****

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #146 : 12.07.13 - klo:22:34 »

Paras kela on Abu garcia ja shakespeare Hymyilee

Tarkkoja malleja ja kunnon perusteluja sekä käyttökokemuksia niitä tukemaan. Pelkästä valmistajasta ei saa paljoa irti.


The Optimist thinks this is the best of all possible worlds. The Pessimist thinks the Optimist may be correct.
elmex
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #147 : 20.04.14 - klo:18:47 »

Shimano sienna halpaa kuin saippua ja kokoja löytyy ja vielä kaupanpäälle se toimii

Kalastus ei ole harrastus, vaan elämäntapa:-):-)
Braven
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #148 : 25.04.14 - klo:13:50 »

Hintaluokka määrää. Haspeliksi Shimano, hyrräksi Shimano tai Daiwa.
Haspeleita saa n. 100-150 € jo melko hyviä. Heittohyrrien, joilla voi oikeasti heittää alle 20g vieheitä, alkaa parin sadan nurkilta. Uus Curado I vaikuttaa mielenkiintoiselta.
lihapiirakka
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #149 : 25.04.14 - klo:14:02 »

jos vähänkää kalastaa niin en mitään halpista lähtis ostamaan.. vähintään joku 50 - 80e hintaluokassa löytää jo hyviä haspeleita.
Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 [10] 11 12   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines