Äänestys
Kysymys: Paras valmistajasi mielestäsi on...
Abu - 66 (25.5%)
Yasuco - 0 (0%)
Shakespeare - 17 (6.6%)
Shimano - 111 (42.9%)
Storm - 0 (0%)
Daiwa - 24 (9.3%)
Okuma - 29 (11.2%)
Quantum - 2 (0.8%)
Viva - 2 (0.8%)
Penn - 3 (1.2%)
Kinetic - 1 (0.4%)
JN - 0 (0%)
Fladen - 4 (1.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 235

Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 [9] 10 11 12   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Neuvoja kelan valintaan

(Luettu 116837 kertaa)
ProKalastaja99
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #120 : 13.09.11 - klo:20:49 »

Itse suosittelen tuota kelaa http://kalastus.hongkong.fi/fi/kelat/avokelat/daiwa-crest-avokela/p/22515/.

Tuleeko kalaa? Minulla on jo monta!
lahna95
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #121 : 14.09.11 - klo:06:25 »

Okuma Trio. Oon ennenkin tätä kelaa ylistänyt, mutta hinta/laatusuhde on paras näkemäni. Kestää kovaakin rääkkiä vikisemättä, eikä vaadi paljoa huoltoa. Kaikin puolin tyylikäs ja jämäkkä kela, mukava kelata (9/1 kuulalaakeria!!!) Etujarrullinen täytyy joka tapauksessa kelan olla.

Niemis
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #122 : 14.09.11 - klo:06:34 »

Okuman trio on kyllä hintaluokassaan loistavasti toimiva kela. Itsellä toista kautta mukana ja kalareissuja on kertynyt paljon, mutta kelasta sitä ei kyllä huomaa. Suosittelen.

Valpa98
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #123 : 17.10.11 - klo:21:32 »

Okuma Trio. Oon ennenkin tätä kelaa ylistänyt, mutta hinta/laatusuhde on paras näkemäni. Kestää kovaakin rääkkiä vikisemättä, eikä vaadi paljoa huoltoa. Kaikin puolin tyylikäs ja jämäkkä kela, mukava kelata (9/1 kuulalaakeria!!!) Etujarrullinen täytyy joka tapauksessa kelan olla.
    samaa mieltä!
Christian
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #124 : 17.10.11 - klo:23:36 »

Tuo Okuman Cimeron Pro kela on kyllä tuolla honkkarin jäsentarjouksella aivan lyömätön hinta-laatusuhteessa. Itselläni on tuo CIP20 ja suht. vähin kokemuksen voin sanoa, että ihan ok kela. Ei ainakaan ole huono valinta tuon alennuksen takia.

Muutoin olen Shimanon kelojen ystävä. Hinta ei ole ehkä halvin, mutta Shimano on Shimano.

"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
laitela
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #125 : 13.11.11 - klo:19:41 »

Mikähän kela ois hyvä kun aikoisin nakella painavempia vieheitä? Siis tommosia 30-80g uistimia oon aatellu. Vapana ois tommonen Patriot Jerk-It hyrräkelavapa jonka viehesuositus on 28-84g ja pituus 180cm. Vapaa minulla ei siis vielä ole mutta tuo vaikuttaisi sopivalta. Eli siis mikä kela? Voiko käyttää avokelaa? Mitä kelaa ehdottaisitte? hinta sais olla ehkä max. joku 100€

agu 182
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #126 : 13.11.11 - klo:19:43 »

jos ajattelet jerkkivapaa hommata, ja viehepainosi ovat jerkin luokkaa, niin suosittelisin sinulle hyrräkelaa. Jos et sitä huoli, niin toinen vaihtoehto olisi mahdollisimman iso haspeli. Iskee silmää
agu 182
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #127 : 13.11.11 - klo:19:45 »

Merkkihän riippuu siitä paljonko rahaa on siihen valmis käyttämään ja mihin on mieltynyt. itse suosittelisin sinulle jotakin shimanon hyrrää.
laitela
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #128 : 13.11.11 - klo:20:04 »

Ok. Hyrrää minulla ei ole ikinä ollut joten olis hyvä tietää että mikä ois hyvä näin heittokalastukseen. Voin yhtä hyvin käyttää kyllä avokelaakin.
KABANOSSI
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #129 : 13.11.11 - klo:20:06 »

Itse lähtisin haspelilla.
laitela
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #130 : 13.11.11 - klo:20:15 »

Mutta mikä haspeli ois semmonen jolla ois hyvä heittää nuita 30-80g viehetä?
fisustaja92
*****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #131 : 13.11.11 - klo:20:24 »

Mutta mikä haspeli ois semmonen jolla ois hyvä heittää nuita 30-80g viehetä?


Semmonen missä lukee Shimano 4000. Mieluusti takaliikkeetön kampi. Jollain huntilla saa todennäköisesti pitkäikäisenkin, ite jerkkailin 25€ rimpulalla viime syksyn  Hymyilee leveästi

Laitoksesta karannut rantahörhö.
Sohjokauha
Vieras
« Vastaus #132 : 13.11.11 - klo:20:27 »

Mikähän kela ois hyvä kun aikoisin nakella painavempia vieheitä? Siis tommosia 30-80g uistimia oon aatellu. Vapana ois tommonen Patriot Jerk-It hyrräkelavapa jonka viehesuositus on 28-84g ja pituus 180cm. Vapaa minulla ei siis vielä ole mutta tuo vaikuttaisi sopivalta. Eli siis mikä kela? Voiko käyttää avokelaa? Mitä kelaa ehdottaisitte? hinta sais olla ehkä max. joku 100€

sun kannattais ottaa avokelavapa avokelalle eikä hyrräkelavapa, esim jos tuota patriotin Jerk-ittin haluaisit niin osta se avokelavapana         tässä http://kalastus.hongkong.fi/fi/vavat/avokelavavat/patriot-jerk-it-avokelavapa/p/16137/

ps:hyrrällä kelataan yläpuolelta niin vavassa on sormelle paikka,jota paikkaa ei ole avokelassa
laitela
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #133 : 13.11.11 - klo:20:29 »

Mistähän tuota kelaa saisi kun ei näyttänyt honkkarissa olevan? Tai oisko joku kela hyvä mitä saa honkkarista?
laitela
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #134 : 13.11.11 - klo:20:30 »

sun kannattais ottaa avokelavapa avokelalle eikä hyrräkelavapa, esim jos tuota patriotin Jerk-ittin haluaisit niin osta se avokelavapana         tässä http://kalastus.hongkong.fi/fi/vavat/avokelavavat/patriot-jerk-it-avokelavapa/p/16137/

ps:hyrrällä kelataan yläpuolelta niin vavassa on sormelle paikka,jota paikkaa ei ole avokelassa

Tosiaan olipa hyvä että sanoit ton Hymyilee leveästi mutta kela edelleen vähä hakusessa
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 [9] 10 11 12   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines