Kylä se avokelalla paremmin onnistuu kuin umpikelalla, avokelassa matkaa voi säätää melko vapaasti. Tietysti pelkkään uistelu-tarkoitukseen kannattaa jo harkita hyrrää, ellei sitten halua heitellä.
Hyvin se onnistuu umpikelallakin ei mitään heikkoo. En oikein tykkää käyttää avoa uistelussa, koska siihen ei saa kovin vahva/paksua siimaa. Tai saahan siihen mutta se menee sotkuun jos laittaa esim, 40 siiman. Mutta muuten onnistuu.