ETUSIVU
VIDEOT
KUVAT
KALAT
KALAPAIKAT
MÖKIT
UISTIMET
KESKUSTELU
KALASTAJAT
HAKU
Keskustelu
Ohjeet
Kalenteri
Kalastus keskustelu
Kalastusmuodot
Vetouistelu
Kuhan uistelu
Sivuja:
1
...
4
5
6
7
[
8
]
9
10
Siirry alas
Tulostusversio
Kuhan uistelu
(Luettu 146355 kertaa)
aHy
0
Poissa
Vs: Kuhan uistelu
«
Vastaus #105 :
27.07.11 - klo:19:24 »
Lainaus käyttäjältä: Acke - 27.07.11 - klo:18:34
Itse jatkan kuhan uistelukautta elokuun loppuun saakka.
Pitänee siis tulevina viikkoina pyytää Ahdilta kuhia. Tack!
Wildcard
Vieras
«
Vastaus #106 :
28.07.11 - klo:09:05 »
Moikka!
Olen uusi foorumilla joten ajattelin hieman valottaa omaa kuhan kalastusta sekä jakaa joitakin vinkkejä mikäli joku niitä sattuu tarvitsemaan.
Olen uistellut lähinnä Lahden Vesijärvellä. Vesi veskulla on lähinnä vihertävän sameaa. Eli ei siis käsitykseni mukaan aivan optimaalista kuhalle. Käsitykseni mukaan kuhaa saa parhaiten tummavetisistä kirkkaista järvistä. Lähistöllä olevassa Päijänteessä sekä Hämeenkosken Pääjärveltä löytyisi juurikin tällaista tummaa ja kirkasta vettä. Mutta aika ei ole vielä riittänyt sinne saakka lähteä.
Veneenä on tällä hetkellä bellan retkivene, joten kalusto on lähinnä pelkkiä vapoja ilman plaanareita ja takiloita. Yleensä vedossa on 3-4 vapaa.
Paikka jossa olen uistellut on karttalinkin alla:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=423112&n=6768659&scale=40000&tool=siirra&width=600&height=600&lang=fi
Pääasiallinen vetolinja on enonsaaren vasemmalta puolelta Messilän rannasta kohti Siikasalmea. Olen pääasiallisesti vetänyt noin 3-5 metrin vedessä reitin vasenta laitaa, melko lähellä Häyhtöä ja Puolasaarta. Mutta nyt viimeaikoina olen vetänyt lähempänä Enonsaarta enemmänkin Messilästä kohti Kiviniemen kärkeä kohti jolloin myös syvyys on kasvanut. Ajatuksena paikan vaihdolle on ollut kokeilla vetää nk syvän reunasta, niillä välineillä mitä on veneessä.
Paikka on siinä mielessä hyvin porukan tiedossa, sillä aika usein paikalle pyörii useampikin uisteluvene.
Vetoaikana on ollut klo 03-07 välinen aika. Syönti yleensä loppuu noin 1-2 päiväkirkkauden tultua. Kuumina päivinä olen uistellut aamuöisin koska ainakaan tuosta paikasta ei kuumana kesäpäivänä tule kuhaa. Päivä reissut ovat siten osoittautuneet auringonotto reissuiksi.
Siiman jatkona olen käyttänyt lähinnä Lappiaa, Jesseä, Bomberia sekä Karikkoa. Uistimen värityksistä voisin sanoa sen verran että ehdottomasti parhaiksi väreiksi on osoittautuneet kirkkaan räikeät värit.
Lappian sivustoilta löytyy seuraavaa:
http://www.lappia.com/tuote/hauki/perusvar/perussiv.htm
Väreistä omassa käytössä ehdottomasti parhaiten on toiminut väri 120265. Vitsinä ostettu uistin on tuottanut hyvin isompaakin kuhaa järvestä. Lisäksi toiseksi paras 120308 on tuottanut myös Kuhia kivasti. Vähiten olen vetänyt kromi K1246 vaappua.
Jesseä sekä bomberia olen vetänyt vasta pari kertaa, ja niistä ei oikeata väriä ole vielä löytynyt. Joten niitä joutuu ihmettelemään vielä.
Bomberin väreistä löytyy Kirkas kormi jossa sininen salamaselkä, kirkas keltanen jossa oranssi maha ja salamaselkä sekä vihreäkeltainen jossa musta salamaselkä ja punainen vatsa.
Jesseltä hankin myös kirkkaita syvänne uistimia, mutta ei kovin hyviä tuloksia.
Karikon valikoimista:
http://www.karikkouistin.fi/karikko/varit.asp
Ehdottomasti paras on ollut nro 2 väritys joka on tuonut isompia kuhia mukavasti.
Se mitä tuolta veskulta on saatu, on sitten seuraavaa. Lähinnä kaikki Kuhat on 1-1,5kg välissä. kertaakaa en ole saanut yli 1,5kg kuhaa. Lähelle mittaa tulee noin 1-3 joka kerta, jotka heitetään sitten takaisin. Lähes joka kerta tulee siis ruokakalat.
Viimeaikoina on tehnyt mieli koittaa isompia Kuhia, joten olen alkanut laittamaan siimaan lisäpainoa, jotta uistimet saadaan 3-5m väliveteen. Nythän esimerkiksi Lappia ui suurin piirtein 1,5-2,5 välissä. Painoina olen käyttänyt 40g ja 60g puntteja noin 1m päässä uistimesta. Mutta nyt olisi tarkoitus että vedän puntin noin 5m päähän uistimesta.
Alustavien kokeilujen ansiosta on huomattu että pienemmät kuhat ovat jääneet pois, ja että kuhien saanti määrä on vähentynyt mutta koko on noussut, eli koko ajan paino on lähempänä 1,5 kg.
Joten tällaisia huomioita Lahden Vesijärveltä siis. Taas olis tarkoitus mennä ensiviikonloppuna pyörimään tuonne ja katsoa että miten kuha nappaa. Uusilla nikseillä siis.
JuhannusKala
0
Poissa
«
Vastaus #107 :
11.08.11 - klo:11:39 »
Lainaus käyttäjältä: Wildcard - 28.07.11 - klo:09:05
Moikka!
Olen uusi foorumilla joten ajattelin hieman valottaa omaa kuhan kalastusta sekä jakaa joitakin vinkkejä mikäli joku niitä sattuu tarvitsemaan.
Olen uistellut lähinnä Lahden Vesijärvellä. Vesi veskulla on lähinnä vihertävän sameaa. Eli ei siis käsitykseni mukaan aivan optimaalista kuhalle. Käsitykseni mukaan kuhaa saa parhaiten tummavetisistä kirkkaista järvistä. Lähistöllä olevassa Päijänteessä sekä Hämeenkosken Pääjärveltä löytyisi juurikin tällaista tummaa ja kirkasta vettä. Mutta aika ei ole vielä riittänyt sinne saakka lähteä.
Veneenä on tällä hetkellä bellan retkivene, joten kalusto on lähinnä pelkkiä vapoja ilman plaanareita ja takiloita. Yleensä vedossa on 3-4 vapaa.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=423112&n=6768659&scale=40000&tool=siirra&width=600&height=600&lang=fi
Pääasiallinen vetolinja on enonsaaren vasemmalta puolelta Messilän rannasta kohti Siikasalmea. Olen pääasiallisesti vetänyt noin 3-5 metrin vedessä reitin vasenta laitaa, melko lähellä Häyhtöä ja Puolasaarta. Mutta nyt viimeaikoina olen vetänyt lähempänä Enonsaarta enemmänkin Messilästä kohti Kiviniemen kärkeä kohti jolloin myös syvyys on kasvanut. Ajatuksena paikan vaihdolle on ollut kokeilla vetää nk syvän reunasta, niillä välineillä mitä on veneessä.
Paikka on siinä mielessä hyvin porukan tiedossa, sillä aika usein paikalle pyörii useampikin uisteluvene.
Vetoaikana on ollut klo 03-07 välinen aika. Syönti yleensä loppuu noin 1-2 päiväkirkkauden tultua. Kuumina päivinä olen uistellut aamuöisin koska ainakaan tuosta paikasta ei kuumana kesäpäivänä tule kuhaa. Päivä reissut ovat siten osoittautuneet auringonotto reissuiksi.
Siiman jatkona olen käyttänyt lähinnä Lappiaa, Jesseä, Bomberia sekä Karikkoa. Uistimen värityksistä voisin sanoa sen verran että ehdottomasti parhaiksi väreiksi on osoittautuneet kirkkaan räikeät värit.
Väreistä omassa käytössä ehdottomasti parhaiten on toiminut väri 120265. Vitsinä ostettu uistin on tuottanut hyvin isompaakin kuhaa järvestä. Lisäksi toiseksi paras 120308 on tuottanut myös Kuhia kivasti. Vähiten olen vetänyt kromi K1246 vaappua.
Jesseä sekä bomberia olen vetänyt vasta pari kertaa, ja niistä ei oikeata väriä ole vielä löytynyt. Joten niitä joutuu ihmettelemään vielä.
Bomberin väreistä löytyy Kirkas kormi jossa sininen salamaselkä, kirkas keltanen jossa oranssi maha ja salamaselkä sekä vihreäkeltainen jossa musta salamaselkä ja punainen vatsa.
Karikon valikoimista:
Ehdottomasti paras on ollut nro 2 väritys joka on tuonut isompia kuhia mukavasti.
Se mitä tuolta veskulta on saatu, on sitten seuraavaa. Lähinnä kaikki Kuhat on 1-1,5kg välissä. kertaakaa en ole saanut yli 1,5kg kuhaa. Lähelle mittaa tulee noin 1-3 joka kerta, jotka heitetään sitten takaisin. Lähes joka kerta tulee siis ruokakalat.
Viimeaikoina on tehnyt mieli koittaa isompia Kuhia, joten olen alkanut laittamaan siimaan lisäpainoa, jotta uistimet saadaan 3-5m väliveteen. Nythän esimerkiksi Lappia ui suurin piirtein 1,5-2,5 välissä. Painoina olen käyttänyt 40g ja 60g puntteja noin 1m päässä uistimesta. Mutta nyt olisi tarkoitus että vedän puntin noin 5m päähän uistimesta.
Alustavien kokeilujen ansiosta on huomattu että pienemmät kuhat ovat jääneet pois, ja että kuhien saanti määrä on vähentynyt mutta koko on noussut, eli koko ajan paino on lähempänä 1,5 kg.
Joten tällaisia huomioita Lahden Vesijärveltä siis. Taas olis tarkoitus mennä ensiviikonloppuna pyörimään tuonne ja katsoa että miten kuha nappaa. Uusilla nikseillä siis.
Tervetuloa vaan foorumille!
Sitä vaan mietin, että eikös Vesijärvi ole melkein ihanne, kerran sieltä on saatu SE-kuhakin? Ja omien tietojen mukaan (eli lukenut milloin mistäkin) kuha viihtyisi nimenomaan tummassa/sameassa vedessä. Tässä vielä linkki:
http://kalapedia.fi/index.php?title=Kuha
(ravinto ja elintavat)
KKalapoika567
0
Poissa
«
Vastaus #108 :
13.08.11 - klo:21:45 »
Lainaus käyttäjältä: Wildcard - 28.07.11 - klo:09:05
Moikka!
Karikon valikoimista:
tervetuloa vaan minunkin puolestani!
on hienoa että heti uusi tulokas aloittaa noin asiallisella tekstillä mikä on harvinaista
toivottavasti kohtaan törmään sinuun useammin tuollaisten tekstien ohella
tietosi näyttävät olevan aikalailla niinkuin kuhan uistelijalla pitää ollakin. itsekkin ajattelen pääasiassa samalla tavalla vaikka uistelenkin vähän, mutta tykkään lueskella juurikin foorumeita, kirjoja, tai katsoa vaikka ohjelmaa jossa tietoa annetaan.
ja uutta kannattaa aina kokeilla
Jos uistimia ei jää pohjaan nii et saa kalaakaan!
Wildcard
Vieras
«
Vastaus #109 :
27.04.12 - klo:07:17 »
Jaahas se kesä sitten lähenisi.
Tulevan sesongin tarkoituksena olisi tällä hetkellä jatkaa uistelua edelleen Vesijärvellä, samalla kalustolla kun aikaisempina vuosina. Tokihan kyllä uistimia tulee kesän aikana hankittua sekä kokeiltua.
Paikka pysyy näillä näkymin samana eli Vesijärvellä Messilän edustalla. Siitä vetolinja kohti Kiviniemen kärkeä.
Tosin kesän suunnitelmiin voi vaikuttaa myöskin Faijan saama "mörkö" vesijärven pohjoispäädystä Kajaanselältä pohjoisrannalta. Uistimeen oli sattunut tarttumaan 5,7 kg ja 84 cm mörkö kuha. Kuvia kyseisestä kapistuksesta oli, mutta puhelin ne imaisi perinteen mukaan. Yön juuri alkaessa ja hämärän laskeutuessa sattui tarttumaan syvän päältä 24cm pitkään Karikkoon.
Karttalinkki:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=416703&n=6779902&scale=40000&tool=pienenna&styles=normal&lang=fi&tool=pienenna&lang=fi&map.x=288&map.y=203
Ajatuksena on kuitenkin pyöriä pääsääntöisesti omalla alueella Messilän rannassa uusin kujein. Lähtökohtana on että taidan vetää tänä vuonna selkeästi isommilla uistimilla (siis 18-24 cm) entisten 12,14 ja 16 sijaan.
Lisäksi ajatus olisi että uistimia vietäisiin entistä syvemmälle punttien avulla. Käytännössä siis 60-80g punteilla. Eli siis syvemmälle noin 3-6 metrin väliin. Samalla myös ajolinjat pyritään viemään syvän ja matalikon reunalle. Näin otetaan selvää että nousevatko isot kalat todella syömään matalikon reunalle vai ei.
Vetoaikana olisi tarkoitus pitää edelleenkin aamuyö, mutta varmasti tulee myös kokeiltua tuota myöhäistä iltaa sekä alkuyötä.
Lisäksi ajatuksena olisi pitää hieman parempaa statistiikkaa saaliista. Nythän on menty lähinnä alamitta rajalla. Eli kaikki alamitan lähelle on heitetty takaisin, eikä niitä ole punnittu hirveämmin. Mutta nyt olisi tarkoitus että varsinkin veneeseen jäävät olisi tarkoitus aina mitottaa ja punnita.
Tälläsillä ajatuksilla siis tulevaan kauteen ja odottamaan joko kauppoihin tulisi hiljalleen Karikon, Lappian ja Bomberin uistimia. Näillä näkymin Jesse jää hiljalleen omaan rauhaan, eikä kyseistä härveliä paljon vedessä tulla uittamaan.
ThC²
0
Poissa
«
Vastaus #110 :
27.04.12 - klo:18:16 »
Lainaus käyttäjältä: Wildcard - 27.04.12 - klo:07:17
Jaahas se kesä sitten lähenisi.
Tulevan sesongin tarkoituksena olisi tällä hetkellä jatkaa uistelua edelleen Vesijärvellä, samalla kalustolla kun aikaisempina vuosina. Tokihan kyllä uistimia tulee kesän aikana hankittua sekä kokeiltua.
Paikka pysyy näillä näkymin samana eli Vesijärvellä Messilän edustalla. Siitä vetolinja kohti Kiviniemen kärkeä.
Tosin kesän suunnitelmiin voi vaikuttaa myöskin Faijan saama "mörkö" vesijärven pohjoispäädystä Kajaanselältä pohjoisrannalta. Uistimeen oli sattunut tarttumaan 5,7 kg ja 84 cm mörkö kuha. Kuvia kyseisestä kapistuksesta oli, mutta puhelin ne imaisi perinteen mukaan. Yön juuri alkaessa ja hämärän laskeutuessa sattui tarttumaan syvän päältä 24cm pitkään Karikkoon.
Karttalinkki:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=416703&n=6779902&scale=40000&tool=pienenna&styles=normal&lang=fi&tool=pienenna&lang=fi&map.x=288&map.y=203
Ajatuksena on kuitenkin pyöriä pääsääntöisesti omalla alueella Messilän rannassa uusin kujein. Lähtökohtana on että taidan vetää tänä vuonna selkeästi isommilla uistimilla (siis 18-24 cm) entisten 12,14 ja 16 sijaan.
Lisäksi ajatus olisi että uistimia vietäisiin entistä syvemmälle punttien avulla. Käytännössä siis 60-80g punteilla. Eli siis syvemmälle noin 3-6 metrin väliin. Samalla myös ajolinjat pyritään viemään syvän ja matalikon reunalle. Näin otetaan selvää että nousevatko isot kalat todella syömään matalikon reunalle vai ei.
Vetoaikana olisi tarkoitus pitää edelleenkin aamuyö, mutta varmasti tulee myös kokeiltua tuota myöhäistä iltaa sekä alkuyötä.
Lisäksi ajatuksena olisi pitää hieman parempaa statistiikkaa saaliista. Nythän on menty lähinnä alamitta rajalla. Eli kaikki alamitan lähelle on heitetty takaisin, eikä niitä ole punnittu hirveämmin. Mutta nyt olisi tarkoitus että varsinkin veneeseen jäävät olisi tarkoitus aina mitottaa ja punnita.
Tälläsillä ajatuksilla siis tulevaan kauteen ja odottamaan joko kauppoihin tulisi hiljalleen Karikon, Lappian ja Bomberin uistimia. Näillä näkymin Jesse jää hiljalleen omaan rauhaan, eikä kyseistä härveliä paljon vedessä tulla uittamaan.
On komeat mitat isäsi saamalla kalalla ollut. Tuo ottivaappu on kyllä mun mielestä melko erikoinen...
Noin yleiseti sanoisin, että pitäydy vaan vielä niissä 11-15cm vaapuissa, ainakin osaksi. Nuo 18 ja 24cm on kuitenkin raskaan haukisarjan kapuloita. Kuhalla kun tuo saaliskalan koko ei juurikaan kasva kuhan koon mukaan, kuten hauella tekee. Se on ihan tutkittu juttu ja myös kaikki parhaimmat ja suosituimmat kuhavaaput ovat juurikin 11-13cm. Saman ilmiön todistaa myös KS.comin
kalahaku
, kun pistää sinne hakuun kuhat, sorttaa suurimmat alkuun ja käy läpi saama uisteita.
Itse uitin viime kesänä ekan kerran 13cm Karikkoja ja ne syrjäytti kyllä Jesset, Merimetsot ja sun muut sen jälkeen. Kappalemäärä ja keskipaino kasvoi selkeästi verrattuna em. uisteihin, suurin oli kyllä "vain" 3,7kg ja sekin sattu kaverin siimaan...
Muuta Karikolla sekin tuli. Eli suosittelen tuota 13cm mallia kuhavaapuksi.
Mun vesillä on sellainen kohta jossa niemenkärki ja saari muodostaa n. 50m leveän kapeikon. Siinä niemen ja saaren välissä on 3-5m vettä, mutta vähän matkan päästä selälle päin tulee jyrkkä penkka reiluun 20m asti. Siinä kun pyörii penkan reunaa selän kautta ympäri, niin joka kierroksella oli penkan kohdalla kala kiinni, joskus useampi. Tämä aina iltaisin, kun syönti pinnasta alkoi. Jostain kumman syystä tuosta kohtaa en saanut yhtään mittakalaa (50cm), vaikka niitä useampi kymmen siitä veneeseen nostettiin. Kaikki viime kesänä saamani yli 50cm kuhat (joita ei kyllä montaa ollu) tuli syvän (15-20m) päältä.
Ei ole tullut uisteltua oikeestaan muulloin kuin illalla ja alkuyöstä. Yleensä järvelle mentyä tulee laitettua uisteet haravoimaan eri syvyyksiä n. 15m ylöspäin. Sitten vaihtelee välillä syvyyksiä ja uisteita, kunnes/jos tapahtumia löytyy ja sitten uisteet likelle ottisyvyyttä. Kuitenkin pääsääntöisesti alkuillasta uisteet syvällä ja illan edetessä nostellaan pintaa kohti. Usein käynnyt niinkin, että iltapäivä/alkuilta vedetty tyhjää ja vasta alkuyöstä alkanut pinnansta (1-7m) syömään.
Jostain syystä ei noita kuhia saa kuin keskikesällä (kesäkuun puolväli - elokuun puolväli). Tavoitteena onkin tänä vuonna tavoitta kuhat aikasemmin, sekä etenkin keksiä kuinka tuota kautta saisi venytettyä ainakin syyskuun loppuun. Nyt kun tuppaa tuo kuhan saanti loppumaan kuin seinää elokuun aikana. Hommasin kyllä jigivermeet tätä ongelmaa varten, mutta olisi kiva uistellenkin niitä vielä saada.
Eipä siinä, onnea kesän koitoksiin ja kireitä!
junnari
Vieras
«
Vastaus #111 :
20.05.12 - klo:21:05 »
--Tuosta keväällä uistelusta.
Itse olin eilen uistelemassa haukea selällä joka oli n. 9-7m syvä. Syvänteen keskellä oli n. 4m matalikko ja vedin sen yli 13 cm karikolla (väri 31
)ilman painoa ja sain n. kilon kuhan ja aika oli keskellä päivää n. klo 14!!!
jese86
0
Poissa
«
Vastaus #112 :
25.05.12 - klo:14:50 »
Ciao, olenko nyt ymmärtänyt oikein tämän kuhan kevätkalastuksen? Kalastan Vesijärvessä Lahdessa ja kuhat pitäisi tavoittaa poukamista missä on 4-6m vettä? Ei siis avoseliltä jossa syvyys menee 10m-->
Olen viikon verran uistellut siellä sun täällä ja luotaimen mukaan kala liikkuu n.12m syvyydessä suurimmaksi osaksi.. veden lämpötila oli eilen 14astetta. Ja poukamista on noussut vain haukea, ylläri
Jessellä olen enimmäkseen vetänyt, tänään ostin valk.sin. karikon ja lähden nyt vesille!
Antakaapas kokeneemmat kalastajat hieman keltanokalle vinkkejä
Heeiikki
0
Poissa
«
Vastaus #113 :
25.05.12 - klo:15:35 »
Nythän alkaa olla Kuhien kutuaika. Elikkä kutevat aika matalaan veteen (1-4m), kovapohjaselle alustalle, mieluiten missä on vähän jotain risukkoa, että mätipallerot kiinnittyis niihi. Koiras kun jää vartioimaa kutu aluetta, niin silloin se kyllä hyökkää hanakasti vieheeseen
jese86
0
Poissa
«
Vastaus #114 :
25.05.12 - klo:19:53 »
Aivan, onko se sitten soveliasta ottaa näitä "vartijakaloja" ruokapöytään? Milloin se kutuaika päättyy? Niin silloin kai kun kuhaa alkaa tuleen pinnasta iltaisin?
Heeiikki
0
Poissa
«
Vastaus #115 :
25.05.12 - klo:20:59 »
Kyllähä niitä raaskii ruokapöytää ottaa, varsinki jos kyseisessä järvessä on jo valmiiksi runsas kuha kanta. Kutu aika päättyy johonkin kesäkuun loppuun, heinäkuun alullakin vielä saattaa jossakin päin kutea.
kuharulla
0
Poissa
«
Vastaus #116 :
25.05.12 - klo:21:59 »
Tänään ostin prismasta 5 erillaista rapalan shallow magnumia ku maksoivat vaan 5e kpl ja olivat todella hyvän näköisiä nii pitäis huomenna mennää vähä kokeilee
ps: tänä vuonna saanu vaa 5.14kg kuhan pohjaongella
Maekine
0
Poissa
«
Vastaus #117 :
27.05.12 - klo:18:55 »
Nonnii. Iskä sai tässä uistimella 7,5 kg kuhan. Just eile punnittii tarkalla digivaa´alla. Vituttaa hieman kun ei tullut lähdettyä mukaan. Edellinen ennätys isällä 5,2kg, reippaasti poarani
-,,-
heman7
0
Poissa
«
Vastaus #118 :
03.06.12 - klo:13:00 »
Mihin aikoihin teillä on tullut parhaiten kuha saalista? Onko parempi auringon nousu, keskipäivä, ilta-aurinko vai yö.
jese86
0
Poissa
«
Vastaus #119 :
03.06.12 - klo:13:34 »
Näin kylmillä ilmoilla kun kuhan pitäis olla syvällä, niin sitähän täytyy sieltä kalastaa? No ostin jonkun kalastuslehden eilen ja siellä oli jotakin tietoa kuhan veto-uistelusta, jossa väittivät ettei kuhaa yleensä tavoiteta enään yli 10m syvyydestä? Mites sitten kun kalastan Vesijärvessä ja luotain näyttää suurimman osan kaloista juuri yli 10m syvyydessä? Sain hyvän neuvon mistä kannattaa vetää, ja tällä reitillä on keskimäärin alueita jossa syvyys joko n.6m tai n.10-12m, ja syvemmässä vedessä kalat ovat. Siellä 10-12m syvyydessä.
Kertokaapa hieman omilla kokemuksilla onko näin syvältä ottanut kuha kylmillä ilmoilla, vai onko luotaimen kala-havainnot sittenkin jotain muuta kalaa kuin kuhaa? Mutta mitä?
Tagit:
Kuhan uistelu
Kuha
Sivuja:
1
...
4
5
6
7
[
8