Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kuhan uistelu

(Luettu 146352 kertaa)
zeipeikei
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #75 : 19.06.11 - klo:20:38 »

Minkäs kokoista kuhaa porukka yleensä saapi ku ite oon saanu 3 kuhaa  jotka paino 2,2kg 1,9kg ja joku 350g niin kiinnostais tietää että kuinka usein muut saatte noita 2 kilosia
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #76 : 20.06.11 - klo:09:14 »

Minkäs kokoista kuhaa porukka yleensä saapi ku ite oon saanu 3 kuhaa  jotka paino 2,2kg 1,9kg ja joku 350g niin kiinnostais tietää että kuinka usein muut saatte noita 2 kilosia
No riippuu järvestä/vesistöstä, täällä (Lappalalla olen kalastanut) ja täällä normikoko on varsin pieni, jonkun alta kilon (ainakin mitä itse kuullut), kun taas jossain toisella järvellä normikoko voi olla reilusti isompi...  Epävarma Niin ja eno asunut koko elämänsä järvellä (rannassa  Virnistää) ja isoin kuha minkä saanut on ollut alle 4 kiloa, ei muista kunnolla kun ei ole silloin punninnut, mutta sanoi sen painaneen 3-4kg. Ei ole aivan aktiivisesti joka kesä uistellut, mutta kumminkin...
BigPike
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #77 : 24.06.11 - klo:13:14 »

Olen tässä viime aikoina käynyt uistelemassa kuhaa Pien-Saimaan puolelta. Kello ollut 21-01, Jessen 11cm Kelta-Valkoisella vaapulla (2,5m) tullut muutama kuha ylös. Kalat oli vähän reilu 1kg, tärppejäkin ollut jonkin verran. Vetonopeus vaihtelee 4-5km/h väliltä!

Kalaisaa Juhannusta kaikille!  Hymyilee

- Joonas -
Açκé
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #78 : 24.06.11 - klo:14:22 »

Itse saan normaalisti 30-50cm kuhia. Täälläpäin jo kahden kilon kuha on melko iso ja jo  kolmen kilon kuhat ei välttämättä ole edes joka kesäisiä, vaikka onhan täältä saatu verkoilla 5-6 kilonkin kuhia aikoinaan, mutta nykyään tuollaiset kuhat on harvinaisia. Epävarma Minulle noita kahden kilon kuhia tulee yksi tai kaksi kesässä. (Tosin sain vasta viime kesänä ensimmäiset +2kg kuhat)

Tänä vuonna tullut vasta 5 kuhaa ja suurin ollut noin puolitoista kiloinen. Kohtahan se on jo heinäkuu, jolloin kuhakausi lähtee kunnolla käyntiin ja voi odottaa kunnolla mitallista ja syömäkelpoista kuhaa. Hymyilee
junnari
Vieras
« Vastaus #79 : 25.06.11 - klo:22:08 »

Olen tässä viime aikoina käynyt uistelemassa kuhaa Pien-Saimaan puolelta. Kello ollut 21-01, Jessen 11cm Kelta-Valkoisella vaapulla (2,5m) tullut muutama kuha ylös. Kalat oli vähän reilu 1kg, tärppejäkin ollut jonkin verran. Vetonopeus vaihtelee 4-5km/h väliltä!

Kalaisaa Juhannusta kaikille!  Hymyilee

Missäs päin pien saimaata olet ollut kun itselläni ei meinaa missään tärpätä? Ja kuinka paljon on ollut vettä alla?
BigPike
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #80 : 26.06.11 - klo:15:34 »

Missäs päin pien saimaata olet ollut kun itselläni ei meinaa missään tärpätä? Ja kuinka paljon on ollut vettä alla?

Tässä Toijansalmen-Rehulan välissä.. Syvyydestä ei tarkkaa tietoa ole kun ei ole kaikua (vielä). Arvio on 3-4m.
Huhujen mukaan myös Suninselältä(?) saa kuhaa.. Ei ole siellä tullu käytyä hitaan veneen takia.  Hymyilee leveästi
junnari
Vieras
« Vastaus #81 : 26.06.11 - klo:17:18 »

Olen käynyt muutamia kertoja sunisen selällä uistelemassaa mutta sieltä en ole saanut kuin haukia mutta olen ollut siellä vain päivisin koska mökki sijaitsee niin kaukana ettei sinne illalla viitsi lähteä.
Lapamato

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #82 : 26.06.11 - klo:20:40 »

Käyttääkö porukka paljolti kelkkoja?
theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #83 : 06.07.11 - klo:11:03 »

Mites, kuinka monella vavalla uistelette? Pitääkö olla semmonen 5-10 vavan harava perässä vai voiko kuhia saada 1-3 vavalla uistellen?
Riippuu tietysti järvestä, mutta kertokaa omien kokemusten perusteella. Hymyilee

"SE ON ISO!...se on...se on...pohjassa prkl!"
Asioiden kertomatta jättäminen ei ole valehtelua!
psychocowboy

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #84 : 06.07.11 - klo:11:09 »

Mites, kuinka monella vavalla uistelette? Pitääkö olla semmonen 5-10 vavan harava perässä vai voiko kuhia saada 1-3 vavalla uistellen?
Riippuu tietysti järvestä, mutta kertokaa omien kokemusten perusteella. Hymyilee
Ihan yhtälailla niitä kaloja saa sillä pienemmälläkin määrällä. Joutuu vaan enempi haravoimaan niitä ottipaikkoja kun kerralla menee kapeampi alue. Harvoin niitä kuhia kovin montaa kerrallaan on koukuissa kiinni Iskee silmää. Useasti tulee pyörittyä ihan vain kolmella vavalla tiukkaa kuviota "tunnetulla ottipaikalla" jos ei jaksa isommin viritellä.
enäjärvenkauhu
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #85 : 06.07.11 - klo:11:54 »

3-4 vapaa riittää  mainiosti, jos ei muuten harrasta vaikkapa tuota kisoissa ramppaamista

Kauhu iskee jälleen Cool
theKalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #86 : 06.07.11 - klo:12:52 »

juu,kiitosta vaan. Katos kun meikäläisen veneessä ei oikein kovin monella vavalla mahdu uistelemaan, mutta järvessä kuitenkin on kuhaa, Niin voi sitten yrittää vaikka 2 tai kolmella vavalla.  Hymyilee
Krokodil
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #87 : 06.07.11 - klo:14:04 »

Itse käyn sekä merellä, että järvellä uistelemassa. Useimmiten tulee pieniä kuhia, peruskala on sellainen 37-42 cm. Kuhaenkka on vaatimattomat 1,680 kg. Haukia ja etenkin ahvenia tulee sivutuotteena. Paras aika ainakin sisävesillä on mun mielestäni juuri auringonlaskun aikaan -- nyt siinä klo 22.30 aikoihin. Kolmella vavalla maksimissaan ja ottipelejä Husky, ThunderCrank, Tail Dancerit jne. Perässä pidän lyhyessä siimassa aina yhtä voimakaspotkuista vaappua ja sähköperämoottorilla kun uistelen, niin siimaa ei tarvitse olla tässä vavassa kuin n. 10 m.
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #88 : 07.07.11 - klo:22:36 »

Itellä ei mahdollisuutta (omilla välineillä) kuin max 3-4 vapaan ja kerran oltiin uistelemassa kolmella (oli eka kuhareissu) niin yksi vapa olisi riittänyt, koska vain 1 uistin kelpasi  Iskee silmää
Açκé
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #89 : 07.07.11 - klo:23:47 »

Itellä ei mahdollisuutta (omilla välineillä) kuin max 3-4 vapaan ja kerran oltiin uistelemassa kolmella (oli eka kuhareissu) niin yksi vapa olisi riittänyt, koska vain 1 uistin kelpasi  Iskee silmää

Itse uistelen neljällä vavalla, kaksi plaanaria puolellaan. Varastossa olisi vielä pari pikkuplaanaria, mutta pitäisi ensin ostaa vapatelineet. Pyörittää silmiään

Eipä ole ollut kuha nyt otillaan. Eilen 6,5 tuntia uistelua ja yksi tärppi. Ei edes haukia näkynyt.

Tagit: Kuhan uistelu Kuha 
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: