ETUSIVU
VIDEOT
KUVAT
KALAT
KALAPAIKAT
MÖKIT
UISTIMET
KESKUSTELU
KALASTAJAT
HAKU
Keskustelu
Ohjeet
Kalenteri
Kalastus keskustelu
Kalastusmuodot
Vetouistelu
Kuhan uistelu
Sivuja:
1
2
3
4
[
5
]
6
7
8
9
10
Siirry alas
Tulostusversio
Kuhan uistelu
(Luettu 146364 kertaa)
zeipeikei
0
Poissa
Vs: Kuhan uistelu
«
Vastaus #60 :
17.06.11 - klo:14:22 »
Antakaas vähän neuvoja aloittelevalle kuhan uistelialle. uistelen kyseisessä
järvessä
ja olen saanut vain kaksi kuhaa (400g ja 2,2kg) vaikka olen ollut monta kertaa uistelemassa. Olen uistellut vähän kaikilta syvyyksiltä. järven keskellä on syvää noin 20m ja reunoilla alle 5m niin mistä kohdista kannattaisi uistella ja kuinka syvältä tai yrittää vaikka jigillä. olen uistellut jesseillä, stormeilla, painouistimilla ja rapaloilla.
JuhannusKala
0
Poissa
«
Vastaus #61 :
17.06.11 - klo:20:09 »
Lainaus käyttäjältä: zeipeikei - 17.06.11 - klo:14:22
järvessä
ja olen saanut vain kaksi kuhaa (400g ja 2,2kg) vaikka olen ollut monta kertaa uistelemassa. Olen uistellut vähän kaikilta syvyyksiltä. järven keskellä on syvää noin 20m ja reunoilla alle 5m niin mistä kohdista kannattaisi uistella ja kuinka syvältä tai yrittää vaikka jigillä. olen uistellut jesseillä, stormeilla, painouistimilla ja rapaloilla.
No oletko mihin aikaan? Kokeile auringon laskiessa ja pinnasta.
zeipeikei
0
Poissa
«
Vastaus #62 :
17.06.11 - klo:21:15 »
kokeiltu on monena päivänä klo 20-24 ja olen vetänyt 11cm jessellä uiko liian syvällä , jos ui liian syvällä mkä olisi parempi uistin
JuhannusKala
0
Poissa
«
Vastaus #63 :
17.06.11 - klo:21:46 »
Lainaus käyttäjältä: zeipeikei - 17.06.11 - klo:21:15
kokeiltu on monena päivänä klo 20-24 ja olen vetänyt 11cm jessellä uiko liian syvällä , jos ui liian syvällä mkä olisi parempi uistin
Niin, en tiedä kun en ole itsekään mikään kuhavirtuoosi, mutta kokeile välillä myös syvällä uivia taikka kuhalle kelpaavia poppereitakin.
zeipeikei
0
Poissa
«
Vastaus #64 :
17.06.11 - klo:21:48 »
Selvä
Lapamato
0
Poissa
«
Vastaus #65 :
18.06.11 - klo:09:39 »
Lainaus käyttäjältä: zeipeikei - 17.06.11 - klo:21:15
Vedä siimaasi monta siimatapsia, ja niiden avulla haravoit paikkaa monelta eri syvyydeltä! Suosittelen paino-uistimen hankintaa, jos ei ole... Sillä pääsee aika hyvin syvälle.
zeipeikei
0
Poissa
«
Vastaus #66 :
18.06.11 - klo:10:43 »
Osku 120g painouistimella testattu vetää monta eri uistinta perässä ilman tulosta esim. jesse, taildancer, stormin joku syvänne kuva ja syvänne jesse
ThC²
0
Poissa
«
Vastaus #67 :
18.06.11 - klo:13:09 »
Lainaus käyttäjältä: zeipeikei - 17.06.11 - klo:14:22
järvessä
En kyllä ole mikään kokenut kuhan uistelija, kun vasta toinen "opettelu" kesä meneillään.
Mutta voin hieman kertoa tähänastisia kokemuksia.
Itse olen saanut 95% kuhista n. 6-3m vedestä. Syvälläkin olen uistellut niin että uistimet joko pinnassa tai sitten syvällä, mutta tapahtumia ei ole tullut. Tällä hetkellä tiedän kolme "varmaa" paikkaa, josta tulee kuhia lähes joka kerta, kun yli uistelee. Nämä paikat ovat yhtä lukuunottamatta melko tasaista pohjaa ja vettä siinä 3-5m. Yhdessä paikassa pohja kumpuilee 9-3m alueella melko voimakkaasti. Kaikki paikat ovat n. 30-100m rannasta. Ja siis järvillä.
Yleensä syönti on ollut siinä 19-24 (paras hetki 21-24), tosin varmaan koko yön tulisi kalaa, jos vaan voisi uistella pidempään. Tällä hetkellä työt rajoittaa nuo reissut iltapainotteisiksi. Ja varmasti niitä tulee myös päivälläkin, kunhan vaan löytää oikean syvyyden. Ymmärtääkseni kuha ei niinkään katso kelloa syödäkseen, vaan syö ympäri kellon ja myös vuoden. Ne täytyy vain löytää ensin.
Illalla pidän vieheet aina pinnassa, eli noin 1-3m vedessä. Tollanen 11cm Jesse ui n.2.5m, eli se toimii hyvin ilman painoja. Vieheinä toimivimpia ovat olleet Jesset, Bomberit, Stormin ThunderCrankit, Rapalan ShadRap ja Tammisalon Tuho. Tänä kesänä väreistä parhaimpia ovat olleet keltainen/punainen variaatiot, täysin keltaiset, oranssi/mustat ja puna/mustat. Hassua oli että viime viikolla kun oli lämmintä ja aurinkoista, niin keltaiset Jesset maistuivat todella hyvin. Tällä viikolla kun on ollut pilvistä ja koleaa, niin Jesset eivät ole kelvanneet ollenkaan. Kun taas oranssi/musta Bomber ja puna/musta Tuho ovat toimineet puolestaan hyvin. Näillä järvillä vesi on humuspitoista, eli sanoisinkoa hieman sameaa.
Itsellä suurin ongelma on noiden kuhien koko. Ne ovat lähes kaikki sellaista pientä 35-45cm. Mielessä on käynyt että ehkäpä nuo suuret kuhat eivät viihdy samoissa paikoissa kuin pienet... Tai sitten niitä ei tuolla edes ole.
JuhannusKala
0
Poissa
«
Vastaus #68 :
18.06.11 - klo:21:48 »
Lainaus käyttäjältä: ThC - 18.06.11 - klo:13:09
En kyllä ole mikään kokenut kuhan uistelija, kun vasta toinen "opettelu" kesä meneillään.
Mutta voin hieman kertoa tähänastisia kokemuksia.
Itse olen saanut 95% kuhista n. 6-3m vedestä. Syvälläkin olen uistellut niin että uistimet joko pinnassa tai sitten syvällä, mutta tapahtumia ei ole tullut. Tällä hetkellä tiedän kolme "varmaa" paikkaa, josta tulee kuhia lähes joka kerta, kun yli uistelee. Nämä paikat ovat yhtä lukuunottamatta melko tasaista pohjaa ja vettä siinä 3-5m. Yhdessä paikassa pohja kumpuilee 9-3m alueella melko voimakkaasti. Kaikki paikat ovat n. 30-100m rannasta. Ja siis järvillä.
Yleensä syönti on ollut siinä 19-24 (paras hetki 21-24), tosin varmaan koko yön tulisi kalaa, jos vaan voisi uistella pidempään. Tällä hetkellä työt rajoittaa nuo reissut iltapainotteisiksi. Ja varmasti niitä tulee myös päivälläkin, kunhan vaan löytää oikean syvyyden. Ymmärtääkseni kuha ei niinkään katso kelloa syödäkseen, vaan syö ympäri kellon ja myös vuoden. Ne täytyy vain löytää ensin.
Illalla pidän vieheet aina pinnassa, eli noin 1-3m vedessä. Tollanen 11cm Jesse ui n.2.5m, eli se toimii hyvin ilman painoja. Vieheinä toimivimpia ovat olleet Jesset, Bomberit, Stormin ThunderCrankit, Rapalan ShadRap ja Tammisalon Tuho. Tänä kesänä väreistä parhaimpia ovat olleet keltainen/punainen variaatiot, täysin keltaiset, oranssi/mustat ja puna/mustat. Hassua oli että viime viikolla kun oli lämmintä ja aurinkoista, niin keltaiset Jesset maistuivat todella hyvin. Tällä viikolla kun on ollut pilvistä ja koleaa, niin Jesset eivät ole kelvanneet ollenkaan. Kun taas oranssi/musta Bomber ja puna/musta Tuho ovat toimineet puolestaan hyvin. Näillä järvillä vesi on humuspitoista, eli sanoisinkoa hieman sameaa.
Itsellä suurin ongelma on noiden kuhien koko. Ne ovat lähes kaikki sellaista pientä 35-45cm. Mielessä on käynyt että ehkäpä nuo suuret kuhat eivät viihdy samoissa paikoissa kuin pienet... Tai sitten niitä ei tuolla edes ole.
Siinä on mies paikallaan, tulee tietoa senkun pyytää...
No jos Lappalaa tarkoitat niin siellä kuha ei ainakaan kovin isoa "taida" olla
pinkindians
0
Poissa
«
Vastaus #69 :
19.06.11 - klo:10:56 »
moikka
Ollaan käyty Lieksan Viekijärvellä 3-4 kertaa viikossa ja kohtuu hyvin on Kuha syönyt.
- aika hyvin nuo kalenterin ottiajat on pitäneet paikkansa.
Yleensä vedetään 11 cm Jessellä ja aika pitkällä ollaan siimaa pidetty.
Sellaisia 800 g - 1,5 kg kaloja on saatu, pienempiä ollaan laskettu takasin kasvamaan.
- eli siinä 2,5 - 3 m ne uistimet ui.
- Haukia ei ole oneksi paljon kylkiäisinä tullut vielä, jotain pikku tuppeja ollaan
saatu ja otettu koirille.
Nyt olisi tarkoitus kokeilla syvänne Jessejä eli sinne 6 m haarukoida, jos vaikka
joku Mörkö nappais, jäi vähän viime reissusta kaivelemaan kun luultiin pohjakosketukseksi
ja pääsi isohko Kuha sit karkuun.
Papukaija on ollut paras väri ja itse olen saanut myös mustaselkäisellä hopea / punainen maha vapulla kanssa aika hyvin.
Pitää laittaa infoa jos noi syvä vaaput antaa saalista.
T. JMH
zeipeikei
0
Poissa
«
Vastaus #70 :
19.06.11 - klo:12:15 »
Ja olisiko mitään neuvoja kuinka saisi haukea kuhan uistelun yhteydessä kun yhtäkään haukea en ole vielä kyseiseltä järveltä saanut ja olisi niitäkin kiva kiskoa veneeseen
Lapamato
0
Poissa
«
Vastaus #71 :
19.06.11 - klo:12:19 »
Haukea... Sitä tulee mulla melkein pakosti, vaikka kuhaa yrittäisin. Eilenkin nappas terhakas 1,7 hauki Jesseen, mutta kuhista ei tietoakaan. Ei ollut yksi muukaan mökkiläinen yhtään kuhaa saanut, kun hänen kanssaan juttelin.
JuhannusKala
0
Poissa
«
Vastaus #72 :
19.06.11 - klo:15:23 »
Lainaus käyttäjältä: Lapamato - 19.06.11 - klo:12:19
Haukea... Sitä tulee mulla melkein pakosti, vaikka kuhaa yrittäisin. Eilenkin nappas terhakas 1,7 hauki Jesseen, mutta kuhista ei tietoakaan. Ei ollut yksi muukaan mökkiläinen yhtään kuhaa saanut, kun hänen kanssaan juttelin.
Niin no eihän sitä aina tuu mitä yrittää (valitettavasti)...
Mutta entäpä jos ei teidän järvellä kuhaa ole?
Lapamato
0
Poissa
«
Vastaus #73 :
19.06.11 - klo:16:10 »
No siitä ei ole pelkoa, koska kyseinen järvi on Näsijärvi. Ei vaan ollut otillaan. Viime vuonna tuli pari kuhaa. ja viime viikonloppuna isä sai kuhan..
JuhannusKala
0
Poissa
«
Vastaus #74 :
19.06.11 - klo:19:54 »
Lainaus käyttäjältä: Lapamato - 19.06.11 - klo:16:10
No siitä ei ole pelkoa, koska kyseinen järvi on Näsijärvi. Ei vaan ollut otillaan. Viime vuonna tuli pari kuhaa. ja viime viikonloppuna isä sai kuhan..
No sitten!
Ostin Stormin vaappuja kaksi, oli joku kampanjavaappu, joten yht. 6,66€ (3,33€/kpl) värit (ja malli muuten sama) eli valkonen, mutta toisessa selkä vihree ja toisessa selkä sininen ja sitten 9kpl Stormin kalajigejä, kaikki valkosia yht. 2,95€, tarkoitus ostaa noita jiginväritystusseja ja värjäillä niitä. Katsotaan kelpaako kuhalle
Tagit:
Kuhan uistelu
Kuha
Sivuja:
1
2
3
4
[
5
]
6