Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

toutain

(Luettu 3798 kertaa)
olli-61
*

0
Poissa

Profiili
« : 24.05.07 - klo:21:19 »

onko moni saannut isoja toutaimia.meikä saannut muutamia komeita 2.7kg ja 3.0 kg.ja uistin pettämätön perus rapala eli salakka.
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 24.05.07 - klo:22:09 »

Mulla ei ole oikiastaan mitään tietoa toutaimesta.. Minkä kokoseksi se kasvaa parhaimmillaan ja missä sitä yleensäkin voi saada? Oon kyllä kuullut, että se on yllättävän äksy kala siiman päässä..
Jata

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 26.05.07 - klo:13:59 »

Mulla ei ole oikiastaan mitään tietoa toutaimesta.. Minkä kokoseksi se kasvaa parhaimmillaan ja missä sitä yleensäkin voi saada? Oon kyllä kuullut, että se on yllättävän äksy kala siiman päässä..

Onhan tuota kokemusta toutaimesta. Mahtava kalalaji se on, varsinkin siiman päässä. Jo isku uistimeen on sellainen että varmasti kalamies havahtuu välittömästi. Siimankatkojiksi monet sanovat, kun porukka pitää liian kireällä jarrua, sitte ku toutsku hyökkää ni se on menoa. Ainoa huono puoli on se ettei se oikein syötäväksi kelpaa. Kerran olen ruuaksi tehnyt kun juuttui vaappu niin syvälle toutaimen kurkkuun ettei voinut päästää takaisin. Ei tosin ollut hääviä ruokaa ja ruotojakin oli ihan liikaa. Ehkä pirkanmaalla parhaat mahdollisuudet toutaimensaantiin. Suosittelen siuronkoskea ja lempäälän kuokkalankoskea, sieltä olen itsekin kaikki toutaimeni saanut. Suomen suurin toutain on 8,3 kilonen turbosärki kulovedeltä 1949 ja vapavälinein suurin on kokemäenjoelta saatu 6,2kg 1992. Siurosta ja lempäälästä on molemmista saatu kuuskilosia ja joka vuosi useita yli 4 kilosia. Sehän on muuten pirkanmaan maakuntakala..
nim. juuri kuokkikselle lähdössä.
Jata

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 26.05.07 - klo:23:30 »

Justiin pääsin takas kotio kuokkikselta. Pakko se on myöntää että aika hyvä kalapaikka tuo on. Sattu hyvin nyt kun toutaimista oli puhe niin niinhän siinä sitten kävi että toutainrekordi tänä iltana napsahti. uuet lukemat on nyt sitte 3,3kg. Mahtava taistelu käytiin ja pitkästi syöksy koskea alaspäin ennenku rupes vähä asettuun. Vielä rannassakin syöksy kerran ku säikähti mua sen verran, vaan lopulta sain ylös sen. Vähän ajan päästä siitä jyrähti toinen melkein samanlainen. Selvästi huomas kuitenkin että oli pienempi ja digivaaka pysähtyikin 2,9 kiloon. Ainoa huono puoli oli se että olin just siinä kohti koskea yksin. Huono oli ottaa kuvia.. eikai siinä auttanu muuta ku roikottaa toisella kädellä kalaa ja toisella kädellä yrittää saaha jotain kuvaa aikaseksi. Ei ketään lähellä joka ois voinu ottaa kunnon kuvan että ois koko kala mahtunu kuvaan. Yritän saada huomenna laitettua kuviakin esille, eihän noita kukaan muuten usko. Hyvin oli kala muutenkin syönnillään, haavasin ite yhelle kalastajalle nätin kirjolohen herralankoskelta aikaisemmin päivällä. Herralasta en saanut itse mitään vaikka monta tuntia heittelin.Kuitenkin sentään oli joku kiinni vähä aikaa, mutta se kuitenkin karkas ennenkuin sain sen näkyviin.
Jata

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 28.05.07 - klo:16:21 »

Nyt on lisätty nuo saamani toutaimet tuonne muiden joukkoon. Molemmat jatkavat kasvua kuokkalankoskessa, että ei muutakuin sinne pyytämään muutkin!
ykkönen

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 28.05.07 - klo:17:25 »

Kommeita särgejä oot saanu  Virnistää

Kateus on ansaittava.
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 29.05.07 - klo:00:49 »

Onnittelut Jatalle ennätystoutaimesta  Hymyilee Tais toinenki ylittää vanhan ennätyksen..
Jata

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 29.05.07 - klo:17:49 »

Onnittelut Jatalle ennätystoutaimesta  Hymyilee Tais toinenki ylittää vanhan ennätyksen..

Kiitos kiitos!
kyllä se toinenki ylitti aikasemman rekordin kirkkaasti. Kohtuuhyvin alkanu tämä vuosi, nyt sitten seuraavat viikot keskitytäänkin muihin lajeihin.
Pumpkinca
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 31.05.07 - klo:13:13 »

Yhden toutaimen sain muutama vuosi sitten paikasta jossa sitä ei kuulemma pitäisi olla..=) Painoa oli noin 1,5 kiloa ja tajuton taistelija.Sai siinä hetken raapia päätään et mikähän se tämmönen kala mahtanee olla? Virnistää Mutta tietosanakirja kotona kouraan ja lajin selvittyä kala uuniin ja oli muuten tajuttoman hyvän makuista.
silliselkä
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 14.06.07 - klo:20:34 »

kyllä siellä koskessa aika mörköjä asustelee.viime kesänä sain arviolta +5.5kg toutaimen
4.5kg oon joskus punninnut.tänä vuonna on 5kg paukkunu monta kertaa,tosin ei itsellä vielä
miksu93
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 21.06.07 - klo:12:49 »

minä en ole koskaan saanut toutainata tiiätetkö milläisista paikoista sitäsaa

olli-61
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 23.06.07 - klo:13:05 »

taas tuli mukavan kokonen toutain 2.3kg.joku kysy mist niit saa kannuskoski on aika hyvä paikka saada yli kolmekilosii toutaimii.kannuskoski /luumäki.koski on aika pieni mut kalaa tulee aika hyvin.
BlackMarlin3
Vieras
« Vastaus #12 : 29.10.08 - klo:10:44 »

oon saanu 700g toutaimene 52cm Hymyilee leveästi Cool
bete lottoo nappas Hymyilee leveästi
Tagit: Toutain Toutaimen kalastus 
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: