Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Hyviä heittokalastus paikkoja Oulun lähettyviltä?

(Luettu 12595 kertaa)
Joukkeli
*

0
Poissa

Profiili
« : 13.10.09 - klo:20:59 »

Hei!

Olen aika tuore lajin harrastaja, innostuin vasta myöhään tänä kesänä kalastamisesta toden teolla ja nyt olisikin kiikarit jo kohti ensi vuotta. Tiedättekö hyviä kalavesia, nimenomaan heittokalastusta ajatellen, Oulun tietämiltä, minne voisi ihan päiväreissujakin lähteä tekemään? Lohikalat olisivat pääasiassa tähtäimessä, mutta kyllä hauet, ahvenet ja kuhatkin ovat mieluisia Hymyilee Ongelmana on sekin, että en omista venettä, niin täytyy tyytyä rannalta heittelyyn. Nautin kyllä rannalta heittelystäkin suunnattomasti, vaikka kalaa ei aina ole tullutkaan Hymyilee
Tupa

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 14.10.09 - klo:17:05 »

Lumijärvi.

72 km Oulusta Vihantiin, 88-tietä Vihannista 18 suoraan. Oikealla pieni järvi. Siellä on pitkospuut joilla kalastetaan.  Pyörittää silmiään

Fishu
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 24.10.09 - klo:09:50 »

Tervalampi ja vaaralampi kiimingissä, iijoki , simojoki ranualla, oulujoella kannattaa ehkä kokeilla jostain rannalta heitelllä, oulujoki suisto.......
kevlar
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 23.01.10 - klo:17:10 »

Kiiminkijoki, sanginjoki (keväällä kun vielä vettä), Oulunsalon papinjärvi (erittäin hyvä heittokalastajalle, sopiva kierros kun kävelee ympäri ja heittelee, erämaisella vastarannalla paistaa makkarat (ÄLÄ POLTA SUOTA)) Papinjärvelle istutetaan nykyisin kirrejä, Toppilan voimalaitoksen lauhdekanava.
monnimän
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 24.04.13 - klo:18:18 »

Moi,
Missä oulujoella kannattaa käydä nakkelee jigiä,lippaa tai muuta uistinta? Silleen että ei ole pitkämatka oulunsalosta. Onko jäät sulanut jäät?vai onko ollut edes jäätä?virtaako siellä sen verran että eijäädy.

Teippa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 24.04.13 - klo:21:28 »

Hyviä heittely paikkoja on Oulujoen voimalaitosten ylä- ja alapuolet, kun niiden luo pääsee hyvin. Utajärven Sanginkylällä on valkeinen, josta voi vuokrata veneen, vaan on nuo luvat vähän kalliit omalle kukkarolle Epävarma

monnimän
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 24.04.13 - klo:21:40 »

Niin siellä ei ole jäätä? Saisko ajo-ohjeita sinne? Saako alle 15v nakella virveliä siellä ilman lupia?
Teippa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 25.04.13 - klo:07:00 »

Jäät ei oo valkeiseta lähteny ja kaikkien pitää ostaa luvat sinne, sillä sinne istutetaan kalaa sen verran(parasta aikaa kesällä istutusten jälkeen). Mutta nuo voimalaitokset on jo sulia, mutten mee takkuuseen tuleeko näin keväällä mitään
monnimän
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 25.04.13 - klo:07:25 »

Onko oulujoessa siis sulaneita kohtia vai onko sula kokonaa? En nyt oikein ymmärrä.?
Teippa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 25.04.13 - klo:13:41 »

Ainakin Utasen ylä- ja alapuolet ovet ihan sulia olleet jo kauemmin, paitsi ite voimalaitokselle on kerääntynyt jää lauttoja, jotka saattaa haitata kalastusta Hymyilee
-ua-
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 25.04.13 - klo:15:53 »

Oulujoen yläjuoksu taitaa olla kokonaan avoinna. Laanilan kohdilta jäät lähti alkuviikosta. Jäälauttoja vielä kulkee virran mukana, eli niitä pitää vähän väistellä. Jos hauki kelpaa saaliiksi, niin ainakin Laanilan venelaiturin kohdilta saa haukea lusikalla. Jigiä en suosittele, koska kiviä on hemmetisti.

monnimän
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 25.04.13 - klo:18:44 »

Oletko käynyt siellä kalassa millon? Tuliko mitään? Millaisilla uistimilla kannattaa yrittää haukea saada?
-ua-
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 26.04.13 - klo:12:23 »

Syksyllä olen viimeksi käynyt kalassa, mutta melko aktiivisesti kun matkaa 100m. Haukia tullut melkein joka kerralla. Mutta voivat olla pieniä, mutta isoin saamani hauki on noin 3kg Laanilasta. Perus lusikka uistimia olen käyttänyt.

Tässä muutamia lusikoita millä olen saanut hyvin.

http://kalastus.hongkong.fi/fi/vieheet/lusikat/kuusamo-rasanen-helmi-40-mm-6-g-lusikkauistin/p/16389/
( ärsyke väri paras)

http://kalastus.hongkong.fi/fi/vieheet/lusikat/blue-fox-lucius-26-g-lusikkauistin/p/352007/

( ärsyke paras, toimii muutkin hyvin)

http://kalastus.hongkong.fi/fi/vieheet/lusikat/bete-krokodil-18-g-lusikkauistin/p/16394/

( sini-valko-punanen paras)
monnimän
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 26.04.13 - klo:13:01 »

Mihin aikaan siellä kannattaa käydä? Huomenna ajattelin mennä.
-ua-
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 26.04.13 - klo:17:44 »

No en osaa sanoa. Itse olen käynyt yleensä puolenpäivän aikaan tai illalla, eli joku klo.15-22 olen käynyt. Toki en tiedä miten kala syö näin aikasin. Mutta kannattaa käydä testaamassa tuo paikka. Jos muita sulia paikkoja et löydä.
Voisinpa itsekkin ehkä käydä vähän heittelemässä virveliä. Jos ei ole ihmeellisimpiä menoja.
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: