Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Naisen kanssa kalassa.

(Luettu 10489 kertaa)
Jata

0
Poissa

Profiili
« : 28.06.07 - klo:19:37 »

Miten on, jääkö hameväki rannalle kalastusreissun alkaessa vai onko tapana lähteä aina vaimon/tyttöystävän kanssa kalaan? Itselläni on silloin tällöin parempi puolisko mukana ja kyllähän tuo ihan tykännyt on ainakin aina silloin kun jotain kalaa tulee. Aika nopeasti ne vaan ruukaa kyllästyä touhuun jos on pitempiä kalattomia hetkiä. Pitemmille reissuille ei yleensä yhdessä lähdetä, mutta vetouistelua ja varsinkin mato-ongintaa harrastetaan säännöllisesti. Pakko muuten myöntää että on tyttöystävä parempi onkimaan ku meikäläinen.. aina saa enemmän ja yleensä vielä isompiakin. Eikö ainakin Enizeillä ole myös joskus tyttöystävä mukana veneessä? Mites on reissut sujunu?
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 28.06.07 - klo:21:40 »

Kyllähän se aina joskus mukaan innostuu ja saattaa joitaki tunteja jopa kalastella aktiivisesti, mutta enemmän se lähtee rentoutumisfiiliksellä mukaan nuille pidemmille reissuille.. Joskus käydään joella soutelemassakin ja uistinta vetämässä, onhan se ainaki aika klassisen romanttista, jos ei muuta.. Jostaki syystä kalantulo on nuilla reissuilla yleensä vaatimatonta.. Joku kirous siinä on.. Oli viime lohenpyyntireissullakin mukana ja lohi jäi saamatta Epävarma Ja kävihän siinä taannoin sillaikin, että muija nykäs meritaimenen kalix-joella, itellähän se on luonnollisesti saamatta  Nolostunut

Ykköselläki on muistaakseni kans jotaki kokemuksia tuosta hameväen kalahommasta Hymyilee leveästi Meinaan, että ehti ykkösen muija olla 15 minuuttia Norjassa veneen kanssa kalassa, ku vetäs 7,5 kilosen sein Iskee silmää Siihen ei oo muuten päässyt SP-Tiimin porukasta kukaan..
Ekku73
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 28.06.07 - klo:22:32 »

No minä se sain emännän kans ennätys kalan tuossa alku kuusta.. 3.6kg kuhan! Ei se kyl yleensä lähde edes mukaan ja nytkin kun oli niin luki kirjaa veneessä.. Huh! Onneks tänään sain myös ilman emäntää 3,5kg kuhan niin ei se ei voi sanoa et olis onnetar.. Virnistää
miigu
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 28.06.07 - klo:23:08 »

Meillä jos emäntä mukaa lähtee nii koirien kanssa se pyörii ympäriinsä et ei kalasta, mut mukana on kuiteskin  Iskee silmää
miksu93
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 29.06.07 - klo:10:44 »

no mummu on kova kalastaja se lähtee mielellään mukaan kalalle muuten tosi kova pilkkijä voittaa mut aina pilkkimisessä Hymyilee leveästi

Ese

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 29.06.07 - klo:11:41 »

Vai on pojat käyny hallituksenki kans kalassa, eihän se väärin oo! Ja lähtee Enizein kans pidemmilleki reissuille, kuulostaa toisaalta ihan hyvältä, ei tule niistä reissuista sitte ainakaan niin suurta konfliktia. Hymyilee

Itellä on jääny naisten kans kalastelut vähemmälle. Pari kertaa hupipilkillä oon käyny ja jopa kerran tyttis innostu itekki pilkkimään. Kerran mato-ongella ja kerran tai kaks järvellä hupia soutelemassa ja joku vaapunvitkutin on perässä lillunu, tosin ei sitä oikein kalastukseks pysty sanomaan eikä se ollu ite tarkotuskaan...  Iskee silmää

Tottakai MINÄ saan kalaa mutta että tekin??? Nyt täytyy kyllä syödä hyvin...... Hymyilee leveästi
EniZei
Ylläpitäjä

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 29.06.07 - klo:12:30 »

Kyllä meillä on semmonen diili, että kalastusreissujen määrässä ei paljo rajoituksia ole, kunhan ne hinnaltaan pysyy kohtuuden rajoissa Iskee silmää Tuo kyllästymiskynnys tuntuu nuilla mötköillä olevan kyllä aika matala.. Jos ei tuntiin kalaa kuulu, alkaa joku muu härvääminen.. Suurimmaksi ongelmaksi on muodostunut joidenki soutureissujen pituudet ja niistä on tullut sanomista, tuntuu, että pari tuntia on soppeli, ku ite alkaa siinä vaiheessa päästä vasta pikkuhiljaa vauhtiin Hymyilee
Jata

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 01.07.07 - klo:18:33 »

Kyllä meillä on semmonen diili, että kalastusreissujen määrässä ei paljo rajoituksia ole, kunhan ne hinnaltaan pysyy kohtuuden rajoissa Iskee silmää Tuo kyllästymiskynnys tuntuu nuilla mötköillä olevan kyllä aika matala.. Jos ei tuntiin kalaa kuulu, alkaa joku muu härvääminen.. Suurimmaksi ongelmaksi on muodostunut joidenki soutureissujen pituudet ja niistä on tullut sanomista, tuntuu, että pari tuntia on soppeli, ku ite alkaa siinä vaiheessa päästä vasta pikkuhiljaa vauhtiin Hymyilee

Kyllä meillä on vähä rajotuksia reissujen määrässäkin, ettei ihan kaikkia viikonloppuja kalastukseen mene. Toisaalta ihan hyväkin.. Aika nopeasti ne kyllästyy, se on totta. Ne ei oikein käsitä että se kalastus itsessäänkin voi olla ihan mukavaa. Toisaalta sitten kun syönti alkaa niin kummasti veneessä viihdytään. Juhannuksenakin kun tyttöystävä sai rekordilahnansa (1,08kg) se ois varmaan ollu ongella yöhön asti..
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 05.07.07 - klo:07:51 »

Kyllä vaan rouva se on vaarallinen kalakaveri se kun tuppaa ne kalat ottamaan no asiaa tietysti autta kun sille laitetaan aina ne ottavimmat vieheet että toi innostus säilyy mutta jos ei tärppää niin alkaa mun kalamies taitojen arvostelu,kun ajoin sellaiseen paikkaan missä ei ole kaloja.No äijät montako kertaa olette hakenneet uistimen kaislikosta puusta tai jostain yhtä mielenkiintoisesta paikasta,minun emännällä kun on toi heittohomma viellä harjoittelu vaiheessa,mutta jos vain nieleskelee ne rumat sanat niin siinä se luonne jalostuu,ja tulilla yöpyminen on niin kivaa Virnistää
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 11.08.07 - klo:07:27 »

Tässä yksi

* riitta 003.jpg (211.96 kilotavua, 1600x1200 - tarkasteltu 689 kertaa.)
Artturo
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 13.09.07 - klo:23:06 »

Joskus lähtee mukaan mutta pidemmille reisuille ei puhettakaan. Varsinkin veneessä oltaessa minulla on sellaisia kokemuksia että ensin hameväkeä alkaa pissattamaan, sitten palelemaan ja lopuksi ikävystyttämään. Ja sitten ei kenelläkään ole enää kivaa...
Golfster
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 17.09.07 - klo:15:02 »

Itselläni muori seuraa kohtuullisen uskollisesti useille reissuille ja onpa jopa napannut ne isoimmat hauet tälle kesää. Tuo kyllästyminen on tosiaan joskus ongelma, kun saa sit kuunnella sitä: "sulle ei sit riitä mikään"-lorua. Mutta loppupeleissä miksei kalastuskin voisi olla yksi yhteisistä harrastuksista jos vain molemmilla riittää siihen tarpeeksi kiinnostusta. Kyllähän aina hyvä seura kelpaa ja joskus kalahommat voi ottaa hieman lunkimmin ja keskittyä makkaranpaistoon ja rentoutumiseen. Toki tulee itselläkin tehtyä yli puolet heittelytuokioita omin päin tai muutaman kaverin seurassa.
Karva
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 18.10.07 - klo:15:10 »

Ostin vaimolle äitienpäivän lahjaksi perhokalatuksen kurssin Helsingissä. Oli varmaan kaikkien aikojen onnistunein lahja, sillä sen jälkeen ollaan kalastettu ja tehty kaikki reissummekin yhdessä. Rouva on oikeasti innostunut ja osaa kalastuksen taiat siinä määrin, että ennätyksensä lähentelevät jo allekirjoittaneen vastaavia. On se mukavaa kun saa yhdessä suunnitella reissuja, eikä tarvitse " varastaa " aikaa kalamatkoja varten. Vielä kun saisi rouvan käyttämään muitakin perhoja kuin Europa 12:sta, niin sitten !! ( ei kuulemma tarvitse muita kun silläkin tulee )
Karva
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 19.10.07 - klo:19:54 »

Ja miten usein ne on oikeassa vai mitä,Karva Hymyilee leveästi
tiina
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 25.10.07 - klo:18:51 »

Kiva lukea naisena, millaista se sitten on..olla naisen kanssa kalassa. Olen itse ollut pienestä pitäen kalassa miesten kanssa. Aina on autettu ja etenkin koukut irrotettu milloin mistäkin, kuitenkin pääasiassa vaatteista. No nykyisin on kiva olla naisena kalassa kun pärjää ihan itte. Naiset kyllä osaa ja varmasti lähtee mukaan kun vain annetaan kans olla. Itse otan välillä siikaa onkiessa päikkärit, niinku tunti, jos väsyttää. Ei pitäis häiritä ketään, jos kalliolla nukkuu. Samoin vetäsen unet veneessä ja joka paikassa.Tää pissaus juttu...pissaan yli laidan.. ja siitäkin tuli juttu kun tuli heti kaks komeeta kuhaa, urospuolisia.
Se, että kyllästyy on kaiketi sitä että kuitenkin siellä kalassa voi tehdä muutakin. Itse saatan kulkea maastossa, haen sieniä, marjoja jne. Ajoittain kuljen pojan ja kameran kanssa ja teen vuosisadan ottoja. Yllättävää reissuilla on ollut miesporukoiden kohtaaminen, niinku rostulla kävi, luulivat kahvinkeittäjäksi, yleiseksi kai, sen suuntaista oli kommentti. Eniten ihmetellään sitä, kuinka viihdytään reissuilla yhdessä. Se, että on saanut onnistumisia ihan itse tai avustettuna saa lähtemään toistekin ja kun suo sen vapauden , ettei se kalastaminen ole niin helvetin vakavaa. Olen onnistunut omilla valinnoilla ja kokeilluilla vieheillä. Kalastuksessa on muuten se kiva puoli, että saa olla toisen kanssa ja pärjätä siellä ihan itse, täytyy vain antaa myös se mahdollisuus vaikka kotona siivotessa, et mies saa myös itse valita millä välineillä tai taktiikalla siivoo...onko sen niin väliä millä ja miten tulosta syntyy?? Kireitä siimoja, loppuviikoks on luvattu hyvää säätä tänne saaristomerelle!!!
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: