yks asia mikä on merellä kalastaessa pantu merkille et osa kalastajista ottaa ja tappaa kaiken mitä ylös saadaa..varsinki virolaiset ja venäläiset turistit tuntuvat harrastavan sitä urakalla..venen pohja voi olla täynnä jotain 500g haukia jotka heitetään sit rannalle mätänemään kun niille ei jakseta tehdäkään mitään..itse suosin tyyliä,ota minkä syöt,ellei ole saanut vakavia vaurioita tai yms..kitumaankaan niitä ei kannata jättää..kissani syö kyllä kaiken mikä on pakko ottaa ja on liian pientä pannulle..esim,kuhan ala mittahan on jotai 38cm mutta itse pidän ala mittaa,yli 40cm..ottakaa järki käteen,joilla sitä ei vielä käytössä..ne voi myös kuvata yksitellen jos haluu määrillä kerskua..esim olisin vapauttanut tuon saamani 7.6kg hauen ,jos viehe oisi ollut irrotettavissa..mut 18cm vieheestä ja 20cm leikarista näkyi vain 2cm ja sen joutui leikkaamaan ulos..otan yleensä ruuakseni 1,5-3kg hauet ,kun mielestäni ne ovat silloi parhaimmillaan..tässä minun mielipiteeni.
Täysin samaa mieltä, pitäkää minkä kerralla syötte, älkää jotkut viekö läjäpäin naapurin rouvalle tai saatika sitten myykö niitä, kalatiskit/-kaupat on sitä varten.
Nuo pirun turistit tulevat tänne heikentää kalakantaa, omat veet kun niillä on ihan paskasia jossa ei elämää ole! ( Tai aineki sen tyylistä

)
Edit; Hauellehan suuniteltiin ala -ylämittaa, oisko ollu 50 - 80cm saa pitää, lohen mittaa aineki meressä nostettais oisko 70 vai 80cm, taisin ERÄ lehdestä vai jostai muusta kalastussivustolta tämän lukea, itelle natsais tosi hyvin

Eikä affenellakaan alamitta paha ois, niitä toki riittää tosi tosi tosi paljon meressä, vaikka 13cm, painoraja ois aika hölmö omast mielestä pienikasvuselle kalalle. Vaikka sitten ihan sen takia että se on SUOMEN KANSALLISKALA