Itse olen käyttänyt sellaista settiä että ensin lukkoleikari siiman päähän ja sitten tekee tuon "onkivälineen" omasta siimanpätkästään. Siihen sitten ensimmäiseksi lukkoleikari (jotta saat kiinnitettyä onkilaitteen varsinaiseen siimaan, jossa siis myös lukkoleikari).
Sitten painotettu heittokoho. Painosta mallista ym. en tiedä, itse olen käyttänyt sitä mikä käteen sattuu.
Tämän jälkeen tulee tynnyrileikari stoppariksi.
Jos haukea meinaat kalastaa niin tämän jälkeen kannattaa tehdä perukemateriaalista (kevlar ym.) peruke. Eli perukemateriaalilla jatkat tynnyrileikarista...
...ja sen loppuun koukku / koukut.
Perukkeeseen sitten puristat sopivan määrän hauleja, jotta saat syötin pysymään pinnan alla mutta kuitenkin niin ettei se vedä kohoa pinnan alle.
Etäisyyksistä en osaa muuta sanoa kuin että se riippuu pitkälti minkä syvyisessä vedessä kalastat ja kuinka syvällehaluat syötin menevän.
Itselläni hiukan samantyylistä viritelmää kela-ongintaa varten.
Oma siima, jonka molemmissa päissä leikarit. Toinen pää kiinnitetään kelan siimassa olevaan leikariin, toiseen päähän koukku. Koukku on helppo vaihtaa ja tarvittaessa voi lisätä pitkän perukkeen, esim. täky-onkea varten. Siimassa käytän joko ihan normaalia kohoa tai sitten "suurempaa" heittokohoa. Osissa heittokohoista tulee mukana tarvikkeet stopperin tekoa varten.
Tuon viritelmän siima kannattaa toki suhteuttaa vetolujuuksiltaan lähelle kelan siimaa. Muuten saattaa käydä niin, että ison kalan ottaessa kiinni, jompikumpi siima sanoo *naps* ja homma oli siinä.