Sivuja: [1] 2   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Loimijoki

(Luettu 33985 kertaa)
AbhorrentCreation
*

0
Poissa

Profiili
« : 22.12.11 - klo:15:45 »

Onko millaisia kokemuksia loimijoesta? Millainen on kalapaikkana, parhaat paikat, onko muita kaloja noussut kuin kirjoja? Hyvät uistimet? Entä lupien hinta ja kalastusAlueen säännöt??? Lähinnä tietoja Forssasta Loimaalle asti kulkevasta pätkästä haen Hymyilee! Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille Hymyilee

CATCH A FISH!
kalakala543
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 22.12.11 - klo:18:59 »

Noin kolmen vuoden ajalta on kokemusta heittelystä,onkimisesta ja hieman pilkkimisestä Loimaan alueelta. Kalat on ollu yleensä pieniä haukia ja ahvenia,mutta turpaa,toutainta ja säyneitä myös esiintyy. Ongella lahnoja,särkiä ja ahvenia ja uskoisin että pasureita elää joessa. Vieheinä on parhaiten toiminut 3-10 senttiset vaaput,pienet lipat ja lusikat esim. mepps aglia,bete krokodil,nils master invincible 8cm,rapala mini fat rap ja bete lotto. Paras aika onkimiselle on yleensä ollut kevät ja kesä ja virvelöinnille keväästä syksyyn ja jos vesi ei ole sekaisin eikä jäätä ole niin kalaa voi tulla myös marraskuun lopulla. HUOM: nämä on mun kokemuksia ja havaintoja ja jos joku on eri mieltä niin saa vapaasti sanoo.

"Mä seuduilla näillä oon tunnettu...mikä se oli!"
Vastarannankiiski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 26.01.12 - klo:19:24 »

Hyvin pitkälti samat ohjeet kelpaavat täällä jokioisten suunnallakin. Forssan ja jokioisten koskilla on ehkä parhaimmat mahdollisuudet kirjolohiin ja todennäköisesti myös kuhiin. Lajisto on ihmeen runsas, tuossa edellä tulikin esille kaikki oleellisimmat.
omakohtaisia positiivisia viehekokemuksia ovat bete lotot, minnow spoonit, rapalan vaaput; etenkin original, countdown ja mini fat rap, räsäset, krokodilit, abun reflexit ynnä muut perusvieheet. Jigit mukaan lukien.
Erään kaverin tekemät vaaput ovat melko lyömättömiä.
Haukia on kai aika suuriakin, mitä olen juttuja kuullut. Isoin jonka itse olen nähnyt saatavan oli kaksipuolikas. Mutta nyt pitää lopettaa, ettei tule taas oikein kunnon romaania aikaiseksi. Virnistää

Ja tiimiin saa kanssa liittyä, ks.Loimijoki Fishing Club. Jos aluevalvoja ei ole ollut pitkään aikaan paikalla, ilmoita minulle, lähetän viestin eteenpäin.

Hurttarautu
AbhorrentCreation
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 05.02.12 - klo:11:51 »

KIITOKSIA VASTUKSISTA!!!  Hymyilee Hymyilee Hymyilee
LoimaanKalastaja
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 24.07.13 - klo:21:22 »

Ite oon saanu kiiskejä haukii ahvenii lahnoi särkii säynei pasureita yms. Parhaiten loimijoelle perus mato-onki itse kaivetuilla madoilla! Hymyilee
kalakala543
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 01.01.15 - klo:19:09 »

Pitkästä aikaa takaisin aiheeseen. Minkäslaisia saaliita porukat on loimijoesta viime kaudella vetäny?

Omalla kohdalla paras oli 36cm turpa jota sai vääntää ul-vavalla tosissaan ylös. Toutaimia näkyi enemmän ku ikinä ennen mutta yhteen tärppiin jäi turbosärkien osalta vaikka ne pääasiallinen kohde onkin. Tänä vuonna ois tarkotuksena kokeilla perholla niiden jallittamista. Ja haukea tietysti. B)
Säkyläläinen
Vieras
« Vastaus #6 : 01.01.15 - klo:21:09 »

Itseä kiinnostaa jokikalastus. Loimijoellakin olen kerran käynyt. Kun jotain hyviä patoja/koskia löytäis ni olis hyvä.
Vastarannankiiski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 01.01.15 - klo:22:55 »

Viime kausi itse Loimijoella oli omalta osaltani aika hiljainen. Tosin pitkästä aikaa sain toutaimen, (pieni, n. 400g mato-onginnan sivutuotteena). Itsekin aloitin viime kesää vispaamaan perhoa, kirreä tuli jahdattua Jokioisten koskella laihoin tuloksin. Ensi kautta varten ajattelin itse sitoa leechejä yms. vastaistutetulle kirjolohelle kelpaavaa. Jonkinlaista toutainperhoakin olen suunnitellut väsääväni rasiaan, vaikka meikäläisen kevyehköt vehkeet tulevat olemaan kovilla, jos sellainen kunnon turbosärki pääsee yllättämään... Virnistää

Viime kaudella tuli enemmän keskityttyä erääseen Loimijoen täkäläiseen pienempään sivu-uomaan, josta monia hyviä saaliita, mm. uusi enkkahauki 2.81kg ja enkkaturpa 1.3kg/47 cm.
Säkyläläinen
Vieras
« Vastaus #8 : 02.01.15 - klo:13:25 »

Mikä sivujoki on kyseessä?
Vastarannankiiski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 03.01.15 - klo:12:51 »

Mikä sivujoki on kyseessä?

Tarkemmin en kehtaa apajiani paljastaa, mutta sanottakoon nyt että se on ensimmäinen Loimijoen sivujoki Tammelan Pyhäjärveltä Loimijokea alaspäin lähdettäessä. Pieni joki, jossa ei juuri kukaan minun lisäkseni käy.
Jepez
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 03.01.15 - klo:23:51 »

Itse käyn loimijoella kalassa ainakin 3 kertaa viikossa kesäisin! Mato-ongella tulee melkein joka reissu jotain, mutta taas virvelillä tosi harvoin. Kalojen koko on todella pienitä! Viime vuonna tuli ylös 1,5kg toutain, noin 1,5kg hauki, Ja paljon lahnoja,särkiä ja ahvenia! Hymyilee

Nyt on kyllä kunnon jytky!
Säkyläläinen
Vieras
« Vastaus #11 : 03.01.15 - klo:23:57 »

Itse käyn loimijoella kalassa ainakin 3 kertaa viikossa kesäisin! Mato-ongella tulee melkein joka reissu jotain, mutta taas virvelillä tosi harvoin. Kalojen koko on todella pienitä! Viime vuonna tuli ylös 1,5kg toutain, noin 1,5kg hauki, Ja paljon lahnoja,särkiä ja ahvenia! Hymyilee
Joo, Itsekin olen kyllä huomannut ettei haukien koko päätä huimaa loimijella. Toki +10kg haukiakin on loimijoesta vissiin saatu. Itse havittelen semmosia 2-4kg haukia pääosin. Onkos Loimaan-Alastaron-Huittisten alueella loimijoella jotain paikkaa josta saisi ahventa ja haukea. Venettä en omista joen rannaltakalastuspaikkaa haen.
Vastarannankiiski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 23.04.15 - klo:08:03 »

Tämä kevät on loimijoella alkanut hyvin, ei tosin itselläni, en ainuttakaan reissua ole sinne viel kerinnyt tekemään. Mutta viime viikolla oli Ferrariankoskesta Jokioisilta nostettu reilun neljän kilon toutain  Huh
Ja Forssasta näköjään Yksi jäätävän kokoinen Turpa. (Lajina virheellisesti vielä säyne, esitin käyttäjälle oikaisua toisessa kuvassa  Hymyilee )

Ikävä kyllä molemmat varmaankin otettu päiviltä. Varsinkin tuo 4,380 kg toutain olisi ansainnut päästä jatkamaan sukua. Toisaalta kala saattoi kyllä lievästi sanottuna olla maitohapoilla tunnin väsytyksen (Forssan lehden mukaan) jälkeen.

Tiistaina tul isen sijaan käytyä kokeilemassa itsesidottuja streamereita tuolla em. sivujoella. Yllätyksekseni about kilon turpa kelpuutti räpellykseni  Virnistää
jani tyvi
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 23.04.15 - klo:08:44 »

pahoittelen kuvissani olevaa virheellistä lajitunnistusta.pienen tarkistuksen jälkeen niin turpahan se oli mikä kuvis oli.kiitos korjauksesta.turpa olis saanu mieluusti palata jokeen mut koukku niin syvällä kurkussa et ei olis kauaa eläny.
Vastarannankiiski

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 23.04.15 - klo:10:22 »

pahoittelen kuvissani olevaa virheellistä lajitunnistusta.pienen tarkistuksen jälkeen niin turpahan se oli mikä kuvis oli.kiitos korjauksesta.turpa olis saanu mieluusti palata jokeen mut koukku niin syvällä kurkussa et ei olis kauaa eläny.

Joo, eipä sitä tietenkään kannata takaisin päästää, jos kuolisi pian muutenkin. Todella komea turpa kyllä, onnittelut vielä siitä! Kyllä loimijioesta isojakin kaloja löytyy Hymyilee
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: