Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Vaappuja kuhalle

(Luettu 51313 kertaa)
taitokalastaja97
Vieras
« Vastaus #60 : 01.07.11 - klo:10:23 »

eli oisko jotai toimivaa kuhan pintavaappuu ku ite en tiiä niist mitää siis ei mitää popperii kuiteskaa?jos myyntipaikkaa viel kertositte...
lahna95
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #61 : 01.07.11 - klo:10:46 »

eli oisko jotai toimivaa kuhan pintavaappuu ku ite en tiiä niist mitää siis ei mitää popperii kuiteskaa?jos myyntipaikkaa viel kertositte...
Bomber Long A. Vähän kaikkialla myydään.

Heeiikki
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #62 : 01.07.11 - klo:10:49 »

eli oisko jotai toimivaa kuhan pintavaappuu ku ite en tiiä niist mitää siis ei mitää popperii kuiteskaa?jos myyntipaikkaa viel kertositte...
Itellä toiminu Rapalan clackin minnow tai rapalan max rap Näyttää kieltä Ja honkkarista tilaamalla saa nyt tän kuun ilman toimituskuluja ja siellä on myös nopee toimitus (Y)
Ardent77
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #63 : 01.07.11 - klo:11:53 »

Karikot, nilsun spearhead ja omavalmisteet näyttäs toimivan. Fluorisoiva vihreä-puna-musta ja pinkki, fluori kelta-puna-vihreä sekä muikku väritys on pelannu.
sakari03
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #64 : 02.07.11 - klo:14:59 »

Aikaisempina vuosina olen vannonut Jessejen nimeen ja ovathan ne saalista hyvin tuoneet.
Tänä vuonna tilasin 3 erilaista ventti-syväriä ja niiden joukosta kyllä löytyi ihan ehdoton kuhavaappu.

4 reissua takana nyt ja vaappu on sen näköisessä kunnossa että joutunee tilaamaan muutaman lisää.  :-))
Eipä ole muilla juurikaan uistellet tänä kesänä.
Jupander
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #65 : 03.07.11 - klo:12:23 »

Hei,

Uutena foorumilaisena liityn joukkkoon omilla kokemuksillani kuhille toimivista väreistä / vaapuista.

Kalastan kohtalaisen pienellä järvellä, joka on tummavetinen, mutta sinänsä puhdas.

Parhaiten ovat toimineet pienet 8 cm Jesset. Kuhasaalis on vaihdellut täysimittaisen rajoilla olevista yksilöistä kahden kilon päälle. Järvessä on suurempiakin kuhia, toissapäivänä naapuri sai yli 5 kg uistelemalla ja itsekin olen saanut verkolla 4,6 -kiloisen. Kuhaa on, mutta kesti 2 vuotta opiskella miten se syö ja mihin aikaan Iskee silmää

Edellisistä Jesse-kehuista huolimatta Nilsmaster Invisible värissä 65 oli reilun kahden kilon kuhan ottivehje. Ja sain 1,9-kiloisen kuhan tänä kesänä Räsäsen seiskalla (kupari-kirkas).

Olen huomanunt, että kun taivaankansi alkaa punertaa (sellainen violetti/vaaleanpunainen), parhaiten toimivat tätä matkivat vaaput.

Yksi on silti ylitse muiden tällä meidän järvellä värinä: Jesse 8 cm värillä 29 (sellainen keltamahainen, jossa muuten pääväri vaalean violetti mustilla pilkuilla).

Täällä tunnutaan puhuvan paljon yleistasolla "Jesset, Merimetsot...", mutta eihän pelkkä vaapun valmistaja riitä minnekään, esimerkkinä tästä voin uittaa tuon Jessen värin rinnalla mitä tahansa muuta Jesseä ja hiljaista on. Värihän on todella ratkaisevaa, ainakin oman kokemukseni perusteella.

Lisätään vielä, että kaikkea mahdollista löytyy pakista ja yritän uittaa ainakin osittain aina niitäkin, joihin ei ole luottoa, koska tottakai jos samoja uittaa koko ajan, niin niillähän ne osumat sitten aina tulevat.

Kuitenkin, haluaisin siis vastaavan tarkkuustason "ottiuistinvinkkejä" teiltä muilta kokeneemmilta foorumilaisilta. Kiitos!

J
Lare
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #66 : 03.07.11 - klo:13:55 »

Jurmu Appelsiini Tiikeri Hymyilee

Terveisin KuhanTappaja
vehy
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #67 : 06.07.11 - klo:10:30 »

Jessejä kovasti kehutaan, mutta meillä ne ei toimi, ei vaikka mitä tekis... Naapurijärvissä kylläkin toimiii mutta Lappajärvessä ku ei huuva niin ei huuva:). Muutenkin kuhan uistelu on paljon kiinni vuodesta, vuoden ajasta, veden lämpötilasta, tuulen suunnasta, kalastaja mielialasta, alushousujen väristä, syödystä lounaasta yms. Eli jokaisella on omat mieltymyksensä uistimien suhteen. Mutta omasta mielestä varmoja kuha pelejä on 13cm karikot, hk varman kalkkarot, sepen tuurit (varsinkin taimen malli), moskarin porraslappuiset vaaput, tarmo vaaput... Mutta nämäkin vaihtelee julmasti eri päivinä ja vuosina... Viime kesänä ei ollut karikon voittanutta, tänä kesänä karikolla ei ole tullut juuri mitään, muutenkin kyllä ollut huono kala vuosi mutta... pää pointtina se, että semmoinen uistin kalastaa mitä uitetaan Hymyilee itsellä ainakin tuppaa tulemaan epäluuloja tiettyjä uistimia kohtaan ja ne päätyvät pakin pohjalle ja lopulta huutonettiin, kun taas joku toinen saa niillä samaisilla uistimilla vi#"¤"sti kalaa...
Krokodil
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #68 : 06.07.11 - klo:15:04 »


Jessejä kovasti kehutaan, mutta meillä ne ei toimi, ei vaikka mitä tekis...

Viime kesänä pikkujärvellä Savossa vaimon serkkupoika pesi minut Jessellä 8-0 kuhien uistelussa. Mikään ei pakistani kelvannut niille kuhille.

Itselläni on parhaiten toiminut Stormin ThunderCrank, vesi on kesämökilläni humuspitoista ja ruskeasävyinen (mustat raidat ja kellertävänoranssi vatsa)on luottopeli. Tänä kesänä myös sinisävyiset on antaneet hyvin saalista. Toki normaali "ilta-annos" on 2-7 kuhaa, eikä mitään isomuksia. Kolmella vavalla vedän aika perinteisellä tyylillä ilman kaikuja, kartta on toki apuna.
janne-s
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #69 : 06.07.11 - klo:17:13 »

Jessejä kovasti kehutaan, mutta meillä ne ei toimi, ei vaikka mitä tekis...

Oon huomannu samanhomman, oon uittanu jos jonkii näköstä jessee.
Ainut mitä niillä oon saanu on pari pientä ahventa ja hauenpulikoita.
Ite käytän vetouistelussa peltiä tai tiheä liikkeistä noin 7cm vaappua joka muistuttaa väritykseltä tavan muikkua tai vaihtoehtoisesti savumuikun värisiä.
Viimeyön kuhat haksahtivat 9cm vetopeltiin joissa punasta tai sinistä heijastin teippiä.

Tunnelin päässä näkyvä valo, on mitä todennäköisimmin vastaan tuleva juna.
Revontuli
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #70 : 08.07.11 - klo:23:26 »

Lainaus
Jessejä kovasti kehutaan, mutta meillä ne ei toimi, ei vaikka mitä tekis...
Valitettavasti näin täälläkin päin. Itselläni on 11cm Jesse, joka on väri 18, eli keltainen pohja ja punaiset raidat. Se on lähes aina vedossa, ajattelen että kyllä sillä tulee kun sitä kehutaan, mutta ei. Luultavasti väristä kiinni. Kertokaahan joku mikä se on se ottavin Jesse väri. Jottei nyt ihan off topic:kiksi. Itsellä parhaiten on toiminut Rapalan Shad rap deep runner. Väri bho, eli selkä musta, kylki ylempää kullan värinen, alempaa keltainen, maha punainen ja kun on "bleedingistä" kyse, niin koukut, turpalevy punainen.

Kun itse tekee, niin saa mitä tulee.
Re-Fill
***

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #71 : 29.07.11 - klo:23:38 »

Bomber 15A ja 16A, 12cm Velho, tietysti Jesset, HK Varmat ja Sepet toiminu ittellä.
Nyt vedossa tommosii kun kuhaa yritetään ja syksymmällä sitten hauelle pikkusen järeempää kalustoo kun tuppaa pikkusen ottaa tosta listasta kaikki muut paitsi Bomberit hauen suussa pikkusen itteensä.. Varsinkin Velhon koukut hajoo helposti vaikka muuten onkin yks parhaimmista kuha vetouistimista.

Kala kasvaa syödessä.
Puolustusministeri
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #72 : 29.07.11 - klo:23:53 »

Tänä kesänä tuo 11cm Jesse värillä 40 on ollut erittäin ottava.

Onkos muilla ollut semmoista "ilmiötä", että kuha iskee useammin plaanarissa olevaan vieheeseen? Eilen 7/10 kuhasta iski nimittäin tuohon plaanarissa olevaan uistimeen. Aristaako kuha venettä ja moottorin pärinää? Minun tietojen mukaan jotkut kalat "kiihottuvat" veneen perävirrasta, mutta mitenkäs tuo kuha?
Açκé
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #73 : 30.07.11 - klo:00:07 »

Tänä kesänä tuo 11cm Jesse värillä 40 on ollut erittäin ottava.

Onkos muilla ollut semmoista "ilmiötä", että kuha iskee useammin plaanarissa olevaan vieheeseen? Eilen 7/10 kuhasta iski nimittäin tuohon plaanarissa olevaan uistimeen. Aristaako kuha venettä ja moottorin pärinää? Minun tietojen mukaan jotkut kalat "kiihottuvat" veneen perävirrasta, mutta mitenkäs tuo kuha?

Jep, itsellänikin lähes kaikki kuhat ottavat plaanareihin. Ei ole kai perävirrasta tullut yhtään kuhaa tänä vuonna.
hartsa79
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #74 : 30.07.11 - klo:00:08 »

Lainaus
Onkos muilla ollut semmoista "ilmiötä", että kuha iskee useammin plaanarissa olevaan vieheeseen?

Toisinaan plaanarit pyytää itselläkin paremmin. Saattaa olla, että kalat väistävät venettä, mutta itse olen tullut siihen tulokseen, että plaanareissa olevien vieheiden uinti on epäsäännöllisempää kuin tönkkövavoissa veneen vieressä, ja tämä houkuttaa kaloja. Usein tärpit tulee käännösten yhteydessä joko sisä- tai ulkokurviin, eli kun sisäpuolella vauhti hidastuu ja ulkopuolella kiristyy.

Hartsa79
Tuokee astioo, nyt sitä tulloo!!
Tagit: Kuhavaappu 
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines