Äänestys
Kysymys: Mistä kohti järveä/lampea/mereä kalastat haukea veneellä?
Ruovikon/kaislikon reuna - 34 (58.6%)
Ruovikko/kaislikko - 4 (6.9%)
Syvänne - 2 (3.4%)
Syvänteen reuna - 13 (22.4%)
Selkä - 5 (8.6%)
Äänestäjiä yhteensä: 50

Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Hauen uistelupaikka

(Luettu 8737 kertaa)
Wataya
*

0
Poissa

Profiili
« : 19.07.13 - klo:08:20 »

ÄÄnestäkäähän!
TunturiSusi
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 19.07.13 - klo:09:18 »

Ite äänestin nyt tuota syvänteen reunaa, mutta riippuu kelistä ja vuodenajasta että mistä sitä tullee uisteltua. Ainoastaan tuo ruovikossa tai heinikossa uisteleminen on semmosta hommaa että ite en ainakaan siihen ala, ainoastaan heittelypaikkana käy minulle.
JPC
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 19.07.13 - klo:11:33 »

parhaiten tullut kaislikoiden reunamilta/ läheisyydestä kesä aikana  Cool
Dj_God

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 19.07.13 - klo:15:45 »

Kyllä se hauki on ottanut parhaiten läheltä ruohikkoa / kaislikkoa / kivikkoa. Harvemmin on selältä käynyt kiinni vieheeseen. Myös lahtien poukamat, joissa on vähän matalampaa, ovat toimineet hauelle melko hyvin.

The Optimist thinks this is the best of all possible worlds. The Pessimist thinks the Optimist may be correct.
mikael

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 19.07.13 - klo:15:52 »

Pienillä järvillä selkävedet ja isommilla enemmän rantavedet. Kyllä sitä kalaa saa keskeltä kaislaaki mutta väsyttely on eri juttu, mitä kauempana rannasta sen vähemmän tarvittee niitten uistimien pohjakosketusta tai kasveja lisäpainona pohtia. Vastasin kyllä rantavedet mutta vaihtelee paljon ja suurimmat hauet aina vähintää 2,5 metristä. Ruokahauki silti alta 2,5 metristä helpoiten.

pacos

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 20.07.13 - klo:12:06 »

Kaislikkojen reunamilta olen soutu-uistellut, ja hyvin on hauki ottanut. Tosin isommat on harvassa...

Hauki ei ole kala, vaan ELÄMÄNTAPA!
Galzu
Vieras
« Vastaus #6 : 24.07.13 - klo:19:15 »

Haukea uistellut kaislikon reunasta järvessä ja tullut pelkkää kuhaa xD
Mister Pike
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 26.07.13 - klo:10:18 »

Itselläni on mökki ahvenanmaan saaristossa ja tulee jonkun verran sitä haukeakin vedettyä, mutta mieluusti löytää itsensä aina syvänteiden reunoilta.
Kaislikoista ei kyllä irtoa kuin max. 2kg (jollei kutuaikaa lasketa), mutta syvänteistä ja niiden reunoilta voipi sitten iskeä ihan mitä tahansa...
Viikon päästä olisi taas tarkoitus heittää vaaput mereen ja ajattelin ottaa reissusta kuva- ja videotallenteita myös, joten pääsette tekin toivottavasti nauttimaan mun kireistä siimoista Hymyilee leveästi

Mister Pike
Terapia
Vieras
« Vastaus #8 : 30.12.13 - klo:23:18 »

Parhaiten on tullu kaislikkojen, suo-alueitten läheltä. Jostain 3-5 metristä.
jv7
Vieras
« Vastaus #9 : 24.03.14 - klo:12:27 »

minä ruukaan uistelle kolmella vavalla suotaen ja olen huomannut että vasta virtaan soutaen saa paremmin johtuen tietenkin siitä että uistimet uivat sillon paremmin. Ja parhaat paikat tuntuvat olevan 5-10 metriä irti rannasta (joki on yhtä syvä rannalta ja keskeltä),kivien vierestä ja ruovikon läheltä. Myös kuoppien vierestä kannattaa yrittää. Virrasta ja iha keskeltä ei ole tullut läheskään yhtä paljoa kalaa.
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: