Kertokaa täällä, että missä päin Etelä-Suomea on hyviä kirjolohen kalastuspaikkoja. Ja kertokaa kokemuksia sitten kyseisestä paikasta !

Olisin tyytyväinen jos joku osaisi kertoa mistä itse on kirrejä saanut !

Itse olen käynyt istaripaikoista vain Nokian Siuronkoskella ja todennut että on vaativa paikka. Itselle ei ole paljoa menestystä sieltä tullut. Toki aina silloin tällöin kirjolohia on tullut ja muutamana päivänä kiintiötkin tullut saatua. Esimerkiksi ahventa ja kuhaa kuhisee koskessa kesällä niin paljon että niiden saamiselta ei voi välttyä.
Siuronkoskelta olen saanut 17 kirjolohta kun taas sen pohjois puolella sijaitsevasta Jokisjärvestä 15 kirjolohta, eli lähivesistöissäkin liikkuu kirjolohia mainittavasti ja kalastuspaine on huomattavasti pienempi kuin Siuronkoskella.
Siuronkoskelle perhovehkeet olisi ihan asialliset, mutta saa sitä kalaa ihan perus heittovehkeilläkin. Toimivia uistimia Siuronkoskelle on esim. Salmo Hornet, Bete Lotto, Räsänen ja Lunkercity 2,5" vertikaali. Vihreä lunkeri tuossa koossa on ollut Siuronkosken ottavin uistin parin vuoden ajan.
Ihan kokeilemisen arvoinen koski kirjolohta haluavalle ja boonuksena kevätkesästä toutaimia saa siiman päähän aika hyvällä varmuudella. Lupa hinnat on taas täksi vuodeksi noussut. Päiväluvan hinta kieppuu jossain 10€ lähistöllä ja vuosiluvan hinta on jotain 100€ pintaan. Alle 16 vuotiaat puoleen hintaan.
Vielä lopuksi tähän, että minä en ole oikein tykästynyt Siuronkoskeen, koska vieressä on aina joku vavan vatkaaja ja saalis varmuus riippuu pitkälti siitä, koska on viimeksi istutettu kalaa.