Sivuja: [1]   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Hyviä kirjolohen kalastuspaikkoja Etelä-Suomessa

(Luettu 19726 kertaa)
kuha36
**

0
Poissa

Profiili
« : 03.01.16 - klo:22:15 »

Kertokaa täällä, että missä päin Etelä-Suomea on hyviä kirjolohen kalastuspaikkoja. Ja kertokaa kokemuksia sitten kyseisestä paikasta !  Hymyilee
Olisin tyytyväinen jos joku osaisi kertoa mistä itse on kirrejä saanut !  Hymyilee
Calassa
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 10.01.16 - klo:14:09 »

Kertokaa täällä, että missä päin Etelä-Suomea on hyviä kirjolohen kalastuspaikkoja. Ja kertokaa kokemuksia sitten kyseisestä paikasta !  Hymyilee
Olisin tyytyväinen jos joku osaisi kertoa mistä itse on kirrejä saanut !  Hymyilee

Tuo Etelä-Suomi on aikalailla laaja käsite. Jos rajaat maantieteellisesti tarkemmin tarkoittamasi alueen, niin uskon sinun saavan helpommin vastauksia kysymykseesi. Jos jaetaan Suomi kahteen osaan Pohjois ja Etelä, niin aluetta piisaa puolen Suomen verran. Esim itse tiedän, että Imatran pojat kehuvat Mellonlahteaan hyvänä kirrepaikkana. Varmaan se sellainen onkin, itse en ole välimatkan vuoksi paikalle vaivautunutkaan, joten omakohtaista tietoa ei löydy.
kuha36
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 10.01.16 - klo:17:10 »

Elikkä pääkaupunki seudulta n. 300 km. Joka suuntaan. Eli kanta-häme, varsinais-suomi, päijät-häme ja pirkanmaa. 
Kristo99

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 10.01.16 - klo:23:42 »

Itse olen käynyt istaripaikoista vain Nokian Siuronkoskella ja todennut että on vaativa paikka. Itselle ei ole paljoa menestystä sieltä tullut. Toki aina silloin tällöin kirjolohia on tullut ja muutamana päivänä kiintiötkin tullut saatua. Esimerkiksi ahventa ja kuhaa kuhisee koskessa kesällä niin paljon että niiden saamiselta ei voi välttyä.

Siuronkoskelta olen saanut 17 kirjolohta kun taas sen pohjois puolella sijaitsevasta Jokisjärvestä 15 kirjolohta, eli lähivesistöissäkin liikkuu kirjolohia mainittavasti ja kalastuspaine on huomattavasti pienempi kuin Siuronkoskella.

Siuronkoskelle perhovehkeet olisi ihan asialliset, mutta saa sitä kalaa ihan perus heittovehkeilläkin. Toimivia uistimia Siuronkoskelle on esim. Salmo Hornet, Bete Lotto, Räsänen ja Lunkercity 2,5" vertikaali. Vihreä lunkeri tuossa koossa on ollut Siuronkosken ottavin uistin parin vuoden ajan.

Ihan kokeilemisen arvoinen koski kirjolohta haluavalle ja boonuksena kevätkesästä toutaimia saa siiman päähän aika hyvällä varmuudella. Lupa hinnat on taas täksi vuodeksi noussut. Päiväluvan hinta kieppuu jossain 10€ lähistöllä ja vuosiluvan hinta on jotain 100€ pintaan. Alle 16 vuotiaat puoleen hintaan.

Vielä lopuksi tähän, että minä en ole oikein tykästynyt Siuronkoskeen, koska vieressä on aina joku vavan vatkaaja ja saalis varmuus riippuu pitkälti siitä, koska on viimeksi istutettu kalaa.

"IVP"
kuha36
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 11.01.16 - klo:21:33 »

Ok, tiedätkö mitään muita istarilampia sanomassani alueella ?  Hymyilee
jaakkima
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 26.01.16 - klo:20:29 »

Vuolekoskella on myös kirrejä padon alapuolella.
kuha36
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 01.02.16 - klo:23:20 »

Ok, onko mitään muita enemmän ootto-onki paikkoja ? Onko esim. Heinolan rautjärvi ja venejärvi hyvä paikka ? Tietääkö kukaan ?
jaakkima
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 02.02.16 - klo:22:13 »

Ok, onko mitään muita enemmän ootto-onki paikkoja ? Onko esim. Heinolan rautjärvi ja venejärvi hyvä paikka ? Tietääkö kukaan ?

Kyseiset paikat on hyviä kirren ootto ongintaa. Myös evon niemisjärvet sopivat kyseiseen harrastukseen. Kireitä siimoja tuleville reissuille.
kuha36
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 03.02.16 - klo:18:46 »

Juu Niemisjärvillä on tullut oltuakin mutta kaipaisin vaihtelua Hymyilee Onko ne rautjärvi ja venejärvi parempia kun niemisjärvet ?
jaakkima
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 04.02.16 - klo:22:41 »

Ei ole tullut muutamaan vuoteen käytyä, mutta eiköhän sieltä kalaa tule kun jaksaa yrittää.
kuha36
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 06.02.16 - klo:01:27 »

Ok, pitää joku kerta käydä koittamassa  Hymyilee
Sivuja: [1]   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: