Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry alas   
  Tulostusversio  

kumpi parempi kela shimano vai abu gargia?

(Luettu 47524 kertaa)
hannes -97
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 30.10.10 - klo:17:50 »

on ollut 3 kelaa peräkkäin abu gargiaa
en ole kokeillut shimanoa. Iskee silmää
Sopuli

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #16 : 14.11.10 - klo:13:21 »

Yhdellä abulla kelasin neljä vuotta. Sitten ostin uuden ja se kesti vuoden (tosin siitä meni vain laakerit). Nyt mulla on vähän molempia sekaisin, eikä niistä kyllä osaa sanoa, kumpi parempi.
Lapinkala
Vieras
« Vastaus #17 : 23.11.10 - klo:13:52 »

Shimanolla tuli kalastettua kolme kesää ja kun tuli kelaan tunnit täyteen niin vaihteen vuoksi päätin kokeilla Abua ilman mitää ennakkoasenteita. Nyt tuntuu ettei tunnit tuli mitenkää täyteen vaikka vuosia kertyy ja kalastettu on suolaisessa ja makeassa vedessä, 40 asteen helteessä ja 5 asteen pakkasessa. Silloin tällöin pesua, puhdistusta ja rasvausta ja kela käy kuin tuulimittari. Ilman mitään ääniä tai värinöitä.
baakel
Vieras
« Vastaus #18 : 24.11.10 - klo:17:02 »

Shimano ollut jo nelisen kesää ja hyvä se on! Mielestän Abu on enempi vetokela merkki, kun ei ole noita muita kehuttu. (Ja kyllä mulla on Abu 6500)
R4NE
**

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 24.11.10 - klo:17:18 »

jaah..ehkäpä molemmat yhtä hyvii,liekö mitään eroa muuta kuin itse käyttäjässä.. itse käytän shimanoo (ollu 5 v ja toimii edellee ja kovassa käytössä on ollutkin),kun esim siimarullat käy  keskenään ku  oon käyttäny samaa koko sarjaa..voi vaihtaa tarvittessa siiman toisesta kelasta,jos siihen tulee aihetta..pari ekaa vuotta käytin okuman pikku kelaa,joka toimii edelleen,on tällä hetkellä ahvenen veto vapana..(ps, ostin just uuden sihmanon,ja  harmaita hiuksia aiheuttanut veto hyrrä sai kenkää...se ei ollu shimano)
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #20 : 24.11.10 - klo:17:27 »

siimarullat käy  keskenään ku  oon käyttäny samaa koko sarjaa..

Käsittääkseni sama myös Abuissa. Enpä usko että millään valmistajalla on suuria variansseja noissa, ellei joku keksi jotain "uutta vallankumouksellista tekniikka kiinnittää puola kelaan" ilman että se vanha puola enää sopii siihen. Kerroin vain tämän niin ei tule sitten oletusta että Ruottalaiset eivät osaisi kelan puolan kiinnitystä standardoida  Näyttää kieltä

Dafag did I just said...
Maekine

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #21 : 07.04.11 - klo:15:07 »

Abu Garciat ovat parempia. Paljon parempi hinta-laatusuhde. Abu Garcian n. 50e kelasta vedetään Shimanolla about 70-90e. Ja kestävyyskin on Abu Garcialla parempaa. Mutta silti molempia parempi kela on Okuma Hymyilee

-,,-
enäjärvenkauhu
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 07.04.11 - klo:15:25 »

Jos katsotaan niin kyllä shimano on mailmalla paljon käytetympi, abu on pohjoismaissa suositumpi. Shimanoa kannatan itse, ovat mielestäni parempia ja kestävämpiä ja helpompia huoltaa.

Kauhu iskee jälleen Cool
max-rap
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #23 : 07.04.11 - klo:15:49 »

Itelläni oli Abu garcia ja heti kun takuu loppu niin kela hajosi, sen jälkeen ostin Shimanon ja oon ollu tyytyväinen siihen, eli kannatan Shimanoa paljon parempi. Hymyilee
Maekine

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #24 : 31.05.11 - klo:14:21 »

No jos sulla on ollut yks abu, jota olet runnonut ja kurmuuttanut, niin eiköhän mene rikki. Se on sun oma valintas, jos haluat maksaa siitä samasta kiinassa valmistetusta kelasta, johon on vain lätkitty eri merkki ja tekstit yli puoltoista kertaa enemmän. Voin sanoo, että shimano menee helpommin rikki, mutta hällä väliä, kun lähetät shimanosi takuuhuoltoon, ei tarvitse kuin odottaa puoli vuotta ja kela on kuin uusi, siihen asti kun hajoaa uudestaan ja silloin ei takuu ehkä enään olekkaan voimassa.
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 21.06.11 - klo:12:11 »

shimano Cool

Abut on aika scheissejä joo ollu mulla...

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
JuhannusKala

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #26 : 21.06.11 - klo:12:29 »

No niin Stento vielä hajoiti keskustelun hyyrä/haspeli osastolle Iskee silmää. Huomataan miten tärkeää on FAKTAT kysymyksissä. Eli mitäpä jos allu93 muotoilisi kyssärin uudestaan niin tiedetään mihin vastaillaan  Iskee silmää. Vastaukset on kumminkin olleet asiallisia kysymykseen nähden.
Mutta kysely on avokelojen puolella...  Iskee silmää

Niin ja vastaus: ei kumpikaan
Perustelut: Abusta ei 20€ setin enempää kokemuksia, tuo kela kyllä hajosi ennen ensimmäistä kalastusreissua... Shimano (Hyperloop) kestänyt vuosia ilman minkäänlaista hoitoa...  Pyörittää silmiään Tämäkin kyllä tullut ilmi, mutta ei tässä kyselyssä.

Joten oma maku Shimanosta parempi, mutta jotenkin ihannoin kumminkin Abua, syytä en tiedä, ehkä kun siitä puhutaan esim. uistelun yhteydessä niin paljon tjms...
Kalaisa
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #27 : 30.06.11 - klo:20:14 »

Abu on loistava valinta, kelojen hinta/laatu-suhde erinomainen, ja itse tykkään etenkin Abujen 'Instant Anti Reversestä' ,se jos mikä tekee kalastamisesta mukavaa Virnistää.

Kalaisa®

Tämä tunnus ei enää ole aktiivisessa käytössä!
Leo
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #28 : 18.08.11 - klo:13:48 »

Shimano.

Laadukkaampi ja omasta mielestäni parempi kela Shimano yleisesti ottaen on. Shimanolla hinnat taas liikkuvat sitten aika korkealla, että jos hyvää avokelaa haluaa niin suosittelisin Okumaa. Abu Garciasta ei ole juurikaan kokemusta mutta kyllä noitakin ihan hyvin käyttää, molemmilla on puolensa...

A-Team
Tensu
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #29 : 08.09.11 - klo:15:34 »

Ehdottomasti shimano. Suosittelen Shimanon Sahara kelaa. Todella pehmeä käyttää.  Hymyilee
Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: